Hustillverkare
Fotografen: Mja, en seriös fönsterflytt gör inte varesig väggen eller kåken som helhet sämre, lite fotarbete bara.
Hugo_G: Superanna, kul att det gått bra! Vet ej om det finns några stenar på vår tomt, men om det kommer fram någon när snön smälter, kan vi, med lite hjälp, lägga dem hos dig ;-)
wanman: Hej! Vi har sneglat lite på Willa Nordics hus S450, http://willanordic.se/upload/Succe/Folder_succe450.pdf. Finns det någon i detta forum som har lite mer bilder än de som visas i denna folder? Gärna interiörbilder, främst intresserad av hur matplatsen ser ut där det enligt beskrivningen skall vara full takhöjd och hur det ser ut på det övre planet där det är öppet ner till
rikardt: Är det något som har erfarenhet (eller bilder) av Götenehus prisma eller Dalsäter?
HenrikLundin: Nu är konkurs avslutad i EkoHus EkoModul Svenska AB (556241-4317), den 2010-01-12 i Uppsala togs beslutet i Uppsala Tingsrätt. Två avslutande förtydliganden i samband med dettas: * I inlägget från Gösta Gelinder insinueras att det finns belopp obetalda från oss till konkursboet ("... Detta samt en slutfaktura utgörande ... 60 462 kr exkl. ränta, är ännu inte betald av HL ..."): I
mha0221: Någon som har byggt ett classic 159 som kan mäta ut måtten på trappan och trappöppningen? Har försökt få måtten från LB-hus men det verkar vara märkligt svårt. Hur man mäter ut en trappa finns på: http://www.dromtrappor.se/Global/Pdf/sv/Nar_du_bestaller_webb.pdf?epslanguage=sv MVH Markus
jesper_50: [citat] Av ren princip skulle jag inte gått vidare med ett företag som beter sig på det sättet. Lyckas de inte ens med en enkel sak som en prisförfrågan så skulle inte jag lita på att de lyckas bygga huset senare.
Malmöbyggaren: Jag tänkte inte att du skulle sälja tomten till en hussäljare utan direkt till en privatkund men låta en hussäljare som har prisvärda hus göra ett paketpris. Då kan du höja priset rejält på tomten utan det märks i totalpriset. Jag har gjort så och det funkade riktigt bra! Jag var den som mest betalt för tomten i ett område med ett 40-tal tomter.
BigGitt: Hoppas ni får all hjälp härifrån. Önskar er lycka till om ni bygger med Älvsbyhus!
DanielMAN: Hej! Vi tänkte bygga med Scanhaus en gång i tiden, fastnade för deras hus men eftersom säljaren var väldigt nonchalant och totalt struntade i oss( han jobbar inte där nu längre) så började vi titta runt och fastnade till slut för Fiskarhedenvillan. Fiskarheden-husen passade oss bättre eftersom vi upplevde dom som mer "levande" än scanhaus. Nu i efterhand så tycker jag scanhaus-husen
jesper_50: [citat] Jag fick bara en tanke och det är om ni skriver in att huset får monteras i "lätt regn" men den som bestämmer om regnet är lätt eller om det regnar lite för mycket bestäms av din KA. Kanske fungerar så länge du litar fullt ut på din KA
hempularen: Så har jag tagit bort ett reklaminlägg från Smålandsvillan.
helen&peter: Hej Vårt hus kommer V10 och jag har 4 kollegor som byggt Trivelshus (2007-08)och alla är mycket nöjda:D Funkat kanon med ritningar mm och vi bygger ett 936 fast omritat. //PB
jockejauer: Hej Vi har byggt sommarstuga med Vibovillan/Jabo och kontakten med dom har funkat kanon. Jocke
JOW: Be en lokal byggfirma räkna på det, en firma som bygger lösvirke, blir mer gediget så, eventuellt billigare också. Naturligtvis får de räkna på ett likadant hus, lika mått etc. Platta på mark istället kanske...
FieroGT: [citat] Vår säljare var mycket tydlig med att det var delad entreprenad. Vi kunde fått totalentreprenad med det hade kostat lite extra. Där vi bor är det oftast samma entreprenörer som bygger husen och de är rädd om sitt samarbete med Eksjöhus. Den entreprenör som bygger vårt hus åkte för ett tag sedan på en rejäl smäll när de byggde huset på frusna massor och huset fick en
Anne/Magnus: Ska se vad jag kan göra. Skicka ett PM med någon form av adress
JK: För den nyfikne går det ju alltid att leta information i de danska tidningarna. Eller helt enkelt att gå med i Facebook-gruppen "I hate Willa Nordic AB", där står det lite mer: http://www.facebook.com/group.php?gid=46527476335
Suhagg: [citat] Började på 1.6 och är uppe i 2.3 just nu :S (men då har jag några Övrigt 50.000kr här och var)
Hillevi_: Hej! Jag och min sambo funderar på att bygga hus och har fastnat för Dalvik ifrån Eksjöhus. Vi skulle gärna vilja ha lite erfarenheter ifrån er som byggt hus ifrån Eksjöhus. Någon som har byggt Dalvik? Priser? Jag har hittat lite gamla trådar med priser ifrån 2003-2004, då låg Dalvik på 1,8 milj.-1,9 milj. men jag antar att det har förändrats lite. Intressant vore då också att
Andreas_Å: Ok, ja firman som reser här hemma är bra vad jag vet. Ska tänka på det där med plasten
Eldflugan: [citat] Jag lägger häldre 50k på något annat än att tänka det är en OPTION och inget bindande avtal grattis om du väljer att bygga Lyckan kostar det dig 50k för att lite bläck saknades sista januari. .
volvo: De skall laga på ett sådant sätt att det inte märks någon skillnad mellan det som är lagat och det som är gammalt. Om de bara målar lokalt får entreprenören avgöra, huvudsaken är att resultatet blir bra. Om det inte blir det så får de ju göra mon det tills de lyckas. Materialet skall självklart entreprenören stå för. Dock brukar man vid inflyttning få behålla en del kakel,
byggankan: Ja jag tror inte att Fiskarheden är rätt leverantör om man inte känner att man har tid/lust att sätta sig in i husbygget ordentligt både innan och under tiden bygget pågår.
JK: Vi köpte vårt kök av Kvänum och de var helt fantastiska. Pga konstiga husritningar fick inte vårt kök plats längre när det skulle monteras.... Men Kvänum ritade snabbt om och kom med nya, faktiskt än bättre, lösningar. Och inte tog de betalt heller för den nya lösningen. Mycket bra jobbat.
nybyggd: jag träffade på dom på fastighets mässa för ngt år sedan,jag blev överrumplad till den höga standarden. prismässigt vet jag inte.