Hustillverkare
ÄHByggare: Listar några svagheter som framkommit vid kontroll och besiktning av vårt husprojekt: Listar även några tips angående kontroll och besiktning. Fuktspärr & täthet Anslutning golv / vägg och modulskarvar påvisar tydliga brister vid provtryckning kombinerat med termografering. Termografering vid minus 20 grader utetemperatur gav oroväckande låga temperaturer på golvsocklar mot yttervägg
Androlina: [citat] Stämmer, enligt en bekant som jobbar där har de till och med råkat sätta fel skyltar på ett hus en gång :p
enstahus: Någon som har prisuppgift för det huset i stockholmstrakten?
Druvan: Jämtlands-säljaren är bra att göra med. Han har jobbat länge och har koll på vad det mesta kostar. Vi valde en anna byggfirma till att göra grunden än de som bygger Eksjöhus i Jämtland. Det blev billigare.
tallmilan: [citat] "Det bästa med byggmax är att man får köra in med släpkärra och köpa precis det man vill ha" Jo det vore ju dumt och köpa virke man inte vill ha ...
anette_jonas: Ni kan också kolla och ladda ner katalogen vad som ingår från den här sidan. Tillvalskatalogen håller de på att uppdatera vet jag då vi fick kolla i en annan när vi nu gör våra tillval. Dom har ju säljare på husknuten i två visnings hus där sen finns det ju säljare i Mjöbäck också på kontoret där. Ta kontakt med dom så får ni svar på era frågor.
Nemesis: Jag hittade detta: http://trelleborgsallehanda.se/trelleborg/article537460/Byggforetag-anklagar-konkurrent-for-insiderbrott.html
Sleipner: Bättre fly än illa fäkta... Skriv som det är, du har inte nog på fötterna för att kunna fortsätta diskussionen med Magnus....touche //Sleipner
Pucko96: Hej! Någon som har detaljritning DA2 (borde bla innehålla detaljer på förstärkning i väggar för inredningar) från Myresjöhus som PDF el. liknande. Håller på och bygger och har förlagt alt. aldrig fått någon sådan och får ej tag på min försäljare förrän efter helgen. Tack på förhand! /Macke
SFCH: 1765000 på Classic 135 fick vi nyss i Jämtland...jag återkommer också till LB-hus hela tiden...stämmer deras marknadsföring kan det ju inte bli fel :)
Fabrikör Stava: Hej Klas Karlsson Nej, jag är ej säljare, jag jobbar med fastigheter, chef för all teknik, bostäder, kunder, kundservice, administration på ett medelstort fastighetsbolag. Har jobbat som fastighetsmäklare också o tycker mig har god kontroll på vad kundservice är. Du kan resonera o önska hur mycket som helst av hussäljare men du kommer inte undan med fakta. De jobbar på detta sätt
ÄHByggare: Alla husleverantörer stöter på problem, det som skiljer husleverantörerna åt är hur fel hanteras. Välj någon som hanterar fel på ett tryggt sätt! Älvsbyhus strategi går ut på att gå under jorden och bryta all kundkontakt. Som VD för myrsjöhus säger så försöker de lösa tvister innan de går till domstol alt ARN. Älvsbyhus har valt den totalt motsatta strategin, se de flera
Zodie: Titta på Fiskareheden och Allmogehus, då dom kan bygga utöver deras egna husmodeller. Fiskarheden leverarar vanligtvis i lösvirke samt omålat och håller låga priser, Allmogehus har också bra priser men även arkitekthjälp, dom leverar mer prefabicerat och målat. Båda kan ordna NF, tror jag:S Kan aldrig vara fel med fler priser på samma hus, men hör er för angående referenser så ni
Hus_Tomten: Finns det någon här som har byggt ett Eksjöhus "Lyckan"? Gärna i västra götalands regionen... Har ni då någon prisuppgift på vad själva entreprenaden kostade för att uppföra huset? Och vilken entrerenör använde ni? Vi skulle gärna vilja ha referenser på bra bygg entreprenörer för att kunna titta lite på olika prisuppgifter mm.
