köpte en yale doorman classic i helgen på Bauhaus och det har bara strulat, började med att jag behövde vända låshuset från högerhängd till vänsterhängd, men skruven i lådvinet var trasig från början, insektsnyckeln gängade aldrig i så bytte den och fick ett nytt låshus från Bauhaus, som de hade som låg k returen men det skulle vara ok eftersom att den var returnerad pågrund av displayen.
Nu till de två problem jag har just nu, så kan jag ej låsa dörren, den går att öppna med bägge handtag, följt instruktionerna så gott jag kunnat och är osäker på om det är jag som gjort fel eller om det är fel på låset.
Och så fungerar ej knappsatsen på utsidan, var tvungen att fabriksåterställa enheten innan jag kunde ange masterkoden men efter det så får jag ingen respons från knappsatsen när jag trycker på den, förutom när jag trycker på * då den piper och blinkar till.
Tänkte ta med det till bahaus igen men tänkte höra här om någon kan ge mig något råd om jag missat något eller så
Har ej kapat den alls, då när jag mätte så ansåg jag att medbringaren gick till mitten av dörren som det gjorde i instruktionerna (följde både boken man fick med och yales egna guide på youtube)MathiasS skrev:
Precis provat med * masterkod * men den piper bara exakt som på videon, boken säger även att det ska vara # masterkod # men som sagt, med # får jag ingen respons alls, och * så piper den till baraMathiasS skrev:
Ja alltså kanske förklarade mig dåligt där då jag inte hade instruktionsboken framför mig, och jag ögonmåttade endast men kapade ej den alls som sagt och den såg ut att gå ungefär dit den gör i boken, är kanske att den ej har kommit i exakt rätt då? Är den pillig att få i? Jag satte på innerdelen och den blev platt mot dörren så trodde att det hade träffat rätt såMathiasS skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Japp, efter att jag fabriksåterställt det så fick jag ange masterkod, den är för tillfället ställd på easy och inte advanced om det spelar någon roll, förstod inte skillnaden på de två lägena om jag ska vara ärlig, men hur som helst så gick det bra att ange den men direkt efter så har den varit såMathiasS skrev:
Hur ska det vara vänt då? Nu vände de på Bauhaus låshuset, men det blir inte grönt då bara för att det misslyckas med att låsa upp då? Gör man kan väl inte vända innerdelen och förreglingen i låshuset ska vara vänt utåt, för annars kan man ju inte stänga dörrenS sinuslinus skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 373 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 373 inlägg
Här kan du hämta manualen. Skillnaden mellan advanced och easy är dels hur många koder du kan registrera (10 vs 1) och hur du hanterar brickor. Brickor läggs enkelt till och tas bort, var för sig i Advanced Mode, medan man måste registrera samtliga brickor vid ett tillfälle i Easy Mode. Advanced Mode är så pass enkelt att hantera tycker jag så det valde jag för ökad flexibilitet.
Sidorna 12-15 i manualen beskriver hur du hanterar vänster/högerdörr
Sidorna 12-15 i manualen beskriver hur du hanterar vänster/högerdörr
Hej
Monterade en i helgen på våran ytterdörr.
Förbereda allt först med skruvarna och medbringaren(den skall kapas så den går in i låskistan).
Handtaget vrids mot vänster eller höger, sen har du en liten skruv och brytaren som måste fixas.
Det var kanske det svåraste momentet.
Monterade en i helgen på våran ytterdörr.
Förbereda allt först med skruvarna och medbringaren(den skall kapas så den går in i låskistan).
Handtaget vrids mot vänster eller höger, sen har du en liten skruv och brytaren som måste fixas.
Det var kanske det svåraste momentet.