Hustillverkare
Jucismacker: Låter som ni fått ett billigt pris tycker jag.
Madeleine&Daniel: [citat] Vi använder oss av IKEA´s lack hyllor för förvaring i hallen. En på väggen där varje familjemedlem har ett eget fack för mössor, vantar m.m. Vi har ytterligare en lack-hylla som står på golvet, där vi förvarar de skor vi använder för tillfället. Fungerar även som sittplats för den som vill. (Finns en bild i min blogg: http://memyfamilyandi.blogg.se/ ) Sedan har vi satt
carinpeter: Bloggadressen blev ju fel. Det ska vara www.salstatosee.blogspot.com.
rikardt: Vi går i husbyggartankar och har tittat fram och tillbaka! Energisnålt, passivhus ja eller "vanligt" - vilken linje skall man gå på!! Har fastnat lite för Trivselhus och deras Sunlight E1!! Är det någon som har erfarenhet av det huset - kanske till och med håller på att bygga ett!! Vad har ni fått för pris på det - är det dyrare än "vanligt" hus?? Tacksam för svar Mvh, rikardt
Aspenskog: Vi har efter mkt om och men slutligen funnit den planlösning vi gillar. Vi har fallit för Himmelsberg från Mjöbäcksvillan. HAR NÅGON EN PRISUPPGIFT PÅ DETTA HUS??? (helst nyckelfärdigt) Vi tänker göra det med liggande panel över hela och ta bort lite småfönster här och där. Då vår dröm alltid varit att bygga en amerikansk veranda som går över framsida och runt ena kortsidan
Lundgrens: Vi tittade också på Sjödalshus, enplans Linnè, 135 kvm. Av offerterna vi fick så blev Sjödalshus 500.000 dyrare. Men Sjödalshus känns rejäla och bra och vi fick en bra kontakt. Vårt slutliga val blev Myresjö lilla herrgården och vi har fått samma standard, men sparat 500.000 till Thailandsresan ;)
dunken: Såg att trivselhus hade nån serie som heter : Wise Ska ta en titt på dom med . Har fått bra feeling med anebysäljaren , sen är det lite tillbehör som man får diskutera . Vad går att pruta på vid ett nybygge ?
st. Denten: Hej Detta kanske inte är en referens men det är i alla fall värt att ge en titt om du skall köpa ett nyckelfärdigt hus. Jag hittade nämligen en marknadsöversikt av monteringsfärdiga hus som verkar vara trovärdigt gjord. Den fokuserar på energieffektivitet och visar samtidigt upp pris, värmekälla m.m. Det är leverantörerna själva som lämnat uppgifterna så nu får de stå för vad
eran: Ja, priserna i denna tråd var väl om man säger som så, mycket inaktuella. Har en offert på ett Kvadraten med oinredd övervåning, knappt 2 milj för huset NF.
Malmöbyggaren: Är det någon som har Lb hus prislista? isåfall får ni gärna meddela över den...
TorOdd: Idag monterades vårt Götenehus i äkta norrländsk vinterkyla. Det gick bra och bitarna har hittills passat som handen i handsken säger de. Titta gärna i på vår blogg om ni vill se lite bilder och vet mer om huset. Hälsningar en (än så länge) glad husägare!
Malmöbyggaren: Har tittat runt lite efter olika stenhustillverkare, men av någon anledning så verkar alla stenhusleverantörer vara mindre seriösa. Finns det inget företag som är seriöst och som får nöjda kunder?? Om det finns, vilket/vilka företag är bra?
Lejasing: kan ju vara bra och lämna adressen:) http://www.linalillalina.blogg.se
Ulrika76: Ja, som rubriken lyder, vi är sugna på att bygga ett Tärnsjö från Eksjöhus och undrar om det är någon som byggt detta och om ni är nöjda med huset, tillverkaren och hela bygg-gången i stort? Kanske någon som har bilder? Tacksam för svar!
nissepernilla: Sälja hus är inte lika lätt där vi bor som nere i Stockholm och södra Sverige. Här måste man passa på ifall det kommer en spekulant som vill betala vad man begär. :( Det är klart, är väl bara att inse att det är positiva bekymmer att sätta sig i en hyresrätt ett tag och sen hoppa över till ett nytt hus. Är bara så att man på nåt sätt mentalt förberett sig för bygget och så
magnuse74: [citat] Så takstolarna "låses" inte av läkten och plåttaket då? / Magnus
carinpeter: Här är ett inlägg som bl.a. beskriver vår "elstolpe" i köket. http://salstatosee.blogspot.com/2010/02/spott-spott.html [citat]
FieroGT: Vi har byggt ett Trend Valm med dubbelgarage. 30000kr kunde vi pruta, men då var bristningsgränsen nådd. Jag och min kollega har byggt varsitt hus och gick ihop med allt prut. Han bygger Lyckan och fick ner priset 20000kr
Marlen Eskilsson: TS ville ha en tråd där nöjda Älvsbyhuskunder skriver. Då ska vi respektera det och skriva vad som är dåligt med Älsbyhus i en annan tråd. Därför har jag flyttat inlägg från missnöjda Älvsbyhuskunder till den här tråden: http://www.byggahus.se/forum/referenser-hustillverkare/138497-vad-tycker-vi-om-aelvsbyhus.html
L. Mäkinen: Har någon foton på hur övervåningarna i Smålandsvillans hus ser ut när huset är klart och fortfarande oinrett i övre planet? Är nyfiken på hur reglar och takstolar är utformade.
Elmattes: Tror inte det är några problem att lägga till för råspont, det är ganska fritt med tillvalen på classic-serien nu.
Leia08: Någon som byggt med LB-hus i Halmstad? Är själv kanske på väg nämligen och all feedback man kan få är ju till nytta.
Jennykallfors: Hej! Jag och min sambo har köpt en tomt i Järna utanför Södertälje, i ett nybyggt område. nu är vi i valet och kvalet i vilket hus vi ska välja. Vi vill ha ett enplanshus så det lutar åt ett som heter Kvadraten hos Eksjöhus eller Lyckan funkis. Har någon i det här forumet köpt något av dessa hus, i så fall trivs ni, hur gick byggprocessen? Mvh Jenny och Fredrik
nybyggd: jag tror man ska vara vaksam när man plötsligt får mycket i rabatt,efter vad jag hörde från en f,d säljare så är det vanligt bland trähussäljarna att dom lägger på en slant. och denna pålaga får kunden pruta på sedan och känner sig jättenöjd. för hur tror ni annars att t,e,x siba m,f,l höjer sitt pris på varor veckan innan mellandagsrean ??