3 815 läst ·
12 svar
4k läst
12 svar
Vad ersätta 35W halogen inomhus med?
Jag vet att bl.a philips har, tror även att dem andra större har liknande. En viktig sak att tänka på är att dem kraftigare LED:arna ofta är längre rent fysiskt så det kan vara bra att kontrollera så att dem får plats i armaturen.
Antagligen är den ljuskällan inte dimbar då det inte står i specefikationen. Det är elektroniken i sockeln som måste vara dimbar samt en kompatibel dimmer för att kunna dimra. Enklast är nog att först välja ljuskällan och sedan se vilka dimmers som rekommenderas.
Antagligen är den ljuskällan inte dimbar då det inte står i specefikationen. Det är elektroniken i sockeln som måste vara dimbar samt en kompatibel dimmer för att kunna dimra. Enklast är nog att först välja ljuskällan och sedan se vilka dimmers som rekommenderas.
Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
Gå en på ljustema.se där hittar du bra ledspots till riktigt bra priser! Har olika många olika varianter, bra paketpriser om du vill köps fler, vill du ha lite starkare ljus så rekommenderar ja deras 5 watts spottar, du ser exakta inbyggnadsmått o vilka dimmor du an använda!
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 223 inlägg
Hade jag varit dig så hade jag bytt ut till en LED lampa med cirka 400-500 lumen.
Led lampan kan tyckas som en dyr investering men betalar sig lätt inom loppet av 2-3 år.
Led lampan kan tyckas som en dyr investering men betalar sig lätt inom loppet av 2-3 år.
Atom skrev:
Klicka här för att svara