Är det någon som har erfarenhet av drömkåken som annonserar på blocket. "prefab" hus.

Kan du inte lägga ut en länk så att det blir lättare att se vad du menar?

När jag hör namnet tänker jag genast på en film jag såg för några årsen: ) Nja jag vet inte vad ska tro.. Kanske har nån på forumet varit i kontakt med försäljaren på Drömkåken? Skumt att de bara uppger ett 073 nummer. I och för sig är nog inte priset helt orealistiskt i och med att det bara är väggblocken som ingår plus takstolar. Jag ser att man kan lägga till en summa för att få med fönsterna. Eftersom jag går i husbyggar tankar vore det intressant och höra efter vad detta är för nåt.

Känns vetigt för mig men skulle vara intressant och fä lite oberoende kommentarer om tillverkaren.

www.sherwoodliving.se dom jobbar efter samma modell,alla väggar byggs ihop i storblock som sen monteras ihop vid husbygget.
5.500kr/kvm för ett stommonterat hus,om jag inte minns helt galet.
Dom byggs samman i Ryssland och sen fraktas till de tänkta bygget.

Det är 3 gånger så dyrt, billigare att beställa ett fiskarhedens modell XXL.

undrar om de är bostadsinvent som har börjat sälja igen.

Tjaa numret som står i annonsen verkar vara en oregistrerad kontantkortstelefon. Lite udda med hussäljare som inte har en spårbar telefon. Speciellt som Bewi i Norge som de hänvisar till enl. sin hemsida har en svensk organisation med ettt antal nummer angivna.

Tycker också att det är lite lustigt och det är därför jag söker egna referenser här. Tack för synpunkterna!

Vem/vad är bostadsinvent?

bostadsinvent var ett företag som hade låga huspriser men dom kunde inte göra färdigt något hus alla är halvfärdiga.
sök på dom hör på forumet så får de veta.

Och om man googlade på personerna bakom det bolaget så dörk det upp kopplingar till vissa MC klubbar.

hempularen skrev:
Och om man googlade på personerna bakom det bolaget så dörk det upp kopplingar till vissa MC klubbar.
Är det någon som har mer info om detta då vi har rätt långt gånga planer om att köpa hus genom drömkåken och detta inte låter så bra...

Har googlat på båda personerna som står på hemsidan men får inte fram någon vidare information. Även testat hitta kopplingar på personer mellan bostadsinvent och drömkåken utan vidare framgång...

Redigerat:
hempularen skrev:
Tjaa numret som står i annonsen verkar vara en oregistrerad kontantkortstelefon.
Bara det borde få alla alarmklockor att ringa. En husaffär är bland det största man gör i sitt liv. Välj någon annan.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.