Byggahus.se

Teri hus / finska hus era erfarenheter!

1. E
    Medlem · uppsala · 70 inlägg

Eliza77

Medlem
    Hej!

Jag snubblade över Teri Hus, som är en finsk koncern. Jag är på jakt efter ett gulligt enplanshus och kan tänka mig 2 alternativ. Antingen köper jag ett hus som är stom-monterat och där jag sedan anlitar en byggfirma som gör allt inrede (El/vvs/väggar/badrum) sedan tapeserar jag och målar och gör ytan själv. Eller så köper jag ett nyckelfärdigt hus.

Saken är den att budgeten är något begränsad så när jag snubblade över Teri hus så blev det väldigt intressant då de sköter att husmontering och huset kommer ytmålat från fabrik.

Är det någon som har några erfarenheter av dem eller några priser. Jag är väldigt förtjust i huset "Victoria 146".

Det viktiga är att jag kan skriva kontrakt med endast en entreprenad. Eller i byggsats modellen en hus och en byggentreprenad.

Tacksam för hjälp.

2. A
    Medlem · Västra Götaland · 3 inlägg

Aurora_79

Medlem
    • Västra Götaland
    • Medlem maj 2007
    • 3 inlägg
    Jättefina hus! :p Har du sett några priser?

Intressant nog så tillverkas husen i Terjärv, där min pappa är född och uppvuxen. :D

3. E

Eliza77

Medlem
    Nej, jag har inte sett några priser. Jag har bara läst vad andra skrivit och det är att de finska husen skall ligga lägre i pris än de svenska.

Jag har tidigare tittat lite på Fiskarhedenvillan men de har så dåliga alternativ med entreprenörer. Man skriver separata kontrakt med alla underleverantörer. (Det kommer och bli en soppa utan dess like om något går fel)

Om någon har pris och mer info om Teri hus så snälla skriv en rad.

4. A
    Medlem · 819 inlägg

Anna_Robban

Medlem
    Jag har ocksåförsökt hitta något här, men utan resultat. Tycker dom lämnade väldigt lite information på hemsidan. Man får väl helt enkelt ringa dom.

5. C
    Medlem · Västerbotten · 14 inlägg

correctamundo

Medlem
  6. E

Eliza77

Medlem
    Hmmm... det var ju inte direkt billigt. Det huset jag kikat på påminner en del om Fiskarhedens domherre (utan verandor) Det huset kostar byggsattsen med all inredning och vitvaror inkl 725 000:-

Hos Teri hus kostar den ca 900 000:-, delvis stommonterad men ingen inredning alls eller vvs/värme/vitvaror.

Jag har mailat Teri hus för att få ett ungefärligt pris på nyckelfärdigt. Skall bli intressant att se.

7. M
    Medlem · dalarna · 53 inlägg

makro

Medlem
    Jag tror att de är bland de dyraste i Finland.

8. E

Eliza77

Medlem
    Jag puffar lite på denna tråd.
    Är det ingen som byggt med Teri hus?
    Jag har varit i kontakt med dem och de kan även leverera nyckelfärdigt.
    Jag skulle vilja köpa "skalet" färdigt. Stommresning, el, vvs, grund, innertak/väggar. Dvs allt utom själva ytskicket med kök, tapeter golv, kakel målning invändigt.

Men det vore intressant och höra om själva huset och entreprenaden de erbjuder.

Så puff, puff snälla skriv en rad....

9. A
    Medlem · 819 inlägg

Anna_Robban

Medlem
    Hur går det? Har du fått reda på något mer?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.