Linjemontoren
Linjemontoren: Här finns dom som lagt upp bilder på sajten http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=1257
7 svar · 8,6k läst
K
kelju: Tillbaka från semestern insåg jag att frågan ovan var väl bred och har nu grävt mig ner i Cascos produkter! Är oerhört tacksam om någon vill kolla om nedanstående sammanfattning är korrekt. Jag har lusläst allt som går att läsa på Cascos hemsida, men är trots detta lite osäker på vissa moment! Kör genomgående med Casco och T2 för värmen. Finns det bättre märken? Som
1 svar · 4,2k läst
L
Hansochhennes: ::) HAFA har läcker badrumsinredning. [smiley=thumbup.gif]
5 svar · 5,1k läst
E
eddy: jag skulle skrapa bort fogen så skulle han hjälpa mig att ta bort plattorna försiktigt så vi kunde se fuktspärren.... men vi skulle ta det om några veckor när jag byggt klart min altan.... :'(
10 svar · 2,1k läst
K
kakelmaster: När man använder färgade foger så är det viktigt om du får slut på fogen och måste blanda lite till att man har samma mängd vatten och pullver varje sats annars blir det nyansskillnader mm.
4 svar · 4,6k läst
K
kakelmaster: En del brunnsmanschetter är självhäftande och skall sättas dit först och sedan guckas ovanpå men det beror på vilket fabrikat man använder. Hör med respektive leverantör. [citat]
4 svar · 5,6k läst
G
gaia: Hej! Jag tror inte att kalkputsen fäster och håller sej kvar på en svensk tättsikt. Det verkar att det tyska systemet använder ytmålning/ytbehandling som tättsikt. Det är inget som jag skulle rekommendera i ett trähus som rör sej och det kan bli sprickor, men på en stum betongvägg skulle jag våga ha det ;). Obs! jag är ingen expert! Ser faktiskt snyggt ut :) gaia
1 svar · 2,3k läst
T
Tompa01: Tackar för era svar Tompa
4 svar · 2,8k läst
korsriddaren
korsriddaren: Om det är sparsamt slitage och du gör om inom ett år så prova att måla det. Det är trots allt en låg kostnad att måla om ett golv. Kan dock kännas litet onödigt om du ändå står i begrepp att göra om.
3 svar · 3,1k läst
¤ akila ¤
¤ akila ¤: Nu är det så bra att pappa är tjenis med en mattläggare :) Han grovslipade förövrigt 2 trägolv gratis åt mig för att pappa hade hjälp honom :D Så priset för mattläggningen är nog inget jättehinder. Kan nog vara värt att kosta på det ängå om det blir tätare kring avloppet. Vad har ni därute för erfarenheter om tätningen runt avloppet?
3 svar · 2,4k läst
korsriddaren
korsriddaren: Att fogen spricker kan också bero på att det är slarvigt fogat från början. Försök ta reda på så mycket som möjligt innan. Är det inte fel på tätskiktet/underlaget så kan det kanske räcka med att foga om kaklet.
2 svar · 2,4k läst
C
CarMan: [citat] även deta hör nog till hur man gjorde förr & detta & dom andra tipsan som inte gäller är nog längre tilbaka än för 20 år sedan (tiden går 1986 är för 20 år sedan...)
10 svar · 16,4k läst
korsriddaren
korsriddaren: Ser trevligt ut, har också kört mörkgråt o svart klinker till vita väggar, ångrar bara att jag inte också gjorde en svart/grå fondvägg just där vasken står, hade blivit ytterligare efffektfullt :)
9 svar · 4,4k läst
·
korsriddaren
korsriddaren: Det som trots allt ger den där tidlösa känslan är just kakel och klinker, vilket är rustika material sedan mycket långt tillbaka. Plastmatta *urk* tycker jag inte om, har vi i lägenheten och ser fräscht ut, men ack så själlöst ;)
3 svar · 8,0k läst
L
linda_fbg: Vi fick en skiva från Svedbergs när vi skulle inreda vårt badrum och den funkade bra. Så gå in i en butik som säljer Svedbergs och be om en CD-skiva. /Linda
3 svar · 3,1k läst
S
Stefan_Karlsson: IM:ar dig om grenkopplingen.  :) Detta inlägg görs endast eftersom man inte kan IM:a innan man gjort ett vanligt inlägg. Hmm... ;)
1 svar · 5,9k läst
L
lottentott: Hejsan! Kan bara hålla med de övriga inläggen. :) Mitt handfat är lika fint efter 10 år som när jag köpte det, kranen likaså! "Ånn" tror jag modellen hette.
