5 999 läst ·
17 svar
6k läst
17 svar
Diffusator till LED
Har du någon länk till dom "bättre" kina stripsen som du köpt, eller är det en chansning varje gång man handlar?trojlee skrev:det är nog skillnad på made-in-europe lister med. Jag hade hem hide-a-lites test-väska när jag skulle
köpa led. Hade även köpt på mig ett par olika kina led och den "bättre" av kina leden lös mer varmvitt
och starkare än hide-a-lites dito trots att dom såg exakt lika dana ut. Hide-a-lites kostade 500:-/st
och den jag köpte kostade 50:-/st, och dom lyser än. Men visst finns det dåliga exemplar där
med, jag blir bara så trött på att man ska "skänka" bort pengar i onödan.....
/
M
Fast hide-a-lite är ju extremt mycket made-in-china. Det är bara den famla klassiska listen i plast med halogen och glödisar man gör i Sverige.
Det blev för min del lister av "Makrolon DX" 1.5mm, kanske inte det billigaste, men det var gjort för just LED diffusion, och passar med det bygget jag tänkte mig.
Funderar ändå att köpa några kinastrip, är ju halva priset mit dom billigaste svenska listerna jag hittade... även ink. frakt.. Finns nog mycket kul man kan bygga med dom (och LED+Plexi).
Så även jag tar tacksamt emot tips på "beprövade" kina-lister.
Funderar ändå att köpa några kinastrip, är ju halva priset mit dom billigaste svenska listerna jag hittade... även ink. frakt.. Finns nog mycket kul man kan bygga med dom (och LED+Plexi).
Så även jag tar tacksamt emot tips på "beprövade" kina-lister.
Klicka här för att svara