snaggletooth
snaggletooth: Logen, hur använder du den? Inom lantbruk & hästverksamhet krävs armaturer som är D-märkta om risk finns för dammansamling på armaturen. http://www.lantbruketsbrandskydd.nu/BinaryLoader.axd?OwnerID=68a958f4-77ea-424d-b775-1a5587c470b3&OwnerType=0&PropertyName=EmbeddedFile_de5fbc94-452c-461c-a1ff-f92aabea4221&FileName=flik5+2011-b.pdf&Attachment=True
2 svar · 1,2k läst
Fruppe
Fruppe: Comforten säljs inkl drivdon 230v . Jag skulle rekommendera en Vadsbo tryckdimmer, då skall det finnas N nerdraget till dosan. Denna går att justera bra mellan min och max dimmring. (olika steg eller vad man ska säga)
4 svar · 2,2k läst
Glufsglufs
Glufsglufs: Ja..precis...skåp är väl bättre att säga med tanke på att det finns dubbeldörrar.....hmmm
3 svar · 3,0k läst
jojjeblom
jojjeblom: Jag monterade förutom en rad mitt i taket även armaturer i vinkeln tak vägg då får man bra ljus ifrån sidorna åxå,
17 svar · 26,5k läst
·
Johan Gunverth
Johan Gunverth: Nu börjar det hända saker. Än så länge begränsat till AppleStore. http://www.meethue.com/en-US Även som OpenSource, så det lär ju dyka upp för Android och andra plattformar.
0 svar · 2,0k läst
T
thomasx: [citat] Så bör du kunna göra. Sent from my GT-I9300 using Byggahus
6 svar · 1,4k läst
M
MRK: [citat] Ur ansvarssynpunkt, ja. Det är den juridiska person som för in produkten i EU som i slutänden ställs till ansvar. Nu är det naturligtvis så att risken att bli "påkommen" är minimal, men man bör ändå vara medveten om läget. Det finns bra prylar från Kina också (jag jobbar med många leverantörer där) men tyvärr ännu fler tveksamma.
11 svar · 4,8k läst
T
trojlee: alla led-strippar på rulle har små löd-öar ungefär var 15cm och kan på så sätt skarvas. Dock bör du tänka till när du köper drivare då det ofta blir rätt mkt effekt på en så lång slinga. Sen kan du ju köpa med olika sorters led´s beroende på hur mkt lyse du vill ha. Jag har handlat på rulle från utlandet och det är precis samma som du kan köpa här fast till en bråkdel av
2 svar · 2,3k läst
M
mattias4815: [citat] Hade du BLOQ1, 2, 3 eller 4 och vilket avstånd har du mellan armaturerna?
14 svar · 5,6k läst
NetNut
NetNut: Jag hade samma problem i min gamla lägenhet, det visade sig att kontakterna hade ärgat/korroderat av ångan från spiskok, löste det med en liten nålfil och elektronikrengöringsspray. För att slippa problemet tog jag syrafritt vaselin på stiften när jag satte tillbaka spotten.
3 svar · 8,6k läst
Alfredo
Alfredo: Jag har inget tips om själva lampan men Classe har "blockljus" med LED om du nu har någon nytta av det. Jag har tyvärr ingen aning om kvaliteten.
1 svar · 2,2k läst
MaWa71
MaWa71: Har ökat på repetitionerna vid varje försök och nu funkar det bättre. Troligen är det våra tre olika trådlösa + grannarnas nätverk som stör..
14 svar · 5,4k läst
Mixar´n
Mixar´n: Det var dimmrarna som inte orkade med, nya nu som funkar kanon! Tack för svar = )
29 svar · 14,5k läst
GK100
GK100: Det du gjort verkar för mig som helt exemplariskt, inga problem med något där.
1 svar · 1,3k läst
T
tl251: Hej på er! Har tidigare köpt innebelysning leds från aliexpress kina med kanonresultat men skulle nu behöva köpa ngr till utebelysning i takfot till vårat nybygge. ngr som har tips på vad man skall köpa..vill ju gärna att dom funkar efter en regnskur eller olika väderomslag.:D länka gärna. MVH
0 svar · 867 läst
snaggletooth
snaggletooth: Nej, inget har ändrats sedan dess. 2009, utgåva 2 är den senaste.
