Hejsan

Jag släppte tanken med att ha ett lyssningsrum i källaren. Det blir för dyrt och komplicerat. Dessutom tror jag att jag skulle uppskatta att ha ett eget litet krypin till lyssningen, där jag får helt fria tyglar med utformning och där jag inte kan bli störd av sambo och/eller eventuella övernattningsgäster.

Rummet tillägnat min stora hobby kommer i stället förläggas till en gigantiska sidobyggnaden på typ 88 kvm:
Handritad skiss av ett rums layout med måttangivelser på ett linjerat papper.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Öppen garagebyggnad som föreslås bli omgjord till lyssningsrum med synliga takstolar och betonggolv.
Skapa konto

En tom sidobyggnad med öppen garageport, gipsväggar och betonggolv före omvandling till lyssningsrum.
Skapa konto

Tomt sidorum med gipsskivor på väggarna och en garageport.
Skapa konto

Rymligt, omöblerat rum med gipsväggar och betonggolv före ombyggnad till lyssningsrum.
Skapa konto

Tomt sidorum i byggnad med betonggolv, gipstak och arbetsbänk längs väggen.
Skapa konto

Stort tomt rum med arbetsbänkar och förvaringshyllor vid väggarna föreslås bli lyssningsrum.
Skapa konto

Stort oinrett rum med betonggolv, vit gipsvägg och ett fönster, framtidigt lyssningsrum.
Skapa konto

Gipsvägg i ett ombyggnadsprojekt i ett rum med synliga takbjälkar och betonggolv.
Skapa konto

Oisolerat vindsvåningsutrymme med synliga takstolar och isoleringsmaterial.
Skapa konto

Oisolerat tak med träbjälkar och en omkullvält isoleringspaket i ett oinrett vindsutrymme.
Skapa konto

Oisolerat tak med träbjälkar och synliga takstolar i en sidobyggnad, potentiell plats för ett lyssningsrum.
Skapa konto

Tanke: avlägsna gipsväggen i "gästrummet" och sätta upp en ny bredvid dubbel-dörren (170 cm) och på så sätt få ett rum som är cirka 865 långt. Använda typ 50 cm på respektive långsida till absorption ≈ bredd 528.

Behöver man ta hjälp av en byggnadsingenjör för att planera åtgärder med takstolar, eller går man på med snickare direkt?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.