Tjena.

Har en kanske lite naiv fråga. Jag förstår att det är skillnader i både material och finish mellan Älvsbyhus och Karlson Hus när det skiljer upp emot tre, fyra miljoner i pris. Men när jag jämför Fiskarhedenvillan och Bra Hus enbart stomrest skiljer 700 000 ungefär, blir jag lite fundersam.

Vad betalar jag för i Bra Hus fall? Vad skiljer de två åt? Var på en husvisning för Bra Hus i helgen och noterade att de har väldigt gedigen isolering (300 under och 280 eller 290 i väggtjocklek) samt en allmänt ganska hög standard. Men från en miljon för de flesta av FH:s modeller till 1,7 stomrest på BH:s Sunnanhaga? Stor skillnad tycker jag.

(Ca 175 kvadrat 1,5-planshus verkar som ett snitt hamna på cirka 2 MKR hos FH nyckelfärdigt och cirka 2,9 i BH-fallet.)

Någon med bättre detaljkoll än jag får hemskt gärna kommentera.

Mvh Tompa som vill bygga hus men vill ha högre standard än plånboken tillåter...

Fiskarheden har prisvärde hus och det av två skäl.
1. De bygger lösvirke så de behöver inga stora produktionsanläggningar.
2. De verkar ha en prisfilosofi med bra grundpriser men höga tillvalspriser.

Det finns många fördelar med FH. Eftersom de bygger i lösvirke kan de bygga enligt dina önskemål. De har lättare för att gömma balkar i taken så stt man slipper synliga träbalkar. Vid en prisjämförelse bör du ta med de tillval som du vill ha. Till exempel är vitvarorna är svindyra att gradera upp, likaså trappan.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.