9 svar · 1,2k läst
slacker
slacker: Beror mycket på spridning och effekt samt takhöjd - Jag har tex i vardagsrummet på 19,86kvm 9 stycken 20W Halogene med 15 graders spridning. Samt 2 stycken 10w som dekorationsspottar ovan öppna spisen. I källaren på 21,5 kvm tänker jag mig 12 stycken 3w LED, 12 bara för att det är låg takhöjd. Kanske någon annan som har expertis i området. 1 spot/kvm tycker jag man hör ofta.
3 svar · 2,3k läst
Johan Gunverth
Johan Gunverth: Ok. Det är ju lite lustigt och har säkert en produktpolitisk förklaring. Jag köper mina ljuskällor genom grossist och då är priset inkl. marginal till elfirman ändå betydligt lägre än e-handel. Det är dock ingen "normal" prislista jag följer.
14 svar · 1,8k läst
C
cykel: Är det någon som vet en bra och pålitlig köksmontör resp. plattsättare i Göteborgsområdet?
0 svar · 1,4k läst
V
Volny: Anledningen att inte ha LED är för att det är dyrt, ska vi få lika mycket ljus så måste man ju köpa många 30w LED armaturer... Vad tror ni om Conrads variant:
6 svar · 5,1k läst
J
*Jens*: Det blev en Steinel IS 180-2 på eBay. Hornbach i Göteborg kunde ta hem till ganska bra pris, men då hade jag beställt redan, typiskt nog... Kan inte rekommendera hofstein.de. :thumbdown: Inget hände på 8 dagar efter att jag beställt och betalat. Fick maila och fråga vad dom höll på med, dag 9 bokade dom frakten, totalt tog det 14 dagar för dom att få hem sensorn från Tyskland till
12 svar · 11,4k läst
Fruppe
Fruppe: Jag tror du kommer bli tvungen att fräsa ett spår längst den delen du vill ha belyst, och till närmaste vägg för inkoppling. Men jag är övertygad att dom har ett kit för infällnad.. Kan iofs vara för golv men funkar garanterat i ditt fall.
5 svar · 1,9k läst
raveper
raveper: En eller två dörrar? Jag har en Billy bokhylla med glashyllor och 2 glasdörrar. Satte två lampor mitt i glasdörrarna både uppe och nere, och mitt i på djupet. Har glasen på de 2 övre hyllplanen och spreeten under. Gillar när Flarrerna inte får fullt ljus på sig, ger lite stämning.
2 svar · 11,0k läst
R
Ripper500: Har via tradera beställt massa led belysning billigt via kina. Kolla där.
1 svar · 4,1k läst
E
elbengt: Det är också mina erfarenheter, men jag tänkte den här gången på just den här modellen
4 svar · 1,5k läst
E
elbengt: tackar
3 svar · 8,7k läst
E
3 svar · 8,7k läst
R
ribban79: Vad jobbigt det blev. Känns just nu som jag står mellan 3 alternativ: 1. Ta ner innertaket på en yta som är ca 10 kvm 2. Sätta någon form av "icke infällda" spotlights utanpå den befintliga innertaket 3. Välja någon annan form av belysning som täcker hela hallen Får fundera lite till
6 svar · 25,4k läst
E
EyEr0n: Det är ju inte förbjudet att köra 12V i en 230V skena. Men det beror ju lite på vilka lampor man skall montera och om de passar. Jag föredrar att köra 230V skenor med Spottar med GU10 sockel och sedan byter man ut halogenlampan mot led med inbyggd driver istället. Då kan man även där man vill hänga på tex en multiadapter med sladd och en vanlig hängande taklampa om man vill.
1 svar · 3,0k läst
A
Anders&Ylva: Aj fan... Det är som sagt två slingor på vardera 20 punkter. Vid användning av 9W-spots så blir det saftiga 180W-trafos, går det att få tag på så stora? 3W= 60W och det funkar ju. Det är lite väl sent att göra om det nu, förvisso är inte taket igenlagt men det innebär en satans massa merjobb att göra om det känns det som då slang går ner i vägg och dessa är igenlagda etc. Jag
7 svar · 2,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.