4 376 läst ·
7 svar
4k läst
7 svar
Toalett
Har en liten fundering nu när jag planerar vårat nya badrum. Toan hamlar mitt på en vägg. Inga hörn eller skåp kommer inom en armlängds avstånd. Vad tror ni, upplevs det som ett stort problem att ha pappret hängande snett bakom sig?
Kan bara säga att sådan har vi haft - värdelös!! Den blir dammig och kladdig och är stor och klumpig. Skramlar och välter när barnen skall ta papper. :-?
I nya huset kommer vi inte heller ha toaletten nära en vägg, men pappershållaren får sitta på väggen snett bakom iallafall. Aldrig mer en sån fristående.
/Mia
Den jag såg va i rostfritt och bara plats
för en rulle.
Tyvärr kommer jag ej ihåg var jag såg den.
Kan ha varit k-rauta eller bauhaus.
Det tokigaste stället jag sett en rulle på va precis bakom ovanför toaletten.
Så kan det bli när en arkitekt får bestämma.
Och så skulle hon ha en liten spegel över vardera handfatet i
ett badrum som va hur stort som helst.
Som byggjobbare får man ofta skaka på huvudet
.
Mvh Putte
för en rulle.
Tyvärr kommer jag ej ihåg var jag såg den.
Kan ha varit k-rauta eller bauhaus.
Det tokigaste stället jag sett en rulle på va precis bakom ovanför toaletten.
Så kan det bli när en arkitekt får bestämma.
Och så skulle hon ha en liten spegel över vardera handfatet i
ett badrum som va hur stort som helst.
Som byggjobbare får man ofta skaka på huvudet
Mvh Putte
Knepigt värre sånt här, det enda smidiga lär nog vara nån fristående hållare. Kanske man kunde låta nån tillverka nån snygg som står på golvet, fast rullen kommer i lämplig höjd. Alltså samma princip som en låg golvlampa... bara en idé som slog mig.
Att ha rullen snett bakom sig har ju den enda fördelen att man får lite gymnastik samtidigt som man sitter på muggen
Handikappade löser problemet med att ha rullen på armstödet, men dessa stöd har ju aldrig vunnit nåt stort design-pris vad jag vet..
Att ha rullen snett bakom sig har ju den enda fördelen att man får lite gymnastik samtidigt som man sitter på muggen
Handikappade löser problemet med att ha rullen på armstödet, men dessa stöd har ju aldrig vunnit nåt stort design-pris vad jag vet..
Klicka här för att svara