H
hempularen: Stäng på begäran. Om jag hinner senare ikväll så skall jag se om jag kan flytta över inläggen till den nya tråden.
5 svar · 1,1k läst
·
M
MasMats: Jag hittade inte just osram modellen nu när jag ville visa dig vilken jag valde, men
7 svar · 1,4k läst
Raskus
Raskus: Lär vara snarlik dessa (som jag själv satt i min altan) http://www.molectric.com/product_info.php?products_id=446 0,07 watt styck.
1 svar · 667 läst
J
Jacro: Bra val, det är snygga armaturer.
5 svar · 2,2k läst
Suhagg
Suhagg: Ska sätta någon form av belysning på toppen av 2m höga stolpar. En slags mjuk och behaglig upplysning som ska vara på när det är mörkt. Någon i Sverige som säljer 12V LED i hölje, spotlight till bra priser? Nått i stil med detta kanske. [bild] [bild]
0 svar · 2,1k läst
J
Joakim Sjögren: Våra fiber var pmma i bunt som vi delade upp. Här är en länk till hide a lite och ett litet utdrag från dockumentet http://www.lampor.nu/PDF/Fiberoptik.pdf Fiberbunt består av en koppling och ett antal fibrer. Fibern finns i två materialtyper: plastfiber (PMMA) och glasfiber. PMMA fibern är uppbyggd av råfiber 0,75 mm och 1,0 mm. En 3 mm fiberkanal består av 14 st
6 svar · 3,3k läst
R
R_Strandberg: Har inga bilder ännu för det är täckpapp kvar på golven men ska ta några när allt är klart. Det bli typ som en stjärna på golvet. Inget läsljus direkt men väldigt stämningsfullt. Fränt helt enkelt. =)
11 svar · 4,9k läst
Guzzi
Guzzi: Nu har vi kikat och mätt här i helgen och det lutar åt att det blir 4 skenor Munin i friggan. Och tanken är att köra dessa ihop med dessa LED http://nseffektivareenergi.se/epages/nseffektivareenergi_se.sf/sv_SE/?ObjectPath=/Shops/nseffektivareenergi.se/Products/%225watt%20230V%20LED%20Spott%20GU10%22/SubProducts/%225watt%20230V%20LED%20Spott%20GU10-0001%22 Som jag har förstått så ska
10 svar · 1,5k läst
Mattias_Jo1
Mattias_Jo1: http://www.byggahus.se/forum/belysning/152044-kolla-led-i-trapp-wow.html
2 svar · 1,9k läst
B
Blockhammar: [bild] Här kommer en bild på hur PWM fungerar.
13 svar · 3,5k läst
S
storkarp: jacro. jag förstår inte riktigt. Jag visste inte att de billigare innhöll mer kvicksilver. Det är ju inte bra men jag har aldrig sett detta tidigare. 3W lågenergi för 25 kr tycker jag är billigt. skulle de hålla 10 000 timmar så sparar man ca 170 kr på 25 kr investering och slipper dessutom byta glödlampa ett antal gånger. 3W räcker långt som mysbelysning. Jag har normalt ca
3 svar · 1,1k läst
J
Jacro: www.philips.se
3 svar · 1,5k läst
J
A
Alexander Weiland: Hej cwikdahl. alexander heter jag, och jag kan en del om led, då jag arbetar med det dagligen. Mitt företag tillverkar bara dimbara lampor, men dom har ett stort lager av icke dimbara som ledgiganten säljer ut billigt. brinntiderna är precis som sagt ovan, det är lite diffust, alla tillverkare räknar idag "under bästa förutsättningar", dvs 22grader rumstemp, etc. och tidigare räknades
8 svar · 25,9k läst
B
Blockhammar: Totalt blir dina 4 st LED lampor á 1,5W, 6W, då bör du kunna hitta LED transformator, som kostar max 150 kr. För 400-600 kr kan du köpa en LED transformator, som klarar upp till 350W, lite överdrivet.