Nettaninorr: Espås byggsats: 1 290 000:-. Standard, utan grund. Tror inte kakel och klinker till badrum ingår i det.
hejbah: Någon som vet något om dom? Vi har kollat på detta huset . http://www.smalandshus.se/vara-husskisser/1-planshus/hus-203_it_12_3_5_39 Vad tror ni? Mvh Anders
Magnus W: Hej! Jag är på väg att köpa en stomme från SD-HUS i Söderåkra och undrar om någon här har några erfarenheter av dem. Vänligen Magnus
kungkokos: När det var dags för oss att bygga hus kollade jag upp Björklidenhus relativt noggrannt. I vårt fall blev det till slut inte så jätteprisvärt när vi väl lagt till alla förändringar som vi ville göra, samt efter att ha bättrat på standarden. Och eftersom de då var ett ganska oprövat kort valde vi en annan husfirma. Men utgångspriserna är väldigt bra och det låter imponerande
Zodie: Hej Med de kriterier ni verka ha, förutom fler som inte nämns så finns det två bra aktörer. Allmogehus och Fiskarheden, Allmogehus är oerhört flexibla med arkitekthjälp utan extra kostnad medans Fiskarheden är billiga om man kan göra en del själv. Tror visserligen Allmogehus kan bistå på samma sätt. I vilket fall som helst så tycker jag att ni ska göra en förfrågan om offert
Mikael_L: [citat] Ja lite beroende på vad man mäktar med själv. Till priset tillkommer i huvudsak grunden, värme och ventilation, ytskikt (även kakel/klinker), badrumsinredning och utv målning. Så det rullar nog iväg rätt många sköna tusenlappar. :o Sen vet jag inte hur många snickartimmar det är, men en 500-1000, grovt gissat.
Zelmilainen: här svarar säljaren på mail supersnabbt och bra (norrköping). men jag tror som du att de kanske har semester. lbhus har ju ett hus på 147 med fyra sovrum och ett på 154 med tror jag och nåt mer kanske tom i classicserien. hoppas ni hittar ett som passar er sen.
Danne12345: [citat] Hejsan, Vi använde KM Schakt från Björklinge. Jag var väldigt nöjd med dom. Du kan läsa lite mer i denna tråden jag startade: http://www.byggahus.se/forum/referenser-hantverkare-entreprenoerer/118977-rekommendation-km-schakt-uppsala.html Det som skiljer i pris är mycket hur tomten ser ut. Vi fick fylla ut med ganska stora mängder sten och jord vilket ökade priset. Vi Tog även
bygg_a: Hej, Vi har ett hus på 1,5 plan, brutet tak. Vi funderar på att bygga ut ca 18 kvadrat markplan på ena sidan av huset och ca 10 kvadrat båda planen på andra sidan huset. Inget kök eller badrum i dessa delar. Vi har platta på mark. Har hört att vissa hustillverkare åtar sig även utbyggnader och inte bara hela hus. Har ni ngt tips på seriös hustillverkare som håller vad de lovar och
kimpo: Ni får nog ta det med eran elektriker. Brukar vara så att lokala byggare,elektriker,rörpulare m.m brukar slå ihop kåkarna.
bozman: Hur har det gått med slutbesiktningen? Gällde det stockholsm kontoret? Vi funderar skarpt på Karlsonhus och undrar lite...
Johlor: Jag är lite osäker på gatunamnen men det vita huset som ligger i korsningen är ett Karlson hus. Det finns med på deras hemsida och heter Katrine. Lycka till i husjakten! /jozie
christian_krille: Det priset är hus med platta då? O vilket tak har dem räknat med då ryggåstak, sadeltak eller valmat tak? Allt utom tomtpriset och pantbrev m.m är inräknat eller //Tack på förhand mvh Christian
Mäster: Jag villl då tilllägga att traditionell krypgrund inte funkar så bra, med dagens energikrav, och allt tätare hus, Fast om jag fick bestämma, så skulle det vara källare, 3,80 i takhöjd, å den kan gärna vara helt i betong.. Vilket väl skulle kunna jämföras med inspekterbar,uppvärmd grund, fast ståhöjd.. ;-)