H
houseless: Tusen tack för era synpunkter & erfarenheter!  :)
11 svar · 24,4k läst
R
riktiga_pricken: Man har ju även kondensvattnet att ta hänsyn till, kalla rör och varmluft i rummet.. När jag rev bort den gamla våtrumsmattan i tvättstugan så var det ingen vacker gipsskiva där bakom trots att det inte har läckt nåt vatten. Här vet jag inte om det kan bli likadant inuti väggen, det var bara närmast våtutrymmet som det var fuktig gips. På andra sidan är det garage med
5 svar · 4,9k läst
D
DACKE: Jodå underlaget lutar rätt...så jag får väl leva med att plattan lutar fel. Tack för era synpunkter
3 svar · 2,9k läst
R
rosa77: Turkisk sten Sulkyvägen 4 163 43 Spånga tel 08-6431980 www.turkisksten.se
3 svar · 3,5k läst
C
crazy: [citat] jo jag har tänkt byta ut dom oxå, synd att dom inte hade det på rinkaby hade ju varit lämpligt att få det samtidigt med avloppet. ja det är klart att man måste våga prova, det kan ju inte mer än gå åt h-vete :P men jag kommer kanske att vara lite frågvis, bättre att fråga lite mer än för lite
29 svar · 5,8k läst
S
Stefan_h: Kan väl bara tala av egen erfarenhet... Hemma hos min mamma går det 15 mm till allt.. En jäkla massa vatten får hon överallt... I vårt hus från 1904 är allt i 12 mm... De funkar det med även om de tar lite längre tid att fylla badkar osv..
1 svar · 1,7k läst
A
AndersS: Gjorde om avloppet i tvättstugan i förra veckan och högg upp för ett 50mm rör till tvättmaskin och anslutning till tvättho. När man har tagit beslutet att bila i golvet då skulle jag inte tveka en sekund att bila upp för en extra anslutning.
1 svar · 3,4k läst
S
Stefan_h: ett tips med tätflänsen eller brunnsmanschetten som den även kallas...Köp en x-tra.. De kostar inte mer än 70 kr på sigro... de e väldigt lätt o göra fel...Jag lyckades förstöra en... O fick betala min dumhet med att köpa en på mattshoppen inne i stan för snudd på 200 kr...
6 svar · 4,8k läst
P
Porky: Ah, snyggt jobbat! Det blev ju riktigt bra det där. Jag ska ringa snickaren imorgon... får se vad vi kommer fram till. Pengarna börjar ju ta slut så det får bli billigast möjliga lösning!
9 svar · 3,7k läst
·
H
HUB: Var på en glas firma idag och fick pris på 3mm plexi-plast typ. 3,5kvm för 3500kr, och dom skär i måtten jag vill ha. Ska dit och kolla på ett ex i morgon! HuB
6 svar · 1,0k läst
B
basjonas: Vi köpte gardinskena som fästs i taket på Ikea till vårt duschdraaperi. Snyggt tycker jag. Och billigt http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10103&storeId=2&langId=-11&productId=46892
7 svar · 8,8k läst
P
ppalm: [citat] Hej Finns ju snabbavstängning på biltema för 24,90 http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=609&iItemId=90082 [bild]
8 svar · 10,9k läst
S
Stefan_h: Kan tilläga att när jag skulle flyta golvet så hade jag "glömt" att min borrhammare hade sagt upp sig.. Ja ja sk*tsamma tänkte jag o tog fram min skil borrmaskin istället... Efter 2:a blandningen började de lukte kostigt o sen kom de en massa rök... ;D Ja ja.. Körde in till Harald nyborg o köpte en ny borrhammare för 199 kr... Funkar hur bra som helst... Låter lite mer än svärfars
4 svar · 15,1k läst
MathiasS
MathiasS: [moved] [link=http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=53526/0]Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m.[/link] [move by] MathiasS.
