Hustillverkare
awilde: Hej! Här finns också en del bilder på ett modifierat Hussvalan: http://hugo.sveden.org/foton/?album=3&gallery=6
Carles: Vi har tittat på Myresjöhus modell Fantasi och undrar om någon vet ungefärligt pris på det nyckelfärdigt?
nybyggd: jag ringde häromdagen till m-h och tydligen har merparten semester nu,ja det är dock inte många säljare hos någon trähussäljare som man kan nu under juli.
JK: Varför förlorade då Willa Nordic? Jo, i slutbesiktningen noterades bland annat backfall/svacka och icke tolererbara ojämnheter/buktningar i plattsättning på golv och väggar i badrum/WC. Willa Nordic valde då att ”lösa” detta problem genom att lägga ett nytta golv ovanpå det befintliga för att försöka få till korrekt lutning. Denna ”lösning” fungerade ett
Henrikochmadde: Funderar på att köpa tomt och bygga ett hus via fiskarheden villan, diamanten har vi tittat på, någon som har nån erfarenhet. ca. pris o.s.v. Mvh / Henrik
FredrikR: Prova i tak & vind eller byggmaterial & byggteknik så ska du se att du får svar. Själv köpte ja vindskivor på HedinsBygghandel och plåtarna på ByggMax.
jenben: Hej, Innan vi bestämde oss kollade vi runt väldigt mycket. Eftersom vi hade en egenritad ritning så var det flera husföretag som gick bort pga att de inte kunde leverera ett hus enligt våra önskemål. De vi iallafall tog in offerter ifrån var Myresjöhus, men deras lösning skiljde sig lite väl mycket från vår ritning. Trivselhus, det var dock rätt mycket tillägg kvar som vi ville ha
Malmöbyggaren: En kompis till mig byggde Björklidenhus i Skåne och dom tog bort takutsprånget, så huset blev skåneanpassat. Det borde ju också LB-hus kunna !
britt123: Hej! Vi har också fått priset 1.900.000 från Myresjö och då gäller det villa Växa och Aria med oinredd övervåning. Dom kör kanske med enhetspris på sina hus. Britt
Krumeluren: Istället för att försöka pruta ner själva grundpriset, kan det ibland vara lönt att försöka få med några extra tillval på köpet (eller till reducerat pris). Kanske några extra garderober, snoffsigare kakel, centraldammsugare etc.
Annwes: Hej, Vi har tänkt att bygga ett Kärngården från Myresjöhus, utvändigt kommer det dock att se ut som ett Kornett. Vi ska ha 38 graders lutning istället för 45 vilket gör att det blir lite rymligare på ovanvåningen. Jag undrar om det är någon som har byggt ett Kärngården som kanske har lite bilder o.s.v att visa,:) Vi undrar också om det är någon som vet om det finns någo
Hasti: Hej! Jag vet inte om alla är nöjda med sina VV men hittar nästan ingen info om dem på forumet och jag vet att dom satt upp ett antal i Umeå iaf. Min tråd fick 1 svar och det var från mig :) Här i Umeå har vi blivit väl bemötta och säljaren verkar vettig. Dock har vi inte bestämt oss helt ännu så det återstår ju att se. Men VV verkar väldigt flexibla med planlösningar, fönster,
Tulipa: [citat] Jag tror man måste betala 25 000 kr för att göra större ändringar på LB-hus Classicserien, och att byta panel räknas som en sådan ändring om jag har fattat rätt. Så 25 000 + kostnaden för annan panel. Man får inte göra så mycket ändringar och därför kan de hålla nere priserna något.
jocef: Vi har den nya grunden. Byggarna hade gjort hål för fläkten sen så fick vi själva sätta upp den. Jag installerade fläkten i morse. Så om jag har förstått det rätt så är det inte farligt om det är över 75% i grunden under en tid för att fläkten skapar cirkulation på luften i grunden?
Lina79: Det huset vi hade bestämt oss för var LB-hus Classic 147 och just det huset är tydligen för högt. Men det finns ju andra leverantörer..
Evi: För oss var det nödvändigt med totalentreprenad. Men om det inte är det för er, om ni kan göra en del jobb själva, kolla även Fiskarhedenvillan, Sparven t.ex.
rrebeccaa: Vad ligger kostnaderna på ett Ekebergahus på ungefär? :)
2:a: villan: Vi är också inne på att ge vår KA utökade uppgifter. Det gäller då att skaffa fram kontrollplanen (krävs enl PBL) och se vad KA ska göra inom ramen för sitt ordinarie uppdrag, och sedan komma fram till vilka moment han/hon ska kontrollera utöver detta, vilket mype nämner. Jag tror att det lätt blir en "soppa" om man har såväl KA som annan extern kontrollant och slutligen
Kono: [citat] Aha, de kör något nytt system. Jag får läsa in mig lite :-)
Samuel_a: Fiskarhedenvillan verkar ha gedigna hus till bra priser.
Pixboman: Pressmeddelande: 2009-07-03 Södra har tecknat principöverenskommelse angående förvärv av Trivselhus Ittur AB har idag tecknat en principöverenskommelse med Södra Timber AB om att sälja 100 procent av aktierna i Ittur Prefab Industrier AB. Ittur Prefab Industrier äger 100 procent av aktierna i Trivselhus AB, som är en av Sveriges största tillverkare av prefabricerade trähus. Södra
Lergöken: [citat] Finndomo med Modulenhus och Hjältevadshus har ett nytt byggsystem. http://www.modulenthus.se/energysmartsystem/
Zelmilainen: ni som fått kostnadsförslag på NF lyckan från eksjöhus, vad har ni fått för summa då? dels utan eventuella tillval, men även hur mkt det blev med tillval (och vilka de var).
Zelmilainen: exakt vad mer förutom emplanshus är ni ute efter? hur stort, vilken standard, hur många rum osv?
Magnus_Nordmark: dmee7680: Vi ska bygga ett omritat Tenor, och är bland de 49 första kunderna.. Det "generösa erbjudandet" innebär att man får tillval för 30 000kr, alltså inte supermycket rabatt trots allt. Vi har dock fått en del småsaker extra som ett par altandörrar osv. Vad får ni?
Havsutsikt: Nä, vi var verkligen intresserade av dem i starten, men tyvärr så föll de bort under resans gång. Mycket på grund av att de hade en riktig försäljat typ som säljare och att deras hus kändes något traditionella och lite 80-90 tal.