1 424 läst ·
7 svar
1k läst
7 svar
Hus för 2,2 - 2,5 ?
Hej Alla!
Mitt äventyr börjar idag då jag fick meddelande om att jag blivit tomtägare.
Min fråga är om det finns någon som kan tipsa om hus ( enplans ) för 2,2 - 2,5 miljoner? där ligger väl min budget och detta enbart för huset då har jag budgeterat 750k för tomt + 250k för annat typ vatten avlopp, el schaktning tomt mm. kan det vara rimligt?
Mvh// Michael
hurraaa jag har fått tomt d^_^b
Min fråga är om det finns någon som kan tipsa om hus ( enplans ) för 2,2 - 2,5 miljoner? där ligger väl min budget och detta enbart för huset då har jag budgeterat 750k för tomt + 250k för annat typ vatten avlopp, el schaktning tomt mm. kan det vara rimligt?
Mvh// Michael
eksjöhus har två modeller som kanske passar, trend pulpet & attityd.
Attityd har endast 138 kvm men nyfunkis är det i alla fall.
lb hus har på startsidan av hemsidan en ny modell som heter ultimare edition.
a-hus har ett hus som heter laröd 5
anebyhus har ett som heter funkisvägen. runt 130 kvm men dom är väldigt smidiga när det gäller ändring av planlösning.
Eller så skriver du upp vad du vill ha , ritar upp en planlösning och skickar den till ett par olika företag och ber om offerter, om du vet vad du vill ha förstås.
Lycka till
Attityd har endast 138 kvm men nyfunkis är det i alla fall.
lb hus har på startsidan av hemsidan en ny modell som heter ultimare edition.
a-hus har ett hus som heter laröd 5
anebyhus har ett som heter funkisvägen. runt 130 kvm men dom är väldigt smidiga när det gäller ändring av planlösning.
Eller så skriver du upp vad du vill ha , ritar upp en planlösning och skickar den till ett par olika företag och ber om offerter, om du vet vad du vill ha förstås.
Lycka till
Michael.A skrev:Hej Alla!
Mvh// Michael
Ang dina övriga utgifter på 250.000 för vatten,avlopp m.m så skulle jag nog lägga på i alla fall 50"-100" till.
I Jönköping där jag ska bygga tar de ca 120" för vatten/avlopp, 25" för elen, sen har du byggherrekostnader med kvalitetsansvarig, bygglov,pantbrev,lagfart,räntor under byggtid, byggström och lite annat roligt man inte tänker på.
Med anslutningsavgifter, samt byggherrrekostnader så kommer vi upp i ca 280" utöver tomten. Då har jag inte räknat med markarbetet.
Har du otur så kan markarbetet sticka iväg ordentligt. Även med lite tur så ska ni nog räkna med 50" på markarbete, det krävs inte mycket för att komma upp till dom summorna.
Be om offerter från ett par olika tillverkare så får du en bra koll på var det kan landa.
Jag vet inget speciellt om detta hus, bara att det passar de krav du har, själv är jag sugen på Laröd 4, ser väldigt bra ut. Jag vill inte ens fråga om priset för det ligger långt över vad jag vill betala. Vi har kolla på deras basig serie samt ett hus som heter svanvik. Kan tänka mig att priset ligger ganska högt.Michael.A skrev:
Sök runt lite på forumet så hittar du säkert lite mer info om a-hus.
Klicka här för att svara