0 svar · 1,6k läst
A
ama: Hann bli nyfiken, och lite googlande senare hittade jag följande artikel: http://www.prylguiden.se/dep31art1540.aspx En vattentät LCD-TV från NEC för badrum. Det vanliga är tydligen att man bygger en vattentät konstruktion och stoppar in en vanlig tv i, denna är vattentät från början. /ama *EDIT* Ännu mera kul: http://www.aquavision.tv/ skall tydligen inte ens imma igen.
2 svar · 3,0k läst
Severus
Severus: Tack båda för era värmande kommentarer!! Någonstans måste man börja och det blev inte så pjåkigt ;) Jag ser fram emot att fixa mina båda funkisinspirerade bad/duschrum i höst! I vitt (vägg)och grått(golv och duschhörn)
5 svar · 3,4k läst
·
T
triumph: TACK ! provar detta. På´n igen. Allt kan inte vara kul, 3 varv till.
2 svar · 4,2k läst
A
AndersS: Kollade runt på några av de vanligaste leverantörerna och där har man noteringar om detta av "konstant påverkan av fukt". Det som jag ser som positivt med detta forum är att få råd utifrån ett "normalt" användande och vilka förutsättningar vi har. Om vi ska utgå från vad leverantör specificerar eller försäkringsbolag som vill säkra alla olika tänkbara senarior för att inte
16 svar · 30,1k läst
Bob_the_builder
Bob_the_builder: Vad är det för fel på AMA, nu då? >:( ;) Nej, jag tycker det är skitkul med personliga inlägg även om vissa trådar får chatkaraktär ibland.
20 svar · 8,8k läst
V
vaniljvodka: [citat] Jag säljer HAFA på det företaget jag jobbar på, så jag plockade helt enkelt ett exemplar av katalgogen när jag var på kickoff eller release på HAFA. De har inte direkt nått i stil med den Classic 150. Men vänta till du kollat i nya katalogen ifrån HAFA.. själv ska jag inhandla nyheten Hafa Spirit med 2 luck och 2 lådor, till våren när jag bygger om i badrummet. Enligt HAFA
20 svar · 6,1k läst
J
Jeppe85: annars skär du av ett hörn på fyra plattor o fäller in den.. enklast o blir riktigt bra..
7 svar · 2,7k läst
·
S
sask: Hej! Jag undrar vad det är för standardtvättställ fabrikat och storlek i Älvsbyhus. tacksam för svar
0 svar · 1,4k läst
S
Stefan_h: Fogen heter pärlemo.... Tror nog att det kan bli rätt bra... :D
21 svar · 3,8k läst
·
MathiasS
MathiasS: Det låter som att jag med relativt gott samvete kan smyga igång golvvärmen med lågt flöde.... Tack för era tips!
9 svar · 24,8k läst
Misse
Misse: Vi skall ha vitt kakel i våra badrum (10*30 cm resp 30*45 cm) och kommer att ha en ljusgrå fog. På golvet blir det klinkers som är lite gråsvart (påminner om sten) och vi kommer att ha en lite mörkare grå fog här.
2 svar · 4,3k läst
MathiasS
MathiasS: Nån av dom riktiga "kakel-nissarna" kan säkert fylla i här men som jag förstått det så handlar valet av fog inte bara om färg och bredd på fogen. Tex så måste man ha ett speciellt fogbruk till hårda plattor som inte suger vatten (tex hård granit eller alla frostsäkra plattor), annars så fäster inte fogen vid plattorna. I dessa fall (icke sugande plattor) använder man väl det man
8 svar · 4,9k läst
R
roblof: [citat] Jo det är sant. Speciellt eftersom jag får fakturera Bostads Rät... BRF för gips. Då BRF står för stommen. Nå bilningen av bef klinkergolv då?
4 svar · 11,2k läst
K
kakelmaster: Har man fogat väggen med en ljus fog och ska ha en mörk fog rekommenderar jag att man tejpar nertill mot golvet annars blir det jävligt grisigt på väggen. [citat] [/quote]
7 svar · 4,8k läst
H
Hoffsan: Tack!
8 svar · 1,8k läst
H
K
kakelmaster: En sträng med silicon bakom profilen så blir det extra starkt. [citat]
6 svar · 5,7k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.