4 975 läst ·
4 svar
5k läst
4 svar
våtrumsbehörighet
Jag har sagt det förrut men ska ni anlita någon för våtrummsarb. se till att företaget är behörigt och plattsättarna har våtrumslegg så slipper ni åka dit av Byggare Harry med sin feta 80 tals cheva som säger sig kunna allt inom bygg och lovar guld och vet allt och lämnar 100 års garanti för endast 250 000:- exkl. moms. Ett ironiskt tips bara. ;D
Enligt min erfarenhet så är våtrumsbehörighet långt ifrån någon garanti för att man slipper någon "Byggare Harry"!kakelmaster skrev:Jag har sagt det förrut men ska ni anlita någon för våtrummsarb. se till att företaget är behörigt och plattsättarna har våtrumslegg så slipper ni åka dit av Byggare Harry med sin feta 80 tals cheva som säger sig kunna allt inom bygg och lovar guld och vet allt och lämnar 100 års garanti för endast 250 000:- exkl. moms. Ett ironiskt tips bara. ;D
Förvisso har cpalm rätt. Men du vet åtminstone att badrumskillen vet hur det skall vara. Dessutom kan man kanske anta att det finns ett visst intresse för killen i fråga att hålla sig uppdaterad vad gäller normer och regler för dessa arbeten. Försäkringsbolagen brukar kräva att arbeten skall göras av våtrumscertifierad person.
Om försäkringsbolaget köper ett renoveringsarbete efter en vattenskada av ett företag så lär dom ju använda ett som är certat.Hemmakatten skrev:
Generellt så gäller ju annars, som vanligt, att arbetet ska vara fackmannamässigt utfört. Trygghansa har tex inga synpunkter på att jag tätar mina badrum själv.
Man kan alldrig garantera någonting inte ens om du köper 2 identiska bilar från samma fabrik så kan ena bilen strula men du vet att den bör vara fackmannamässig utförd i grunden.
Enligt min erfarenhet så är våtrumsbehörighet långt ifrån någon garanti för att man slipper någon "Byggare Harry"![/quote]cpalm skrev:[quote author=kakelmaster link=1145466823/0#0 date=1145466823]Jag har sagt det förrut men ska ni anlita någon för våtrummsarb. se till att företaget är behörigt och plattsättarna har våtrumslegg så slipper ni åka dit av Byggare Harry med sin feta 80 tals cheva som säger sig kunna allt inom bygg och lovar guld och vet allt och lämnar 100 års garanti för endast 250 000:- exkl. moms. Ett ironiskt tips bara. ;D
Klicka här för att svara