J
jon_h: [citat] Nu vill ju inte yps bila upp och byta sin brunn. Skulle han göra det så kunde han lika gärna flytta den fem centimeter. Unidrain har inga fördelar mer än att den kan anses snyggare än en traditionell brunn, och att man kan göra ett rakt fall och lägga stora plattor.
5 svar · 4,4k läst
J
jon_h: Hade det varit mitt eget badrum så hade jag sannolikt gjort som du tänkt. Hade det varit till en kund så hade jag rivit ner skivorna och gjort om.
3 svar · 1,3k läst
V
verktygsgurun: Jafo har väl en färdig monteringsplatta för golvbrunnar i träbjälklag ? www.jafo.eu Staffan ..
5 svar · 3,6k läst
S
Sisyfos: Aldrig kul med tankefel! Men nu är du ju närmare kraven enligt branchen så något positivt kom det ju utav det. Själv skall jag nu dra el och sätta upp gips vi får väll se när nästa "tankefel" uppdagas :eek: //Henrik
8 svar · 2,6k läst
·
J
jon_h: Extra, utöver vad? Det går inte att svara på vad det kostar att renovera ditt badrum utan att veta vad som behöver göras. Vad som finns under är helt avgörande för kostnaden. Men kanske någonstans mellan 45 000 och 80 000 kronor för allt arbete och undermaterialet (alltså inte kakel/klinkers och inredning/porslin).
3 svar · 2,8k läst
J
jon_h: Och det hade de ju rätt i.. Om man monterar den så är det naturligtvis väldigt riskfyllt.
4 svar · 6,5k läst
·
K
kloka_elin: Jag har använt en produkt från Tileguard som heter fogrent, luktar päckel, men det blev rent och fint! /Elin
6 svar · 9,0k läst
DVE
DVE: Skönt med lite medhåll... DVE
4 svar · 4,1k läst
Tripod
Tripod: "Självklart ska du kakla där oxå, tänk om du ska byta skåp om ett år." ___________ WORD
2 svar · 3,0k läst
J
jon_h: Typgodkända förhöjningsringar är inget problem eller någon risk. Det gäller dock att det är en ring som är testad och typgodkänd för den aktuella brunnen, inte någon av de universalringar som av någon anledning finns i handeln.
1 svar · 2,7k läst
GoForIt
GoForIt: Väggarna före golvet, för att flytspacklet på golvet skall hinna härda färdigt.
3 svar · 3,9k läst
Tripod
Tripod: Ingen bra ide. Mjukgöraren i plasten göra att färgen aldrig torkar. Dock finns det dem som prövat och lyckats. http://forum.byggahus.se/golv/76717-nagon-som-har-malat-pa-en-linoliummatta.html
1 svar · 3,3k läst
A
Anna_Robban: Blev det klart nångång eller?
49 svar · 20,3k läst
·
v-g
v-g: andi_j:Egentligen har jag lämnat denna disk men ok ;) : Ja jag kommer att använda LIPs tätskikt. Till 95% sa han att de troligen skulle komma överens om en lösning. LIPs produkter HAR vidhäftning mot rostfritt (detta var min oro) och ska därmed fungera. Bara att ringa LIP om du har funderingar utöver detta eller vill veta deltaljerna. De skulle även ta fram någon slags 1m remsa sa han
15 svar · 4,2k läst
T
ttboy: Tack så mycket för svaren! Det är för bultfästning och det var precis sådana som fischer hade som jag behövde.
7 svar · 6,4k läst
GoForIt
GoForIt: Vår duschhörna är justerbar mellan 85-95 cm. Det är två U-profiler som man trär i varandra. I vårt fall var jag dock inte nöjd med 95 cm (gillar rymlighet..) utan byggde ut den ytterligare på ena sidan till 100 cm med hjälp av vitlackad aluminiumplåt. Så det finns duschväggar som klarar din situation..
3 svar · 2,4k läst
J
Jan-L: "tillkommer gör en 30m slang för golvvärme som vi får köpa genom hans kompis för 1000 kr (för den går bara att köpa som 75m i butik för 1800??påstår han)" Ja, inte vet jag var rörisen köper sin slang ifrån, men du kan själv köpa golvvärmeslang för 20 kr/metern på www.rinkabyror.se Dom delar den gärna i jämna tiotalet meter. Kolla priserna noga på materialet, o lycka till.
