A
Adrian: Hejsan! Vi håller just nu på att bygga ett hus från Villa Varm. 190m² 1 1/2-plan med förhöjt väggliv. Planlösningarna är ritade av oss. Huset + stomresning kostar ca 1 milj. Totalt räknar vi med att det kommer att kosta ~1,8 milj (tomt och anslutningsavgifter ej inräknade då vi redan bor på tomten) men då gör vi snickerigrejerna själva och hyr in för el och VVS. Se bloggen för
9 svar · 7,0k läst
P
Parent: Hej, ar det nagon dar ute som byggt ett fritidshus med golv varme? Var husleverantor har recommenderat det eftersom vi anda ska lagga betong platta. Hur funkar det med uppvarmning nar man inte ar dar? Maste ni standigt ha pa varmen?
0 svar · 2,1k läst
S
Svetsaren: Hej alla. Vill gärna veta ca. pris på putsat, färdigt, hus ??? Någon som vet ??? Inte lilla herrgården av myresjöhus. Är det någon som vet om något liknande hus finns på marknade´n ??? Av en annan tillverkare. Många frågor blir det..
0 svar · 4,8k läst
J
jenfor: Vi är jättenöjda med vår Uggla. Enda anmärkningen man möjligen kan ha på LB-hus är att byggtiden är längre än de flesta andra husföretag. Det bästa tipset jag kan ge är att kolla upp den lokala byggfirman som ska sätta ihop huset. De är betydligt viktigare än säljaren. De flesta hus är bra konstruerade i grunden. Ev. brister uppstår nästan alltid vid monteringen.
16 svar · 10,9k läst
·
H
Husdrömmar: Tack snälla för svaren!!! :)
14 svar · 5,5k läst
P
Pelle-p: Det kom som en nyhet för mig att Rörvikshus erbjuder totalentreprenad. Jag trodde att deras säljare kör egen firma? Antingen så omfattar kontraktet med Rörvikshus bara själva materialleveransen eller så omfattar kontraktet även samtliga entreprenader. Jag tror att entreprenadsformen gör skillnad för är det delad entreprenad är det lätt för Rörvikshus (och det gäller inte bara
6 svar · 4,3k läst
volvo
volvo: [citat] Inte om byggaren fortfarande är verksam. Då är det byggarens garanti som skall träda in. Byggfelsförsäkringen träder endast in i de fall där husbyggaren försvunnit, d.v.s. gåt i konkurs.
20 svar · 8,6k läst
K
kallekalle: Hej. Är det någon som har erfarenhet av hustillverkaren EKOTRÄ? Tycker att konceptet är intressant, men det kan ju vara bra att få lite synpunkter... /Kalle.
0 svar · 1,6k läst
Hemmakatten
Hemmakatten: blåst, som ny medlem kan du inte enligt forumreglerna vara anonym när du ger referenser. Ber dig därför komplettera ditt inlägg med namn och bostadsort. Hemmakatten moderator
6 svar · 4,8k läst
A
Anna_Robban: Finns en hel del om du använder sökfunktionen! Här har du en länk iaf http://forum.byggahus.se/referenser-hustillverkare/74890-hus-i-ostergoetland.html
1 svar · 1,5k läst
haddirajan
haddirajan: [citat] Vi kommer att köra med en mörkgrå färg, och vita knutar. Enligt NCS heter vår kulör S 3602 Y50R http://www.i2studios.com/vis/ncs/ (Tjenare Bumpis, typiskt att du såg att jag skvallrade om dig...:-)
6 svar · 7,9k läst
N
norellm: Hejsan! Någon som har erfarenhet av Vallsjöhus, ska bygga i jkpg-trakten. De som jag har talat med på Vallsjöhus har varit mycket bra & tillmötesgående men jag undrar hur deras entrepenörer är att arbete med? tacksamm för svar Norell
0 svar · 1,4k läst
ylven
ylven: Hittade på www.animonhus.se två till hus med både kök och vardagsrum på entresidan, Strandsittaren och Björkliden
17 svar · 5,6k läst
Robert_Maria
Robert_Maria: Vi kan inget annat än rekommendera Mälarvillan. Vi är supernöjda med vårt nya 'sekelskifteshus'.
5 svar · 5,1k läst
H
HenrikJson: Är det någon som möjligtvis har bilder på ett Stilvägen 4, eller annan modell av Stilvägen från Anebyhus? Andra tips när det gäller byggand av ett Stilvägen?