11 svar · 10,3k läst
J
Jacro: haha, ja troligtvis är det så Strandberg:D Som tur är går det ju rätt snabbt från 75 till 25% troligtvis:) Jag har för mig att det blir hårdare regler om detta snart, angående livslängd etc. Tappad ljusstyrka är ju alltid beroende på vilken omgivning lampan har.
12 svar · 2,1k läst
K
kolvas: [citat] på det vis som du har spotlights installerade så blir det aldrig bra, det finns flera faktorer som spelar in såsom att spotlighten ger en mkt hög temperatur i luften ovanför sig och som bekant så stiger varm luft, även med 50 cm isolering ovan skyddsburk så får man luftrörelser igenom taket, Jag vet inte hur man ska lösa en sådan installation på ett riktigt bra sätt utan att
7 svar · 1,8k läst
C
Carpe_Me: Jo 1938 byggdes huset och köket med :). Det som fick mig att köpa lägenheten! Det är vanliga luckor på överskåpen men tyvärr så är mekanismen bytt, enda som är kvar av det ursprungliga är en liten krok föregående ägare inte visste hur man tog bort. Trist måste jag säga men man kan ju inte få allt. Angående spottarna så får det nog bli 4st på 210 längden och sen 3-4 till upp
2 svar · 1,9k läst
H
hanniss: Du kan hitta den på jysk för 40 kr, lampa kan man köpa separat på Ikea om du inte har fått svar än...
1 svar · 1,0k läst
·
J
Jacro: Det finns flertalet olika ljusstakar att välja bland. www.konstsmide.se www.startrading.se Rusta vet jag inte om de har särskilt snygga ljusstakar...
4 svar · 6,7k läst
MaWa71
MaWa71: [citat] 1.5-dosa krävs när man vill montera dubbla jordade uttag, annars räcker vanliga standard-dosor :D
15 svar · 7,7k läst
J
Jacro: Fast installation > Elektriker Sen är det många som gör det själv ändå, men regelmässigt får du det inte.
11 svar · 6,8k läst
Glufsglufs
Glufsglufs: [citat] Hur menar du?
6 svar · 1,1k läst
Glufsglufs
Glufsglufs: Hur långt är det mellan panel och gips? Du kan ju ha spotar som inte kräver pottor för om du har en luftspalt tillräckligt stor samt att det inte är brännbart material ovan spoten så löser det ju sig. Annars när "pottorna sätts i tex glesen så skär man ut i plasten och tejpar igen i kanterna så pottans ovankant är ju då uppe i isoleringen och plasten tätar i kanterna på pottans
1 svar · 2,0k läst
·
RilleRock
RilleRock: Haft samma problem men mitt astrour. Det funkade bra i ett antal månader sen helt plötsligt tände de inte upp. Jag raderade valda program och gjorde nya. Har funkat fint igen i sen dess. Mvh
5 svar · 3,2k läst
B
Blockhammar: http://www.ledandled.com/ES/detalle.php?id=270
1 svar · 1,2k läst
v-g
v-g: Ska man ta ansvar för allt kommande ägare _kan_ göra blir nog ditt badrum en dyr historia.
12 svar · 6,9k läst
Suhagg
Suhagg: Har en hundgård där jag har ca 10st impregnerade trästolpar nerslagna runt den. Yta ca 10x10m. Istället för att ha en 500w halogen stå och brassa på hårt tråkigt ljus skulle jag vilja ha en lagom belysning i dessa stolpar istället. Går det att hitta något som belyser det med ett trivsamt ljus till vettiga pengar? Hade tänkt med att sätta något utanpåliggande på dessa stolpar
0 svar · 2,2k läst
Vispen74
Vispen74: [citat] +1 Gjorde exakt samma, NS 6-wattare i glesen. enkelt, snyggt och bra! [citat] Öhh? Ring NS så får du svar. Upp till tio LED per transformator, sedan kan du ha flera tranformatorer per dimmer, så jag förstår inte vad du ska ha 4 dimmrar för?
6 svar · 1,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.