Linska
Linska: Eller höganäs serie Glamour. Plattan Sky med rektangulär mosaik tror jag skulle bli väldigt fin. Se bild [bild] Du kan ju även sätta plattorna/mosaiken som fond i duschen eller bakom toaletten. T ex [bild] Lycka till!
2 svar · 5,5k läst
·
R
riktiga_pricken: Det är en mellanvägg mellan en hall och tvättstugan.
18 svar · 6,4k läst
T
Tompa01: Nu ligger slingan på plats. Efter primning så satt smältlimmet mycket bra, så det fick det bli. Flytspacklar i morgon. Känns som om badrummet snart kan vara klart. Tompa
7 svar · 8,8k läst
B
brabyggare: Jag tror det är svårt att ekonomiskt motivera dubbla system. Den sammanlagda kostnaden under badrummets livstid för att ha värmepumpen gåendes på sommaren med all värme helt strypt utom i badrummet måste vara högre än kostnaden för elslingorna+installationen+elkostnaden för slingorna för att det ska vara ekonomiskt motiverat.
2 svar · 1,6k läst
F
fredl: Var huset nyproducerat för två år sedan? Isåfall tycker jag att en "renovering" av badrummet ner till tätskiktet verkar lite väl tidigt om det bara är ytskiktet ni vill ändra på.
1 svar · 1,6k läst
R
roblof: Tack Magnus! Vilken smartpryl :)
2 svar · 3,5k läst
·
S
Snett_o_vint: Efter att ha letat och letat har jag inte funnit lämplig modell till vårt badrum förutom de som är gjorda för köksinredning. Anledningen till att jag ej funnit vad jag önskar är att jag tycker man bör ha stora lådor i ett badrum inte skåp, och de möbler jag hittat med lådor är inte mer än 45 djupa och man kan enbart använda 25 cm. I min familj behöver vi mer än dessa små
0 svar · 4,3k läst
MathiasS
MathiasS: [moved] [link=http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=6166/0]El[/link] [move by] MathiasS.
0 svar · 2,8k läst
Immobil
Immobil: Har du kalkrikt vatten, välj något annat. ;)
0 svar · 3,9k läst
K
kakelmaster: Hur man sätter kaklet har inget med försäkringen att göra det är tätskiktet, eldragningar och rördragningar som är viktigast ur försäkringssynpunkt. [citat]
2 svar · 3,3k läst
B
Boogieman123: Tack för ditt svar. Våtrumssilikon får det bli!
2 svar · 4,7k läst
C
cpalm: Det är i princip omöjligt att knacka bort kakel och klinkers utan att skada tätskiktet, om det nu finns något tätskikt överhuvudtaget. Så det måste göras om, vilket oftast får konsekvensen att golvbrunnen måste bytas eftersom den måste passa tätskiktskonstruktionen. Sök runt på forumet, det finns gott om tidigare svar.
1 svar · 1,4k läst
D
drx: Hej och välkommen till forumet ! Inte för att vara direkt petig men klädkammare brukar förkortas klk inte kld. För ombyggnationer gällande våtrum osv. rekommenderar jag dig att använda sökfunktionen som ser ut så här [bild] . Om du sedan inte funnit det du söker då skapar du en ny tråd. Detta är lite tips bara som gör att du kanske slipper ställa en fråga som blivit besvarad ett
1 svar · 2,5k läst
lbg
lbg: [citat] Ååh, tack för bra länk!! Nu har jag äntligen hittat en dusch som är 100x100! (vi är visserligen små till växten, men det är skönt med lite extra svängrum ;))
4 svar · 1,6k läst
S
Stefan_h: Ja Vi har lämnat iut offerter till en hel hög med bolag... Får se vem som vinner... Det blir ju trots allt pengar av de när de är hus o 2 bilar o 2 barnförsäkringar...
