L
likblek: och handfatsblandaren
2 svar · 3,1k läst
·
gitolars
gitolars: Vi har valt Ifö Sign Art 6840. Vi tog den med med KeraTect som är en extra, transparent, glasering som vid bränningen gör att porerna i keramiken blir helt täppta. Det gör ytan extra slät och glänsande, och därmed ovanligt lätt att sköta och rengöra. Dessutom är den slät eller heltäckande på utsidan för enklare rengöring. WC-stolen har hel cistern, inga smutssamlande skarvar
7 svar · 9,0k läst
L
likblek: vi kommer köra på ifös bkff 16. tycker att det är ok att duscha i den även om gustavsbergs kanske e lite planare i botten. kommer också placera blandaren längs långsidan så slipper man ha den i nacken när man badar två. :D
2 svar · 7,0k läst
J
Jimbo: såg att det redan diskuterats i annan tråd...
1 svar · 3,4k läst
P
Pasta: Vi har köpt glasblock på Castorama i polen till en duschvägg vi köpte frostade vita helblock för 16,78 plz ca 35kr st vanliga släta kostade ca 16 kr styck vet ej vad halvblocken kostade. Glasblocken är inte så mycket billigare i Polen än i sverige det finns annat an sparar betydligt mer på. /Patrik
1 svar · 2,9k läst
¤ akila ¤
¤ akila ¤: Näpp! Det blir vatten. Har även fräst ner slingor i köket där det färdiga golvet ska va ett slags rutmönster av oljad furu och klinker. Vi gjorde ett misstag som vi INTE kommer göra om: Kom ihåg att markera var slingorna går om gipset ska skruvas fast!!! Fick skruva fast gipset lite på känn. Håll tummarna  ;)
8 svar · 13,1k läst
P
Pans: Det låter som en liten budget, men inget fel i det. Men som någon klok person skrev - du får helt enkelt välja inredning efter budgeten. Vi har nyligen renoverat vårt badrum på c:a 7 m2 och det gick på ungefär 80 000. Då gjorde vi allt arbete själva förutom elen då vi tog in en elektriker. Vi jagade priser på allt, men kompromissade inte om vi verkligen ville ha en viss sak. T ex så
9 svar · 4,2k läst
snackan68
snackan68: Hejsan! Skissen sade inte så mycket mer än texten.... men för att få funkisstilen tycker jag att ni ska ha ett inkaklat badkar på 1.7 väggen under fönstret. Duschar gör ni oxå i badkaret. Jag tror oxå att rummet skule upplevas mer fyrkantigt då. Vägghängd toa är praktiskt, men kan ni inte bygga in cicternen i väggen så kommer ju toan att ta en del plats. (men vad gör man - toa
1 svar · 3,0k läst
K
kastrom: Tack för hjälpen! Nu har jag en del att fundera på. /Kent
6 svar · 23,5k läst
C
CarMan: det ser onekligen lite trånkt ut, ska du bygga ut badrumet ? takbula eller i intill liggande rum? har du ett badrum till så behöver ju inte detta innehålla bad/rursch & då kan man göra en luftigare planlösning
4 svar · 3,6k läst
A
ankan35: Vi bor i Malmö.
4 svar · 3,4k läst
Mattias L.
Mattias L.: Vår Svedberg-toa spolar också ur riktigt dåligt. Har precis som du försökt följa bruksanvisningen men inte lyckats. Den ska ut och in ska en Gustavsberg som spolar ordentligt. T.o.m. hålet i botten på Svedbergaren är mycket mindre än alla andra toa jag sett.
6 svar · 5,3k läst
D
drx: Sen finns tillvägagångssätt osv även på respektive tillverkares hemsida. www.casco.se www.ardex.se www.cchoganas.se http://www.kakelcentralen.se/ - har mycket bra information osv osv..........
3 svar · 3,9k läst
·
T
therese82: nu har vi ställt in det och visst får det plats!!! :D vi ska bara få hit elektrikern och rörmockaren oxå innan vi ställer det där det ska stå. så nu vet ni älvsbyhus ägare eller byggare att det går in ett 150x150 hörnbadkar(mimer iallafall). jag ska ta bilder och lägga ut när det är inkopplat och klart så ni får se. vi valde helt rätt badkar... det är supersnyggt!!! hoppas
1 svar · 1,9k läst
MathiasS
MathiasS: [moved] [link=http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=thread_deleted0/0]Hantverkare & entreprenörer[/link] [move by] MathiasS.
