Någon som fått ungefärliga prisuppgifter på dem, eller hur mkt de skiljer i pris från deras "vanliga" hus?

Jag är också intresserad - det är ju sista månaden med deras specialerbjudanden, har jag förstått. skall förhoppningsvis titta på en Lundhagen snart. Men har inte heller någon klart uppfattning om priserna.

Det är bara att kontakta en av deras representanter så får du prisuppgifter på husen. Vi har frågat flera olika hustillverkare och fått prisuppgifter. Som vid alla prisuppgifter så måste man förstås granska ordentligt för att inte jämföra äpplen och päron. Det är stor skillnad på standard och vad som ingår i priset. Vi är i husbyggartagens tidiga skede och håller nu som bäst på att kolla av några hustillverkare med priser, villkor, hustyper och samtidigt flexibilitet och kvalitet.

Vi har ritat ett eget enplanshus (165m2) och skickat iväg ritningar till många hustillverkare.
Karlsonhus svarade med imponerande hastighet, ligger bra till i pris och verkar vara mkt flexibla (vi vill bla exkludera kök & bad utrustning) samt att de tar ett totalansvar. De ligger just nu väldigt bra till hos oss. Få se hur de hänger med kring alla våra önskningar kring isolering , mer detaljerade materialval m.m nu när vi ska gå ett andra varv med dem vi valt ut.

Vi fick i dag en visning på Karlsonhus Lundhagen. Bortsett från den udda lösningen med tvättstuga i övervåningen och en ev. bastu i garderobsstorlek tyckte vi mycket om huset. Ett skafferi i köket skull också vara bra.
Huset verkar mycket välisolerat och energikostnaderna lovande små. det verkar som om ändringar på plaritningen dock inte är något problem. finns det någon som har konkreta erfarenheter av att bygga/bo i ett allemanshus?

Och tvättstuga på övervåningen...jag tycker det verkar vara en ganska bra ide om man har sovrummen där, att slippa släpa det ner och sen tillbaka...

Att släpa blir det mindre men kanske låter maskinerna lite väl mycket om man kör dem sent på kvällen när barnen sover... Tyvärr räcker inte helgen till så man måste köra på veckorna och då centrifugerar min maskin i alla fall efter läggdags...

NyAnna--- om priset , tja , jag frågade tidigare i telefon och har för mig att det ligger på 2 500 000 kr, men är inte helt säker. Vi skall fråga när karlsonhusrepresentanten kommer att titta på vår tomt. återkommer...

Ska ni bygga med Karlsonhus, så rekommenderar jag att ni tar referenser på entreprenören och håller så långt borta som möjligt från deras Karlsonhus säljchef XXXX. Vårt hus är gediget byggt, men vilken resa vi hade innan huset var färdigt. 13 månader efter slutbesiktningen kvarstår största delen av besiktningsanmärkningarna, Karlsonhus har fortfarande kvar en nyckel till vårt hus och de trots försök att komma till avslut med vår hus affär, så får vi inte ens svar på Karlsonhus.

ElisabetL, jag har tagit bort namnuppgifter från ditt inlägg så att du inte ska bli beskylld för förtal.

Hur har det gått med slutbesiktningen? Gällde det stockholsm kontoret? Vi funderar skarpt på Karlsonhus och undrar lite...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.