6 svar · 6,7k läst
J
JockeGbg: Har läst den låååånga diskussionen om dessa badkar i en annan tråd men är också nyfiken på om någon köpt just detta badkar. Har köpt hus och planerar att skaffa ett W-0819.
2 svar · 3,9k läst
·
Faidros
Faidros: Akvariefolket verkar göra liknande saker: http://www.saltvattensguiden.se/forumet/archive/index.php/t-4747.html
1 svar · 8,3k läst
Q
qwertaser: När jag beställde varuprover så fick jag hem 7 olika plattor. Jag behövde inte betala något. ;D
7 svar · 2,8k läst
L
lajo01: Har en gammal toalett i källaren som jag tänkte göra om till duschrum, klinker o kakel. Golvet är ett gammalt klinkergolv som ligger direkt på betongplattan vad jag kan se, väggarna är "håltegel" som är murade innanför betonggrunden. De är stabila o jämna. Kan jag vara lat o egentligen bara kakla på befintliga ytor, behövs fuktspärr när det inte finns organiska material under?
0 svar · 2,3k läst
Mattias_Olsson
Mattias_Olsson: Hittade en sida nu -> www.svedbergs.se och de har visst ett badkar som är 1300mm långt. skulle ju passa perfekt det efter kortväggen uppe. de hade visst de grejer man behöver i ett badrum. Hur stort utrymme ska det helst vara framför toaletten?
4 svar · 2,1k läst
·
H
Helena_Gavle: Lånar länken! Lite fix måste man väl kunna ha kvar? Finns det ngn regel för hur mycket?? eller minsta mmantal fog ovanför fixmassa? Helena
1 svar · 4,2k läst
MathiasS
MathiasS: [moved] [link=http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=43587/0]Värme allmänt[/link] [move by] MathiasS.
0 svar · 1,8k läst
MathiasS
MathiasS: [moved] [link=http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=28979/0]Golv[/link] [move by] MathiasS.
0 svar · 2,3k läst
H
Helena_Gavle: Hej! Visst repar både scotch brite (grön) och svinto, i längden och du får en matt, mycket mer svårstädad yta. Använd inte dessa om du inte älskar att renovera!!!! Testa blå scotch brite med vit skrubb tillsammans med ngt rengöringsmedel/diskmedel, duscha av. Om du har mycket kalk i vattnet kan avkalkningsmedel hjälpa (ättika, citronsyra eller annat surt) som du låter verka ett tag.
4 svar · 27,2k läst
H
Helena_Gavle: Värt att prova! Städa är inte det roligaste.... :D
15 svar · 11,8k läst
A
ankan35: Vårt badrum är klart nu, ca 20 kvm (golv+vägg). Har betalat ca 35000 för arbetet, då ingår rivning av det gamla, underarbete, fix, fog, fuktspärr, samt rör och el. Målade taket själva. Ingen golvvärme eller spottar i taket. Eftersom badrummet är litet har vi t.ex. köpt ett dyrare och mindre handfatsskåp, hade det varit standardmått är urvalet större. Vi har inte snålat på
12 svar · 6,9k läst
MathiasS
MathiasS: Ungefär så gör vi också, fast jag har fått för mig att jag ska limma ihop ett antal plank som bildar hyllan. Därefter ska jag fräsa ur några millimeter så att det blir lite överhäng.
2 svar · 3,6k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.