M_CC
M_CC: Hela protokollet finns på mäklarens hemsida. http://pics.objektdata.se/_media_/23435/SFD9E5E103AB1D94D43ABCFF53812B1C19C.pdf
9 svar · 1,5k läst
P
prag: [citat] Det finns ett företag i Borås som heter garanti entreprenad som håller på med detta, om du nu bor i Borås Gbg eller i närheten
7 svar · 18,0k läst
S
swedishrico: Jag har ett särskilt amerikanskt silikonlim som kom i en stor patron som rymmer 25,5 FL OZ el 754 ml, den är 6,5 cm i diameter och 31,5 cm lång. Vet någon var jag kan få tag i en fogpistol / fogspruta för en så stor patron?
0 svar · 2,4k läst
H
hullan: Håller på att färdigställa min altan. har kört virke från en mindre bolist-leverantör som har varit kanon. Behövde dock komplettera med ca 10 meter reglar nu på slutet - hade helt enkelt beställt för snålt. köpte 45x145 NTR A på Optimera. För första gången under hela byggets gång hade jag ikväll problem med att en hel del ankarskruvar inte "bet" sig fast utan bara snurrade. Kan
0 svar · 1,1k läst
Fulkemisten
Fulkemisten: Limma dit en trälist att fästa tröskeln i. PL600 eller PL400 t ex.
1 svar · 4,2k läst
·
P
peter_sweden: Hej Min mark lutar mot huset. Jag vill höja marken på hussidan (A. i bilden nedan) så att den lutar bort från huset. 1. Vad ska jag anlägga mot husgrunden innan jag fyller ut? 2. Bör jag ha grus närmast husväggen (som idag)
0 svar · 1,7k läst
·
S
Steffe_: Skall bygga en mindre byggnad på ca 15 kvm + Altan Har gjort grundläggning med 145 x 45 på CC 60 och 2 Bärlinor 45 x 195... Bärlinor har jag satt på 1,60 + 3,20 Måtten är 4,30 x 3,60 ( Där det går ut 3,60 är det planerat för en mindre altan som blir 1,20 x 4,30 ) dvs det totalt måttet med altan är 4,80 x 4,30 Allting skall isoleras i steg 2 Tänkte mig Pulpettak med 11 graders
0 svar · 916 läst
Ulltand
Ulltand: [citat] Nu skall jag bygga efter din modell så ta inte bort inlägget! :)
1 svar · 26,1k läst
Mikael_L
Mikael_L: [citat] Man kan nog dra ut en sista gång efter tejpen avlägsnats, men med fint och nätt handlag då. Det finns ju de som brukar kunna få till ett rätt bra resultat helt utan tejp också, jag själv hör dock inte till den kategorin. :)
10 svar · 8,9k läst
D
Daniel 109: Ett hus kan väl inte lagra för mycket energi. Det gäller bara att jobba med huset. Ett trögt hus kan du relativt enkelt håla svalt genom att styra när du vädrar.
10 svar · 6,4k läst
B
Björn Rossing: God morgon Tack för svaret. det enad problemet är att den ända lösningen var att lägga platt tak, det är ca: 4 graders lutning. Vet inte hur jag skulle ha löst det på annan sätt då det finns fönster på gaveln samt att jag tog hänsyn till. Finns det inga andra alternativ som kan funka, det finns ju helt platta tak med takbeklädnad. tacksam för input på alternativ. MVH Björn
2 svar · 4,9k läst
·
J
jacisak: Som nybliven villaägare är det här första frågan på forumet så var nu snälla. Har köpt ett hus med lättbetongstomme där ytterväggarna är ute-tegel-isolering-lättbetong-puts-inne. Jag har planer på att bygga garderober längs med några ytterväggar ovan mark. Då jag läst att man kanske inte bör lägga exvis trä eller gips direkt mot betongväggar så undrar jag nu hur man bäst
0 svar · 1,5k läst
kulle
kulle: Det där är inte pärlspont, oftast kallas den allmogepanel. https://www.xlbygg.se/mjallby/sortiment/tra/innerpanel/panel-furu-obehandlad-allmoge-a-13x120mm-14313
1 svar · 2,8k läst
·
H
hejhopp: [bild] [bild] Rivit skorstenen inför takhöjning. Skorstenen behöver renoveras och byggas högre. Inte många stenar som satt fast, det var bara att plocka ner för hand i stort sett. Ska ta ner några skift till imorgon. Har nytt skorstenshåltegel för återuppbyggnaden hemma. Ska vid senare tillfälle montera ett insatsrör. Funderar på om jag ska skaffa hydrauliskt kalkbruk eller använda
0 svar · 1,2k läst
T
tobbbias: Kanske kan du flytta dina pelare hit: [bild] Vet dock inte om du gillar det bättre än innan ..
