För att inte peka ut någon har jag tyvärr blivit tvungen att editera mina inlägg varför det inbland kan se lite lustigt ut i texten. För att inte peka ut någon står det SMV Uppsala fortsättningsvis. Har någon frågor går det bra att maila mig eller skicka PM.

Redigerat:
För att fortsätta med fler exempel.
Jag ringde till brunnsborraren för att de skulle komma ut och koppla in hydrofor med mera så att vattnet fungerade. Har inte känt mig speciellt stressad över detta då inflytt inte är förens i mitten av Juli. Jag gjorde dock detta och fick då höra av byggledaren att målare och kakelsättare måste ha vatten för att kunna jobba. Om jag inte ringt skulle målaren och kakelsättarna, som kommer på måndag, fått vara utan att vatten ännu längre. Nu får jag åka ut med vattendunkar istället så att de kan arbeta. Onödigt merarbete återigen. Denna information har jag inte fått från Uppsalakontoret.

Som tur är har jag en byggledare som skött sig exemplariskt hittils och han har gjort allt han kan för att lösa de problem som har uppkommit. Det är synd för de inom företaget som gör det som de ska som får spendera tid att lösa problem.

Redigerat:
Tråkig historia. VIlken entreprenadform har ni valt?

2:a: villan skrev:
Tråkig historia. VIlken entreprenadform har ni valt?
De kör, vad jag vet, endast delad entrepenad. Vilket iofs varit tur får vår del då firman som gjorde grunden varit helt fenomenal. Har skrivit om dom under "referenser hantverkare".
Så egentligen kan man säga att det bästa med SMV är den delade entrepenaden. Då vet man iaf att någon del blir bra, dvs den delen där SMV Uppsala inte är inblandad.

Dock får jag säga att byggledaren varit mycket hjälpsam och har säkert fått jobba en hel del extra med att försöka fixa, eller hjälpa till att fixa, de problem som uppkommit. Kan vara bra att lyfta fram honom så att han inte får skit pga SMV Uppsalakontor och i viss mån deras huvudkontor.

Har en bekant som köpte ett SMV som råkade EXAKT ut för din punk 6.

Danne12345 skrev:
När jag, jag tror det var, ungefär en månad senare fick fasadritningskartan så hade de givetvis inte ritat ut marklinjerna. Jag ringde givetvis Smålandsvillans Uppsala och undrade varför de inte var med som lovat. De verkade inte veta någonting om detta och sa att han inte kunde ta ansvar för vad jag kommit överens om med huvudkontoret. Jag hade i detta läget ENDAST varit i kontakt med SMV Uppsala vilket också påpekades. Jag förklarade att vi måste få in dessa papper för bygglovet omgående.
Vi fick allt ritningsunderlag för bygglov på TVÅ dagar och det var en massa ändringar i planlösning och fönstersättning och antal fönster och andra tillval (kupa, balkong mm)! Fast det var ju inte SMV förståss!

Redigerat:
SweDanne skrev:
Har en bekant som köpte ett SMV som råkade EXAKT ut för din punk 6.
Ja, där ser man. Då verkar det som att de har problem även på huvudkontoret. Trist att det slarvas så mycket med kundens viktiga papper.

patrik659 skrev:
Vi fick allt ritningsunderlag för bygglov på TVÅ dagar och det var en massa ändringar i planlösning och fönstersättning och antal fönster och andra tillval (kupa, balkong mm)! Fast det var ju inte SMV förståss!
Så ska det låta. Det låter som ett engagerat husföretag och det är så det ska vara!
Ibland undrar man om inte nästa steg för SMV blir att kunden själv får göra egna ritningar...

Alla kan tyvärr ha oturen att få problem oavsett vad saken gäller. Jag vill bara framföra att SMV säljaren i Malmö som hjälper oss har varit och är mycket trevlig och hjälpsam. Han har besökt vår tomt flera gånger redan för att tex visa hur huset/garaget kan placeras på den, vara med när grundentreprenören tittat på tomten, gett oss tips på kontaktpersoner gällande olika ärenden, skött alla pappersjobb till kommunen som trådskaparen hade problem med, kom till och med förbi oss hemma och lämnade färg och tapet prover och kataloger när han hade vägarna förbi. Så att hänga ut ett helt företag för att man tyvärr drabbas av oserösa och okunniga försäljare när det finns säkert ännu flera som är motsatsen dvs kunniga och seriösa tycker inte jag är rätt. Dock förstår jag er besvikelse och oro då det är en stor affär för den enskilde personen. Jag hoppas att det ordnar upp sig för er och att det slutar på det bästa sättet det kan.

Lycka till!!

/En mycket nöjd kund från SMV:)

nyttanvändarnamn skrev:
Så att hänga ut ett helt företag för att man tyvärr drabbas av oserösa och okunniga försäljare när det finns säkert ännu flera som är motsatsen dvs kunniga och seriösa tycker inte jag är rätt.
Nu har jag varit tydlig med att detta är hur jag upplever det, att det framförallt gäller Smålandsvillan Uppsala och till viss del även huvudkontoret. Jag säger ingenting om alla andra städer där Smålandsvillan har representanter och Uppsala är inte på något sätt hela företaget. Jag har på inget sätt hävdat att det inte finns några kunniga säljare på andra platser, hur kan du få det till det? Eftersom jag inte har några erfarenheter om andra säljare så är de inte någonting jag uttalar mig om.
Detta är min berättelse och vad som drabbat mig och det är upp till alla att göra vad de vill med informationen. Att gå ut med namn på någon är inte heller lämpligt eller i enlighet med forumets regler. Det är toppen om fler går ut och berättar om sina positiva erfarenheter av sina säljare, men jag kan som du förstår inte uttala mig om andras erfarenheter eller säljare från andra delar av Sverige när jag inte har haft någon kontakt med dessa. Men det är kul att du har en positiv bild av din säljare och jag önskar att även jag kunde ha fått en sådan av min.

Varnånstans i uppsala har ni byggt?
Vårat hus kommer V39

ssgranholmss skrev:
Varnånstans i uppsala har ni byggt?
Vårat hus kommer V39
Ett par mil utanför.
Var det ni som hade så mycket strul och fick leveransen framflyttad? Hur gick det till slut med det där?

Ja vi fi får vårat hus lite senare än beräknat..om 3 veckor kommer vårat hus.
Så det ska bli riktigt skönt när det e på plats.
Sen dröjer det 2 veckor så kommer garaget så man lär ju ha fullt upp då...

MvH Daniel Granholm
Enköping

Ny säljare i Uppsala :-)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.