0 svar · 2,3k läst
M
Mossvägen: Har fastnat för Götene Riddersholm. Någon som har bilder från byggnation mm.
0 svar · 2,3k läst
H
HenrikJson: Någon som kan bidra med bilder eller annan info gällande huset Talgoxen från LB-hus? Tack!
0 svar · 2,8k läst
A
Andreas28: oki, tack för ditt svar, då är det kanske en chanstagning om man köper huset. Finns det någon försäkring som täcker eventuella mögelskador, eller är det upp till mig som köpare med min undersökningsplikt?. det är ju inte så lätt att kolla upp fasaden mvh Andreas
7 svar · 3,1k läst
bumpaberra
bumpaberra: Hej, Bygger ett i den serien själv. Jag tror att man gjort förändringarna själva, dvs gjutit en större platta men huset levereras i orginalstorlek. Sen skarvar man till de sista bitarna själv. Invändigt kan du ju regla upp som du vill, att tänka på är väl bara var uppmärksam på alla rör och avlopp. Annars kan du ju rita om huset till den storlek du vill ha och gå iväg med den till
3 svar · 2,8k läst
J
joaspo: Vi har precis byggt färdigt vårt myresjöhus. Vår säljare har varit super bra, snabba svar och va det nått han inte kunde ge ett direkt svar så tog det inte lång tid innan han återkom. När det gäller själva bygget så kan man väll säga att byggledaren gjorde sitt jobb men inte så mycket mer kanske. Vi hade en väldigt bra snickare som tog tag i saker och ting och löste eventuella
7 svar · 4,2k läst
C
Cyphera: Numera är det vattenradiatorer på ovanvåningen. Dessutom är isoleringen i taket tjock och eftersom det är där det mesta av värmen går ut så tycker jag nog inte att man kan säga att huset är dåligt isolerat. Även om jag håller med om att det borde vara tjockare i väggarna. Någon som har några siffror på uppvärmningen?
8 svar · 3,5k läst
G
Garaget: Jag förstår precis, man blir duktig på att vänta när man bygger hus... speciellt när man väntar på att säljare ska höra av sig om nått.
4 svar · 2,1k läst
B
Baritz: Hehe...I alla fall ganska rolig städning,till skillnad från vardags städandet.. =)
20 svar · 3,1k läst
P
petraremse: Vi bygger med TH (nr 936), och har slutbesiktning i nästa vecka. Resan har varit minst sagt skumpig! Från början fick vi väldigt gott intryck av TH, vår säljare och kontakt (i Malmö) var jättebra att ha att göra med - lite svår att få tag på ibland, men ändå en vettig och serviceminded person. Men efter skrivet kontrakt så var det slut med det. Byggteknikern som skulle ta över
59 svar · 17,1k läst
·
J
joaher: Fick tag i en säljare eftersom vi var intresserade av deras modell Tove. Han lovade skicka offert, men ingen offert har kommit. Jag gillar inte att tjata och tycker inte man skall behöva det, så allmogehus går fett bort :-(
2 svar · 1,9k läst
I
impossible: Testa att använda sökfunktionen. Finns mycket skrivet om Älvsbyhus. Lycka till! //Impossible
1 svar · 2,8k läst
J
Jonny B: Hej, Hoppas att det har gått bra för både J-B och Green Turtle. Min egna erfarenhet av Vimmerbyhus är tyvärr inte inte lika positiv. Har skrivit flera inlägg tidigare i detta forum och förklarat en del så sök här på forumet eller gå in och titta på vår hemsida http://hem.bredband.net/attbyggahus/. Vi byggde i Göteborgsområdet och säljkontoret är placerat i Partille/Sävedalen.
7 svar · 3,8k läst
B
Beeblebrox: Med tanke på att det verkar vara fler som upplever liknande saker som vi har gjort känner jag att jag måste säga något. Det jag menar är det som finns i denna tråd: http://forum.byggahus.se/smalandsvillan/80046-ansvarsfraga.html Jag kan bara säga att det känns mycket bekant. Säljaren lovar guld och gröna skogar, sen tillkommer moms på guldet... Vi har under vår byggprocess upplevt
0 svar · 5,4k läst
B
bjuppe: Hej, från och med nu kommer jag skriva projektdagbok om vårt husprojekt med Hem1 på http://husprojekt.blogspot.com
4 svar · 6,0k läst
S
Saigon: Ok, tusen tack för tipsen AndersÅ och strix! Nu är det bara att åka och köpa.
2 svar · 2,6k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.