13 svar · 4,8k läst
J
Anonymiserad 23608: Det finns universallister, men dessa blir sällan bra. Tillverkarens lister är anpassade för just deras väggar och funkar därmed bäst. Dom lister som jag har monterat sitter som sjutton utan vidare fixering, men jag ser ju bara hur det funkar när allting är nytt. Transparent silikon fungerar säkert utmärkt att limma med, men tänk på att all silikon möglar med tiden -även de
1 svar · 6,9k läst
sandhall
sandhall: [citat] Varför? Lär knappast vara godkänt som fuktspärr i ett badrum? Och har du en (godkänd) fuktspärr under så vill du inte att ytskiktet skall vara vattentätt.
5 svar · 3,7k läst
C
CarMan: det vart såna där gummifötter man kan köpa till tvättmaskinen.
2 svar · 2,5k läst
Immobil
Immobil: Begär in fler offerter: ;)
3 svar · 3,2k läst
T
triumph: Läste inte ordentligt. Vi har en duschhörna, se nedan. Har ios beställt en Solid SVS skjutvägg till nya badet, borde ha vetat.
3 svar · 4,0k läst
·
V
Anonymiserad 23608: Det dammar även under byggprocessen med gipsskivor som skärs/hyvlas, men framför allt när man blandar spackel, fix och fog. Skyddstäck golv och plasta för dörrar/garderober och ställ krav på byggaren att han använder dammsugare alt. luftrenare och, om möjligt, blandar bruket på balkong/i trapphus/utomhus. Om han inte har en luftrenare är det värt pengarna att låta honom hyra en.
3 svar · 1,2k läst
P
Pappa_Jesper: Jag hittade det här systemet på Sigro, Ebeco Cable Board. "Ebeco Cable Board är en spårad isolerskiva av extruderad polystyrencellplast specialdesignad för Ebeco Cable Kit. Kombinationen bildar ett energieffektivt och lättinstallerat golvvärmesystem avsett för uppvärmning av klinker och naturstensgolv på befintliga betonggolv. Systemet förhindrar värmeförluster nedåt samtidigt som
3 svar · 4,5k läst
·
Immobil
Immobil: Kontakta någon båt- eller dito tillbehörsförsäljare. De kan säkert tipsa om någon yrkesman som kan hjälpa dig. ;) För gör det självare finns det info här: http://www.watski.se/www/renderPage2.asp?pageID=941&catId2=9
1 svar · 3,5k läst
S
Stumpen: Några vänner mig till som byggde med Ä-hus, skule få sitt "stora" badrum kaklat o klinkat för 60 tkr. Så sammanlagt med din hall, låter det rimligt med 66 tkr.
6 svar · 3,7k läst
P
Per-Erik: jag använde vanligt badrums silikon runt toalett stolen & det sitter den går inte att rubba.. Vill man sedan lossa på toalletstolen får man skära loss den med en bladkniv.. :)
6 svar · 7,9k läst
K
Anonymiserad 23608: 15x15 - 20x20 cm brukar anses som standardstorlek och kostar samma pengar per m2 att montera. Mindre och större plattor får man vanligtvis betala tillägg för. Skall du sätta plattor som är 50x50 cm så krävs det att underlaget är perfekt (plant) om slutresultatet skall bli bra.
7 svar · 5,5k läst
D
Decco: Vi oljade inte innan vi la plattorna... :) Den där sprayen har vi missat, vad är den bra för? :D
5 svar · 2,6k läst
R
riktiga_pricken: Det kanske inte ser ut att vara stor skillnad men räkna på arean (radie*radie*pi), så ser du att det blir 8cm2 resp 12,5cm2, alltså 50%större [citat]
7 svar · 3,9k läst
G
Gutte: Ska själv använda det snart, men har dock inte hört något negativt om det. Använder Bostiks produkter genomgående i badrummet och allt flytspackel osv har hittills funkat kanon och varit väldigt lättarbetat.
1 svar · 1,6k läst
S
Stefan_h: Jag hade nog personligen lagt synliga rör.. Dels för att slippa risker med kondensvatten som du själv skriver, sen tycker ju jag att det är snyggt med synliga kromade rör..
1 svar · 3,5k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.