4 193 läst ·
20 svar
4k läst
20 svar
Hur har husleverantörer skött sig vid problem
Kan också instämma med att man behöver vara där. När vi byggde åkte jag till bygget i princip varenda dag, och såg en stor del av dagarna något som gjorts fel, och oftast var det samma entreprenör (el/vvs) som gjorde felen. Hade jag inte kontrollerat hade flera av felen blivit ingjutna och inbyggda.
Det var knappast så att de gjorde felen för att jag var där, för oftast åkte jag dit på eftermiddagen när de åkt för dagen.
Det var knappast så att de gjorde felen för att jag var där, för oftast åkte jag dit på eftermiddagen när de åkt för dagen.
jag har märkt att det är flera husföretag som inte får 2 års felen avhjälpta.
det verkar som att kunden inte är så intressant längre då dom stora pengarna är plockade.
många kunder ringer och kollar ifall villa försäkringen tar detta.
men då byggaren eller husfriman finns kvar så är det dom som ska betala.
det verkar som att kunden inte är så intressant längre då dom stora pengarna är plockade.
många kunder ringer och kollar ifall villa försäkringen tar detta.
men då byggaren eller husfriman finns kvar så är det dom som ska betala.
Vi köpte vårt kök av Kvänum och de var helt fantastiska. Pga konstiga husritningar fick inte vårt kök plats längre när det skulle monteras.... Men Kvänum ritade snabbt om och kom med nya, faktiskt än bättre, lösningar. Och inte tog de betalt heller för den nya lösningen. Mycket bra jobbat.
Klicka här för att svara