Finns det någon butik alls i Ekängen? Jag tyckte någon pratade om nån liten butik, mot sjösidan. Men det var kanske bara i somras? En affär tycker man ju borde komma på sikt. Vi kommer verkligen behöva ändra vanor, det är rätt ofta vi kommer på att t ex mjölken är slut, men där vi bor nu har vi 5 min gångväg till affären som är öppen till kl 22... Att ta bilen in till tornby blir ju inget bra alternativ.

Mitt bygge har flutit på helt utan problem så jag är jätteglad att jag valde A-hus! Huset känns dessutom väldigt modernt med tanke på energivärden (superlåg driftskostnad) och byggnadssättet med platta på mark med värme.

Angående affär så vet jag att kommunen detaljplanerat för en större mataffär precis i början av Ekängen..Där containrarna för återvinning finns ungefär.

Ingen som vill dumpa stora stenar utmed min tomt? :-)

;)

På fredag är det slutbesiktning..och således inflyttd^_^b

Hugo_G skrev:
Finns det någon butik alls i Ekängen? Jag tyckte någon pratade om nån liten butik, mot sjösidan. Men det var kanske bara i somras?
Det fanns en sommaröppen kiosk, men innehavaren är omkring 80 år, den var inte öppen i somras om jag minns rätt.

Superanna, kul att det gått bra! Vet ej om det finns några stenar på vår tomt, men om det kommer fram någon när snön smälter, kan vi, med lite hjälp, lägga dem hos dig ;-)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.