A.C.E
A.C.E: https://www.nytec.se/ Där har du lätta kupoler att montera plus att det finns en lista med mått https://www.nytec.se/media/ujbh2ket/storlekssortiment.pdf
4 svar · 993 läst
·
A
AL_T: [citat] Tack! Vad smart att använda Google lens , det hade jag inte en tanke på. Det ser absolut ut att vara av samma typ! Återigen, stort tack!
2 svar · 644 läst
·
D
Drgrfg: [citat] Visade sig att första låshuset jag hade så var skruven för att vända låset på sönderkörd redan från fabrik då den aldrig gick att använda, andra låshuset jag gick från bahaus var en retur från en annan kund som hade problem med annat än låshuset, visade sig att efter kontakt med yales kundtjänst att jag hade fått ett låshus till en gammal modell som inte var kompatibel
16 svar · 9,4k läst
·
A
Andreas Kneg: Hej Har en kanske konstig fråga men jag gissar att det finns folk som har erfarenhet… Köpte lite större byggreglar från Bauhaus brädgård, typ 45*120 samt 45*190 typ båda typer ca 3-4m långa… dom var hyffsat raka o fina. Tror det är gran. Byggde dörrkarmar till 3 sekelskiftsdörrar… 1 av dem slog sig något medans den väntade på installation efter typ 2v. Inte mycket men
0 svar · 1,2k läst
N
Nina Schuster: Hej. Bytte du? Vad bestämde du dej för? Vi tittar också på att byta dörr och sidoljus.
4 svar · 1,3k läst
·
N
Nina Schuster: [citat] Hej. Hur gjorde du? Är du nöjd? Vi funderar på att också byta enkel dörr med sidoljus till halv pardörr men jag är ner ös att den inte isolerar lika bra... Hur har du upplevt det?
1 svar · 1,3k läst
L
Lilllen: Titta var dörren tar i när du försöker stänga den. Om den tar i nära gångjärnen kan det räcka med att flytta ut gångjärnen lite där de är fästa i väggen. Kan bli enklare att då borra helt nya hål i gångjärnet, för att inte träet ska ”bli alltför trasig” där skruvarna sitter. Men en bild av var det tar i samt hur gångjärnen ser ut kan hjälpa att se vad som kan vara
2 svar · 886 läst
·
Krilleman
Krilleman: [citat] Vill ARN köra detta "case" så kör på det om möjligt om ni tycker det är värt det. 👍👍
32 svar · 2,2k läst
·
J
JeffBeck: En uppdatering med bra nyheter! 😃 När jag hade låscylindern ut på köksbordet och inspekterade den lite närmare såg jag jättemycket smuts och skit som hade tydligen fastnat inuti. Tack vore mer låsspray och även CRC Blås Rent kunde jag forcera ut all smuts och skit från cylindern. Den var tydligen orsaken till problemet med låset. Nu funkar låset som den ska! Jaaa!! Tack alla igen
33 svar · 10,0k läst
·
F
flamuren: [citat] Uppfattat 🫡 tack 🙂👍
2 svar · 654 läst
·
J
JohnKlint: Söker tips på återförsäljare av plissegardin som går att montera mellanglas och hissas med snöre. Måttanpassade. /John
0 svar · 445 läst
M
Marell5: [citat] 😆
12 svar · 1,5k läst
·
S
sinuslinus: [citat] Nu verkar du ha svarat i fel tråd? Är det fast pris spelar det ingen roll om det gick snabbt så länge resultatet är fackmannamässigt. Du kan ju vändå på det och tänka på vad som skulle hänt om de la mer timmar än enligt offerten. Ska de då höja priset? En del jobbar snabbt och effektivt andra tvärtom. De som jobbar snabbt vill gärna lämna fasta priser så att de tjänar
15 svar · 24,9k läst
·
T
Testarn: Det tar ju lite längre tid och därmed blir det dyrare att få det gjort "ordentligt" men ibland blir jag lätt förvånad när jag ser nivån som vissa hantverkare tycker är OK...
3 svar · 1,6k läst
·
M
Markgubben: [citat] Funderar på att göra liknande lösning själv. Framförallt för att behålla det gamla utseendet. Våra dörrar är lite instabila och sneda också. Vi har gamla hakgångjärn på våra dörrar tror faktiskt det är det som gör mest glapp.
9 svar · 24,5k läst
S
silverdollar: Absolut tyvärr är firman i Stockholm i KK. Har försökt nå Gealan direkt i tyskland men inget napp. Tänkte om det fanns någon firma gärna i Stockholms trakten som kan göra reparation/service på dessa dörrar. Om någon har något tips?
2 svar · 1,0k läst
·
S
silverdollar: Hej jag har själv också Gealan förser S8000 treglas har fungerat jättebra. Nu har tyvärr en mechanism till en skjutdörr gått sönder. Har problem att få tag på någon med reservdelar har någon här något tips?
3 svar · 3,0k läst
Y
Yunus180701: [citat] Hej tack så mycket för infon, kontaktade firman och fick hem slutbläck. Det funkar utmärkt👍
6 svar · 1,1k läst
·
J
JohanLun: Undrar varföär det blir så här... Har åxå några dörrar i huset som slagit sig... många sågar ju spår i dörrarna och slår in kilar... Det jag undrar är varför inte någon lägger in i ett "bastu" och sen böjer tillbaka det varma fuktiga träet, för som jag förstår går det att göra böjträ på det sättet...
1 svar · 784 läst
·
R
Rolle85: Sha tack!
7 svar · 686 läst
·
L
lennart58ingesson: Helt omöjligt att låsa upp dörren, trots nyckeln på plats. Allt rör sig i låskistan men hakregeln står kvar i yttre läget, så dörren är omöjlig att låsa upp?
0 svar · 651 läst
P
Posselosse: Ja det där kanske kan funka, även om det skulle sticka ut väldigt långt. Får kanske kolla upp 'stormskydd' i duken isf. Har bara sett halvmåneformade sådana markiser innan. Fler idéer?
2 svar · 924 läst
sliderr
sliderr: Thanks for all answers, going to renovate the wooden windows
3 svar · 603 läst
·
P
Patmannen: [citat] [citat] 1000 Tack för tipset. Det funkade kanon. Var nära att bryta ihop innan jag hittade detta 😀👍🏼
32 svar · 42,1k läst
·
S
sturnus: [citat] I use this tool many times, and I assure you that it is used to adjust doors/windows horizontally when the side edge rubs against the frame or the hinges "pull" the sash.
9 svar · 1,3k läst
·
H
Hybro: Satte själv in ett extra fönster i köket. Det blev inte dyrt😉 Övriga är väl underhållna och fortfarande efter 43 år i fullgott skick. - Ja, hur var det nu.... Tekniska livslängden?
14 svar · 2,2k läst
·
B
bryggarebob: Hej, Ska sätta in en altandörr/ytterdörr med glas till uteplatsen, där det idag sitter ett fönster. Ska vara i fjällstugan så bör vara bra isolering. Söker tips på prisvärda återförsäljare, standard 90x210 eller 80x210. Har googlat lite och mycket verkar ligga runt 7-9tkr. Går det att komma undan billigare? Någon som har erfarenhet av billigare alternativ? Ute efter denna design
0 svar · 454 läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.