Funderar på om det skulle bli ok om man sätter trekantlister i taket och på dessa lister sätter led-strip? Tanken är att 45-gradersvinkeln sitter "mot" väggen och led-stripen då lyser på väggen och på så sätt lyser upp rummet. Jag förstår att det inte räcker för att få ett perfekt allmänljus men tror ni att effekten blir ok? Och framförallt, tror ni att man kan få det snyggt?
Tänkte någonting åt detta hållet:
http://dx.com/p/72w-3500k-300x5050-...ble-strip-w-power-switch-5-meter-dc-12v-81208
Se bifogade fantastiska skiss för att få en uppfattning kring hur jag tänker.
Edit:Lyckades tydligen få med dubbla bifogade filer. Det enda som skiljer är den röda färgen för att illustrera trekantslisterna.
Tänkte någonting åt detta hållet:
http://dx.com/p/72w-3500k-300x5050-...ble-strip-w-power-switch-5-meter-dc-12v-81208
Se bifogade fantastiska skiss för att få en uppfattning kring hur jag tänker.
Edit:Lyckades tydligen få med dubbla bifogade filer. Det enda som skiljer är den röda färgen för att illustrera trekantslisterna.
Redigerat:
Jag hade byggt ner hela taket och lämnat ett avstånd till väggen och sedan fått den flytande effekten på taket när ledljuset strömmar ned för väggen. Har inga bra exempel hemma, brukar mest surfa när jag är på jobbet
Bör funka att googla på led list tak, floating ceiling etc.
Det var min första tanke. Syftet med trekantslistan är naturligtvis att maximera ljusspridningen men som sagt det är ju en udda lösning som kanske ser för jäklig ut i praktiken. Om vi går på idéen med L-list, tror ni det blir bra (både ljusmässigt och utseende)?Korvgubbe skrev:
Vad tror ni förresten om stripen jag länkade till?
Hobbysnickare
· skaraborg
· 365 inlägg
Det vi hade problem med vara att man inte fick två rullar av samma färg/ljusstyrka. Så ska du ha mer än 5m så skaffa en leverantör som kan lösa det. Nu var det nog inte exakt denna vi köpte men varierande färg är ganska vanligt.
Självbyggare
· Stockholm
· 2 705 inlägg
använt mig av L-list eller byggt egen L-list för att slippa se ljuskällan av Led-listen.
några bilder på vad jag gjort.

några bilder på vad jag gjort.

Jag har tankar i samma banor, men med en list eller stuckatur fäst på väggen med ledlisten dold för ögat lysande uppåt mot väg/tak.sir_daniel skrev:
Sent from my GT-I9300 using Byggahus
Självbyggare
· Stockholm
· 2 705 inlägg
precis, indirektbelysning is the shit 
Klicka här för att svara