4 900 läst ·
19 svar
5k läst
19 svar
Någon som har belysning i smågatstenen?
Det får vi se men om de håller i 10 000h och jag har dem på 5h per dygn den mörka tiden på året dvs 4-5 månader, ca 150 dagar, så säg 800h per år så lär de förhoppningsvis lysa 10-12år innan de går sönder...Jacro skrev:
Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
Eh, ligger det stickkontakter under stenarna?
//Patrik
//Patrik
Sladdarna har sådana där små kontakter som skruvas ihop. Likadana som man har till utomhusbelysning nu i juletider. Sådana ljuslingor som man kan skarva och förlänga.
Enligt försäljaren på Jula är det just i sätt sanden under stenarna som man ska lägga sladden och kopplingen. Så det är inte något konstigt med det. Sen vet ju också jag att kvalitén inte är den bästa på mycket hos Jula men dyrt var det inte och vi får se när det går sönder...
Enligt försäljaren på Jula är det just i sätt sanden under stenarna som man ska lägga sladden och kopplingen. Så det är inte något konstigt med det. Sen vet ju också jag att kvalitén inte är den bästa på mycket hos Jula men dyrt var det inte och vi får se när det går sönder...
Redigerat:
MickeK: Ang stark ljuskälla. Varför inte prova http://www.paleda.se/viewItem.aspx?...orslin & Glasfärger&Extra_10=Deka Transparent en transparant glasfärg av hög kvalitet. Använde Deka transparant färg i min ungdom för att tona diverse billampor, både glas och plast med bra resultat. Kanske inte optimalt med tanke på slitaget på en gång men värt ett försök. Finns massa nyanser. Stöpplas på med riktigt fin/tät svamp så får du ett fint ytskikt. Skulle garanterat dämpa bländningen, med reservation för slitaget på sikt.
Klicka här för att svara