D Drgrfg skrev:
[video]
köpte en yale doorman classic i helgen på Bauhaus och det har bara strulat, började med att jag behövde vända låshuset från högerhängd till vänsterhängd, men skruven i lådvinet var trasig från början, insektsnyckeln gängade aldrig i så bytte den och fick ett nytt låshus från Bauhaus, som de hade som låg k returen men det skulle vara ok eftersom att den var returnerad pågrund av displayen.

Nu till de två problem jag har just nu, så kan jag ej låsa dörren, den går att öppna med bägge handtag, följt instruktionerna så gott jag kunnat och är osäker på om det är jag som gjort fel eller om det är fel på låset.

Och så fungerar ej knappsatsen på utsidan, var tvungen att fabriksåterställa enheten innan jag kunde ange masterkoden men efter det så får jag ingen respons från knappsatsen när jag trycker på den, förutom när jag trycker på * då den piper och blinkar till.

Tänkte ta med det till bahaus igen men tänkte höra här om någon kan ge mig något råd om jag missat något eller så
[video]
[video]
[video]
Hej, jag har haft exakt samma problem med min Yale doorman, och har nu hittat lösningen.

Felet beror på att del lilla trekants-pinnen (översta) måste tryckas in tillräckligt långt för att det ska gå att låsa.
Så har du för stor dörrspringa så kommer den trekantspinnen ej tryckas in tillräckligt och då låser inte Yale.

En lösning kan vara att använda den medföljande brickan och montera bakom blecket på karmen så springan minskar, då kommer det gå bra att låsa.

/wahlgrens

S stefan.wahlgren skrev:
Hej, jag har haft exakt samma problem med min Yale doorman, och har nu hittat lösningen.

Felet beror på att del lilla trekants-pinnen (översta) måste tryckas in tillräckligt långt för att det ska gå att låsa.
Så har du för stor dörrspringa så kommer den trekantspinnen ej tryckas in tillräckligt och då låser inte Yale.

En lösning kan vara att använda den medföljande brickan och montera bakom blecket på karmen så springan minskar, då kommer det gå bra att låsa.

/wahlgrens
Visade sig att första låshuset jag hade så var skruven för att vända låset på sönderkörd redan från fabrik då den aldrig gick att använda, andra låshuset jag gick från bahaus var en retur från en annan kund som hade problem med annat än låshuset, visade sig att efter kontakt med yales kundtjänst att jag hade fått ett låshus till en gammal modell som inte var kompatibel med enheten jag hade köpt. Så åkte till bahahus en tredje gång och då sa de att oj vi ska inte lämna ut returer till kunder och jag fick ett helt nytt låshus vilket fungerade som det skulle och kunde efter ca 3 dagar äntligen låsa ytterdörren igen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.