0 svar · 2,0k läst
P
peterand: I princip går inte tätskikt att komplettera dvs bara byta golv eller vägg då de skall vara godkända tillsammans vilket de aldrig är (ex Casco & Bostik testar inte sina grejor tillsammans...). Det faktum att du avser att använda duschkabin förändrar INTE kravet på våtrum, det SKALL gå att använda utan. Enda undantaget från fullt (nytt) tätskikt på golv OCH vägg som godkänns
1 svar · 3,7k läst
M
Anonymiserad 23608: [citat] Minst 20 cm från brunnens kant till väggen.
8 svar · 9,1k läst
L
likblek: [citat] Mitt badrum ligger på markplan men med torpargrund... kommer inte heller åt att isolera under väggarna... det var lätt att lägga de 4 isodränplattorna som kunde vara hela men de andra som skulle fixas till på 1000 olika sätt var lite tjurigare :(
4 svar · 6,3k läst
S
smidifix: Tack!! Kul att ni tycker om det efter allt slit!! :) MV Linus!!
15 svar · 6,0k läst
·
N
Niq: glasblocken brukar väl inte vara härdade. Om dom inte är härdade så går dom att såga med rätt verktyg men dom blir ju inte täta som föregånde skrev. Är dom härdade så går det inte att såga dom. Fast det är säkert formpressat glas vilket gör att det kan finnas en del späningar i dom vilket kan leda till att dom spricker bredvid sågsnitten.
2 svar · 5,1k läst
Hemmakatten
Hemmakatten: Enligt min lilla erfarenhet så är det ganska stora skillnader på kakel och kakel. Ytskiktet är tunnare och inte lika hållbart på billiga plattor.Dyra plattorkan vara genomfärgade vilket billiga aldrig är. På kanten på dyrare platterså går färgen ner en liten bit och kanten är inte lika vass som på billiga. En uppfattning är att det blir mer spill med billiga plattor eftersom de
4 svar · 11,7k läst
P
peter_a: Tackar för svaren ska kolla upp programmet MVH peter
3 svar · 4,3k läst
M
Moses: Tack för svar! Vi har skippat idén om trall. Vi målar golvet bara. Sedan får det vara hur kallt det vill - så ofta är man ju inte där.
1 svar · 3,1k läst
A
anasel: Vi fastnade för Ballingslövs serie Astrolux. Snyggt med tjockt tvättställ! ;) [bild] Vi kommer även att ha en valnötsmöbel från IDO:s serie Trend. [bild] Lycka till med ditt val! Mvh Anna
4 svar · 4,3k läst
N
neiloc: tack för hjälpen! :) jag ska göra som du säga och änvanda fibremassa direkt. jag kommar ihåg nu att mannen från kiilto som var i k-rauta sa att det behovs inte sätta primer på nya gipsskivor... men för säkerhets skull han skulle recomendera primer i allafall. cheers neil
2 svar · 2,3k läst
B
Bill-Inge: Hornbach har en såg jag idag... tittade dock inte så noga men jag såg en! :)
4 svar · 13,2k läst
H
Honey_: Ska ha blond ek i lilla toan och oljad ek i det stora badrummet. Vad för färger på kakel är snyggt, funderar på i gråa toner i lilla och choklad/kaffe/beigt i det stora, har nu färg förslag eller bilder eller något favorit kakel/klinker ni vill dela med er? Tacksam!!!
0 svar · 1,8k läst
R
rosebuddy: Hej, vi satte precis in det stora IDO Terra (190 cm) och det är såååå snyggt! Rekomenderas varmt!!! /L
3 svar · 2,3k läst
K
Kurtivan: Undrar bara om du kommer att få ngt svar, alla ska ha så exklusivt numera så ingen vet nog hur man skapar ngt enkelt och billigt.
1 svar · 2,9k läst
R
robban44: Tycker dessa är ok, sett båda och dom lyser upp bra och varje lampa är riktbar. http://www.markslojd.se/Archive/ProductImages/Big/185141_Pyramid.jpg http://www.markslojd.se/Archive/ProductImages/Big/183147_Triad.jpg
1 svar · 2,8k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.