C
CATengustav: Där det står (0-8) så blev det fel,
8 svar · 7,7k läst
Immobil
Immobil: Byggvaruhusen har. ;)
1 svar · 3,1k läst
C
charta77: Hmmm, styckepris 11,50 för spikklammer på byggmax ?
4 svar · 3,5k läst
A
Alfons_Helikopter: Noga byggd ram av typ 35x70 på platten. Halvt i halvt i hörnen och en snedstäva från det nedre gångjärnet till det över hörnet. Fyra eller sex mm plywood på insidan, målad bastupanel på utsidan och en plåtskoning 30-40 cm upp i nederkant för att ta hand om regnstänk. En enkel skiva är inte så vridstyv. Den kommer att vobbla och vara svårtsängd.
2 svar · 1,5k läst
Q
que: Kanske har ABI trä något sådant? http://www.abi-tra.se/_start/index.htm
2 svar · 3,5k läst
J
Johannabacken: 4000 ink moms för 3 st 1355x675 lamellglas och beslag (12 st). ///Johannabacken
14 svar · 23,1k läst
H
HanSolo: Tack för all hjälp ;D
4 svar · 4,7k läst
4integration
4integration: Oki, en franske med plugg i fogen får det bli. Tack för hjälpen.
6 svar · 3,1k läst
R
roli: Hoppas att stödmuren inte är allt för stor eftersom stödmurar av sliper och liknande material har en begränsad livslängd...... Och då är det bara att börja om igen :-[ :-[ :-[ Gör den i sten eller betong :) :) :)
7 svar · 7,6k läst
cubix
cubix: Nej, det kanske inte är så lämpligt. Men det där med svärmor ger mig vissa ideér.
4 svar · 3,0k läst
Bob_the_builder
Bob_the_builder: Gränsen ska visst gå vid 18%. Är det fuktigare än så kan det mögla vid inbyggnad.
4 svar · 2,1k läst
C
charta77: Har ingen konstruktör. Jag har nu gjort som beskrivit ovan, men är inte riktigt klar. Skall bara spika regeln från källaren. Men jag har kollat med vattenpass och två personer som belastar kanten på regeln och det rör sig inte vid golvbrunnen... Än.
4 svar · 3,8k läst
C
charta77: Hejsan. Håller ju på med badrummet. Nu har jag rivit upp och tagit bort en gammalt gjutjärn. Då ser jag att det faktiskt ligger plast mot källarens tak. Nu när det är badrum så blir det ju två fuktspärrar. Nu har detta funkat i 35 år, finns det någon anledning till att jag skall oroa mig om jag inte tar bort plasten. Plasten är f.ö. inte så tjock som jag upplever att den brukar
0 svar · 1,8k läst
cubix
cubix: Priset är lite beroende på hur du vill ha den nya fasaden. Jag tror dock inte att du kommer under 10.000 kr för det virke du behöver, utan snarare 12-15.000 kr. Räkna ut hur många m2 fasad det gäller, kolla med någon av isoleringföretagen (Paroc eller isover) så kan du se på deras hemsida hur man tilläggsisolerar. om du nu skall tilläggsisolera. På Beijers hemsida får du hjälp med
2 svar · 5,1k läst
E
Eld: Det säkraste sättet är antagligen att isolera med cellulosafiber och strunta i diffspärren.
2 svar · 3,1k läst
T
Thor: Absolut kan en plåtslagare fixa det men tänkte att det finns en snygg plåt profil att köpa klar. Bilder kan jag inte lägga upp, plattan ska gjutas strax så att ;) Tänkte fixa portarna nu innan bygget startar..
2 svar · 6,9k läst
H
hasse_f: Min åsikt: - Plåtfasad i syfte att efterlikna träfasad = hur fult som helst. - Plåtfasad där man utnyttjar plåtens speciella egenskaper och möjligheter = kan bli hur coolt som helst. Tänk vågigt, helt slätt, kopparfärgat, rostfritt etc. Det hänger helt på vilket hus du tänker bygga, lantidyll med vita knutar passar inte med plåtfasad enligt min mening. Däremot har vi funderat på
7 svar · 10,2k läst
MathiasS
MathiasS: [citat] Perfa, får åka förbi och titta på detta.
6 svar · 2,4k läst
T
trawolta: Kolla Byggmax de säljer isolerad förådsdörr med glas för 800 spämm !! De säljer även ytterdörrar
4 svar · 12,5k läst
MathiasS
MathiasS: Jag skickar dig ett PM. Nejföresten, jag mailar dig.
1 svar · 2,5k läst
KarlXII
KarlXII: [citat] Jag är med dig där. Klart det är en regel. För övrigt älskar jag att använda termer som höger, vänster, golvet, frammen och baken när jag talar med båtmänniskor... ;)
9 svar · 7,8k läst
Bob_the_builder
Bob_the_builder: "Alla" säljer limträ, Beijer bygg tex. http://www.beijerbygg.se
1 svar · 3,9k läst
A
annawb: Tja, vi har räknat på ca 250 000 men vi kommer inte inreda öv själva, vilket jag kanske skulle sagt...Jag är lite sån att hellre gissa uppåt än neråt. Så blir man glatt överraskad sen... :D
7 svar · 4,5k läst
J
joen1: Denna sten tillverkas i Danmark har jag för mig. Tyvärr har jag ingen adress! /Jörgen
9 svar · 13,9k läst
N
Nybyggare: [citat] Kräver tätare reglar undertill, cc45-50 cm istället för cc60 som till 28 mm.
6 svar · 5,1k läst
M
Mangelito: Vackert skrivet. /Mexi-Mangelito ;)
7 svar · 10,7k läst
M
marten70: Det går alltid att limma ihop så att du får ett stycke som blir kraftigt nog. ???
3 svar · 2,7k läst
MathiasS
MathiasS: Vet inte säkert men jag tror inte det. Har fått för mig att OSB är ett rätt vanligt material till formar. Ytan är väldigt glätt så att den inte suger åt sig eller fastnar.
3 svar · 4,9k läst
B
Benno_: Med risk för att bli tjatig vill jag inte rekommendera någon att sanera hemma om man inte är fullt medveten om vad man gör. De som jobbar yrkesmässigt med sanering genomgår utbildning innan de får börja. För information så påstås det att vatten inte räcker för att ta bort allt damm. Pga ytspänningen väter vatten inte de mikroskopiska fibrerna.
12 svar · 20,0k läst
H
Hobbyfixarn: Ska fixa till garagegolvet som har grov omålad betongyta som dessutom är skadad av dubbdäck och har blivit rekommenderad att flytspackla och sedan måla. Vilken typ av flytspackel passar bäst på ett garagegolv, hur länge måste spacklet torka före målningen och vilken typ av golvfärg ska jag använda? ???
0 svar · 4,3k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.