10 svar · 3,0k läst
·
Peter2400
Peter2400: Du kan använda vilka skruv du vill till detta, en projektor väger inte så mycket. Men enligt dina mått, så ska skruven vara minst 8mm tjock och 63,5mm lång.
1 svar · 1,0k läst
Grillen
Grillen: Tack så mycket för snabbt svar. Den lokala bygghandeln som sålde kunde inte svara alls på hur jag skulle använda, eller var jag kunde söka upp informationen.
2 svar · 7,5k läst
J
J_Wallèn: Hej allesammans! Förra året köpte jag ett gavel-radhus anno 1974. Förra sommaren byggde jag om framsidan. Under den befintliga altanen låg 10cm jord/grus, under det en pressening, och under den 10cm kompakt blöt sand. Allt detta grävdes bort för att sedan hitta betongplattan därunder. Som jag sedan byggde den nya altanen ovanpå. Nu har jag även gett mig på att gräva bort det gräs
0 svar · 2,6k läst
·
P
psjolin: Bump
2 svar · 1,3k läst
·
TiborK
TiborK: Haha, ja det där med smalt borr var ju så självklart, helt plötsligt. Tack! :-)
2 svar · 1,2k läst
J
jimmie.p: [citat] Casco multifix använde jag
1 svar · 3,4k läst
A
Allsand: Jag söker solid trä leverandor , ar mast intresserad pa 45/145 reglar och har stor behov av detta
0 svar · 1,0k läst
S
Syll: Tack för alla svar! Underbart att det finns så engagerade personer i forumet! :)
13 svar · 1,7k läst
A
Amatörernas mästare: Vad är syllens, eller remstyckets funktion på murkrönet på en lättklinkenvägg? Murkönet har U sten och ljuten armerad balk enligt boken.
0 svar · 1,2k läst
R
r.olsson: Hej vet att tråden är lastgammal, men ser att du fortfarande är aktiv. Står inför samma problem och vil lösa min öppning på samma . Hur gick det för dig?
7 svar · 5,8k läst
·
J
justusandersson: För bästa resultat ska du isolera bägge dörrarna. Effekten av det beror på hur väggar och tak ser ut och vad som finns utanför dem. En bar betongvägg skulle vinna på utvändig isolering.
1 svar · 2,9k läst
·
S
Skogsro: [citat] Hej hej många år i efterhand!! Luskar runt efter bra ritningar på inbyggd garderob och snubblade över den här tråden. Du har möjligtvis inte kvar ritningen? :D:D
18 svar · 38,8k läst
·
D
donjansson: Hejsan Jag släppte tanken med att ha ett lyssningsrum i källaren. Det blir för dyrt och komplicerat. Dessutom tror jag att jag skulle uppskatta att ha ett eget litet krypin till lyssningen, där jag får helt fria tyglar med utformning och där jag inte kan bli störd av sambo och/eller eventuella övernattningsgäster. Rummet tillägnat min stora hobby kommer i stället förläggas till en
0 svar · 1,4k läst
·
C
crazytok: Du går in på marketplace på Facebook och ser vem som skänker EU pallar närmast dig! Eller blocket...
4 svar · 3,3k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.