55 907 läst ·
34 svar
56k läst
34 svar
Vad kostar ett nytt badrum?
Fogningen ser inge vidare ut på den bilden med fogrester som skulle behövas tvättas bort och sen så kanske det skulle se bättre ut med mjukfog i väggvinklarna men det kanske är gjort nu. Ta inte illa upp men det är vad jag tycker men bilden kanske ljuger men jag såg även på den andra bilden när ni sätter upp lampan vad dammigt det var på kaklet, tvättar man inte ordentligt från början så är det svårt att få slutfinisch förmodligen har han tvättat med en vanlig svamp och inte trasslat efteråt. Har man riktiga fogverktyg så skall det inte bli så dammigt på kaklet.
Tyrre skrev:
Produkter som diskuteras: "fogverktyg"
Fogverktyg
Nedan hittar du vårt sortiment av fogverktyg.
Läs mer
Det är lugnt med kritiken. Man är ju här för att lära 
Resterna av fogen på plattorna i form av prickar kan man nog skrapa bort men det tar nog lite tid. Dessa kommer sig av att plattorna inte är släta utan har dessa hål i sig. Min tjej störde sig också på dessa. Om vi ids ska vi ta bort detta själva.
Mjukfog har inte använts i duschens hörn, vad jag kan minnas på rak arm. Varför vet jag inte.
Sen kan jag hålla med om att det inte blev tvättat ordentligt. Har inte hunnit störa mig på det än men jag antar att vi kommer att gå loss med trassel själva.
Kanske får revidera bilden av bra arbete till "missade på målsnöret"... Vi får väl själva sopa upp efter läggaren.
Resterna av fogen på plattorna i form av prickar kan man nog skrapa bort men det tar nog lite tid. Dessa kommer sig av att plattorna inte är släta utan har dessa hål i sig. Min tjej störde sig också på dessa. Om vi ids ska vi ta bort detta själva.
Mjukfog har inte använts i duschens hörn, vad jag kan minnas på rak arm. Varför vet jag inte.
Sen kan jag hålla med om att det inte blev tvättat ordentligt. Har inte hunnit störa mig på det än men jag antar att vi kommer att gå loss med trassel själva.
Kanske får revidera bilden av bra arbete till "missade på målsnöret"... Vi får väl själva sopa upp efter läggaren.
Enklast att kolla om det är behöriga plattsättare är att be om våtrumslegget har de inget så är det inget att ha. Om företaget är behörigt så skall alla ha legget.
Tyrre skrev:
Ska tänka på det till nästa gång. Nu spelar det ju ingen roll om de har legget eller inte.
Jag kollade också i duschen efter fog och mycket riktigt fanns det ingen fog i hörnen men däremot i alla 90 gradersvinklar på den lilla schampoo-hyllan.
Jag provade också att ta bort dammen med tummen runt lampan och det gick alla tiders. Det är ju lätt när plattan är slät. Det blåa är ju inte slätt...
Jag kollade också i duschen efter fog och mycket riktigt fanns det ingen fog i hörnen men däremot i alla 90 gradersvinklar på den lilla schampoo-hyllan.
Jag provade också att ta bort dammen med tummen runt lampan och det gick alla tiders. Det är ju lätt när plattan är slät. Det blåa är ju inte slätt...
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden