Ska till och bygga och har väl så smått funderat ut fyra stycken tänkbara leverantörer, är det nån här som har några fördelar respektive nackdelar om dom jag tänkt på så skriv gärna det så jag vet.

Dom jag funderat på är

Skidsta Hus
Smålandsvillan
Fiskarhedenvillan
LB-hus

Det rör sig om villa runt 120kvm

om jag råkade posta i fel forumdel så kan väl nån snäll moderator flytta tråden

Redigerat:
Vi har just fått nycklarna till vårt hus, ett Ugglan 135 från Lb-hus. Jag tycker vi fått väldigt mycket hus för pengarna, det känns som god kvalitet rakt igenom. Många påstår ju att just Ugglan-husen just nu är mest hus per krona, men et är ju väldigt svårt att säga.

Hursomhelst, vi är mycket nöjda med LB-hus!

Ja jag ska precis till och ringa dom tänkte jag, pratade precis med björkliden för en stund sen.

Vi har också varit i kontakt med Björklidenhus innan vi bestämde oss för LB-hus. De gav också ett gott intryck, med bra priser men när man väl gör tillval så hamnar man ändå rätt högt till slut.

Lycka till!

Ja det verkar som att av dom tillverkarna som jag pratat med nu så är det skidsta hus som har mest att välja på utan att det blir extra kostnader. Särskilt när det gäller köket.

Vi har precis skrivit kontrakt med Fiskarheden. Att vi valde dom beror på att vi tyckte vi fick mest för pengarna då vi tänkt oss att spara en del pengar genom att göra en del själva. De andra hade helt enkelt rätt snåla avdrag.

Ja FH verkar bra om man har möjlighet att göra mkt själv. Det har inte jag då jag ofta reser i jobbet och deras "totalentreprenadslösning" lämnar en del övrigt att önska i mina ögon.

Ja jag tror inte att Fiskarheden är rätt leverantör om man inte känner att man har tid/lust att sätta sig in i husbygget ordentligt både innan och under tiden bygget pågår.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.