Hej,

Vi har tittat på priser för (bl.a.) innerdörrar i Polen och häpnat över den stora prisskillnaden gentemot liknande dörrar i Sverige (minst halva priset i Polen).

Är det någon som vet vad som skiljer mellan en Polsk och Svensk innerdörr? Vi har ritat in 90-dörrar på våra ritningar - finns t.ex. samma dimensioner i Polen?

Vi bygger nytt hus så vi skulle kunna använda polska dörrkarmar om det är den största skillnaden.

Hur ser ni på detta?

/Jonas

Svedalahem skrev:
Hej,

Vi har tittat på priser för (bl.a.) innerdörrar i Polen och häpnat över den stora prisskillnaden gentemot liknande dörrar i Sverige (minst halva priset i Polen).

Är det någon som vet vad som skiljer mellan en Polsk och Svensk innerdörr? Vi har ritat in 90-dörrar på våra ritningar - finns t.ex. samma dimensioner i Polen?

Vi bygger nytt hus så vi skulle kunna använda polska dörrkarmar om det är den största skillnaden.

Hur ser ni på detta?

/Jonas
vad kostar en innerdörr i polen?

Ni som har frågat om priser:

Jag har sett allt ifrån 200 SEK och uppåt (på OBI, Praktiker eller Castorama - oförhandlade priser). Som jag ser det så får jag väldigt mycket mer för pengarna om jag väljer att köpa en dörr i Polen för 600 SEK istf för 1000 SEK i sverige...

Men frågan var - vet någon om det ställer till några problem med att köpa dörrar i Polen? Finns det en europanorm (standard) för dörrar som innebär att dessa dörrar borde vara likvärdiga med de som säljs i Tyskland och att karmar, trösklar m.m. inte blir besvärligt att pussla ihop?

/Jonas

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.