• Tja har ett problem:) har en sockel uppe i tacket,vatten rör går där uppe och.. Har tänkt att sätta spottar i den,men hur varm blir en led spot på ovan sidan? Har ca 5 cm från ovan spott till vatten rör. Rören är av plast,.. Finns de risk att värmen kan göra hål på vatten rör?.. Eller måste jag köpa och sätta dos spottar tro? Tacksam för svar Med vänlig hälsning,Martin

Mina 3W Kina led blir inte varmare än att jag kan hålla i dom. Jag hade inte varit orolig så länge det inte är några riktigt starka lampa du har.

Mina är på 3,5w.. :) så de kanske klara sig:) tack för svar

• Gilla
Christian4567
  • Laddar…
Hej!
Mina 6W LED Downlights lät jag en ligga totalt instängd i en liten burk insvept i en handduk för att tvinga upp den i värme, fullt fräs på ljusstyrkan. Jag hade även en temp-givare i direktkontakt med downlighten. Efter ett par timmar var temperaturen 58 grader, och efter ett dygn var den också 58 grader.
Det gällde en downlight köpt av NS effektivare energi, med 3st CREE-dioder i var spot av aluminium.
När de nu sitter i taket mellan glespanelen utan pottor så känner jag en svag ljummen temperatur som allra mest, det vill säga att temperaturhöjningen jämfört med rumsvärmen är marginell.

• Gilla
Göran -63
  • Laddar…
Tack för grymt svar:) med andra ord så för min del är de ingen fara:)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.