Vi har nyligen köpt hus o ska bygga om badrummet. Badrummet har snedtak o själva "ståhöjdsytan" är på 4kvm o inkl snedtak så är ytan 6,5kvm.

Vi har fått en offert på arbetet:
gipsinklädn snedtak, plattsättn m tätskiktsbehandl, spackl f golvvärme, samt rörmokeri med demontering bef installationer, montering WC, skåp m handfat, duschblandare, duschstång, golvbrunn, montering avloppsrör och tappvattenrör till vs- apparater, rördragning
Elarb är inte inkluderat i detta. Timpris 350kr/tim exkl moms för allt jobb utöver offerten.

Detta offereras för 175.000 (inkl moms)!!! :o
Vi köper själva all inredning som tvättställ, wc, blandare, duschblandare, kakel o klinker etc . Priset låter väldigt högt, vad säger ni andra som gjort badrumsrenoveringar??? :-?

låter som byggare Harry och hans polare som saltar på. Är dom certifierade för våtrum, är de inte det släng ut dem, nej förresten gör det än då ;D om de inte går ner i pris. Hur mycket rivning är det? Ska det bilas i valv och bytas brunn/avlopp? Isåfall drar det upp priset. Ta in offerter från fler firmor så har ni lite att gå på.

K2 skrev:
Vi har nyligen köpt hus o ska bygga om badrummet. Badrummet har snedtak o själva "ståhöjdsytan" är på 4kvm o inkl snedtak så är ytan 6,5kvm.

Vi har fått en offert på arbetet:
gipsinklädn snedtak, plattsättn m tätskiktsbehandl, spackl f golvvärme, samt rörmokeri med demontering bef installationer, montering WC, skåp m handfat, duschblandare, duschstång, golvbrunn, montering avloppsrör och tappvattenrör till vs- apparater, rördragning
Elarb är inte inkluderat i detta. Timpris 350kr/tim exkl moms för allt jobb utöver offerten.

Detta offereras för 175.000 (inkl moms)!!!  :o
Vi köper själva all inredning som tvättställ, wc, blandare, duschblandare, kakel o klinker etc . Priset låter väldigt högt, vad säger ni andra som gjort badrumsrenoveringar??? :-?

Det var väl det vi tyckte att priset var i häftigaste laget!  ;) De är certifierade men inga rivningsarbeten ingår och avlopp monteras i bjälklag alt. i tak på bottenvåning o det blir golvbrunn på nya ställen.

Vi har inget "spec kakel" utan rak sättning av 10x20 på väggen o klinker 10x10 på golvet.

Kommer nu att ta in offerter fr fler håll...

Kan bara berätta om mina egna erfarenheter... Jag har byggt ut bef badrum från 4 till strax under 8 kvm... Har gjort allt arbete själv med hjälp av svärfar som är snickare.. Jag har brutit upp gammal stavparkett, reglat upp golvet spån, gips gjort iordning väggar och hela den biten. Detta skulle ha kostat 120-150 000 kr beroende på materialval om svärfar hade gjort det på firman.. Nu har jag kommit undan med ca 50 000 i bara material..

Vi har kikat runt här på forumet o kollat era inlägg om kostnader. Eftersom vi köper alla "lösa delar" till badrummet, samt kakel o klinker så tog vi ändå i o räknade med ca 80000-100000 för arbetskostn för plattsättaren o rörmokaren samt deras matrl.

Men detta var ju i hästväg... så vi ska nog oxå försöka göra så mycket som möjligt själva o sedan ta in fler offerter för plattsättning o rörmokeri. Misstänker nog i detta fall att firman visste vi hade sålt lgh i Stockholm... så då var det väl fritt fram tyckte de... "korkade 08or" var väl vad de tänkte   :D

Vårt badrum är i den storleken men då flyttade vi en vägg där vi byggde en 8-kantig dusch. Arbetskostnaden exkl det material du nämner (men med VVS) blev runt 120.000:- Lite dyrt tycker jag men då blev det vitt och med 10 års garanti.

Resultatet går att beskåda på tråden om bilder på badrum.

/Tyrre

Tyrre, det var precis din story vi läste o dina förändringar är betydligt större än de vi hade tänkt i vårt badrum. Så våra 175' blev ju då än mer svindlande... men vilken tur att detta forum finns!!! ;D

Kul :)
Snart kommer också den totala sammanställning som kanske ter sig som en mardröm för mig men då får alla andra som betalt mycket pusta ut i alla fall.

Lycka till!
/Tyrre

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.