9 svar · 3,8k läst
M
moddha: i ett av mina badrum jag renoverat har jag också haft ett fönster i duschen. ljust och fint, men inte helt bekymmersfritt. när jag rev bort fönstret - som var av trä - så hade det kommit ner vatten i väggkonstruktionen trots tidigare ägares försök med att täta med silikon. själv så valde jag det säkra före det osäkra, jag tog bort fönstret. det var ändå ett smalt och högt
7 svar · 3,4k läst
L
larssa: Vi har ett badrum i en bostadsrätt som kommer stamrenoveras om 10 år och har helt enkelt ingen lust att lägga ner några stora pengar på badrummet som för övrigt ser förjävligt ut. Det sitter plastmatta på golvet och Matta (Eller Tapet tror jag till och med att det är…) på väggarna. Badrummet är från 70-talet. Nu till frågan! Förutsatt att det inte finns fukt i väggarna så
0 svar · 2,2k läst
pinebar
pinebar: Nej, inte än. Det har faktiskt inet ens blivit något badrum än, men vi har i alla fall reglat väggarna nu.:o Badrummet uppe ligger lite på is efter regeländringarna map. skivmaterial i väggarna. Just nu verkar det ju inte som det finns något praktiskt, lagom dyrt och godkänt att bygga av, så därför väntar vi på att den marknaden ska stabilisera sig. Däremot kom jag ganska långt i
13 svar · 10,9k läst
C
Cedrix: Hej! Har någon provat fogförsegling? Och i så fall med vilket resultat? Kan man ha detta på både vägg och golv? Det som jag tittade på är av silikon, och lägger alltså en silkon hinna på fogen. Om man har detta på golvet, kan då golvet andas och torka?
0 svar · 3,7k läst
Lindgrenski
Lindgrenski: [citat] Möjligt men det sparar ju hur som helst ingen plats.
4 svar · 4,6k läst
J
jon_h: Nja, de har ansvar för sitt arbete i tio år, enligt konsumenttjänstlagen. Det går inte att friskriva sig från detta. Om de gör jobbet så är de ansvariga. Och klart du ska testa själv, om du har tid och lust. :)
3 svar · 3,4k läst
brorzan
brorzan: Tänkte se om jag kan få lite synpunkter på våra planer för dressingroom nere i källaren. Rummet är 5,26 * 2,74. Det vi vill ha in är dusch, tvättmaskin, torktumlare och bra förvaringsutrymmen. Kakel och klinker är inte utvalt än, och färgerna på bilderna är bara en av alla varianter vi testar just nu. :o) Bänkar under den långa bänkskivan tänkte vi köra Ikeas köksskåp
0 svar · 1,4k läst
·
GoForIt
GoForIt: Jag har fått indikationer på att produktutveckling pågår gällande AquaStop, för att få det godkänt för även skivmaterial. Men när det blir klart är oklart.
36 svar · 11,9k läst
Hemmakatten
Hemmakatten: År 2004 när tråden skapades fanns inte lika många delforum som nu. Bad o kök behandlades i samma delforum. Nu är vi glada att byggahus-forumet har blivit så stort och bra och attraktivt att nya delforum har behövts. Vi kommer säkert i framtiden att få se ännu flera. Har iaf flyttat denna tråd till Badrum.
4 svar · 5,6k läst
v-g
v-g: andi_j:Kan bero på "provisionen" säljaren ville ha. Men nu var det denna försäljare eller ingen annan inom 30 mil så det var bara att betala utan jämförelse med andra. Inte alltid bra att bo på landet. :rolleyes: Frågade och han sa 20% och jag anser det vara rimligt iom beställningsvara och låg åtgång dvs mer arbete/såld vara. Men men hursomhelst inget annat val så det är bara att
19 svar · 10,1k läst
phl
phl: Enkom en utseendefråga... Jag rekommenderar att du biter ihop och köper en lite dyrare list, de har i mitt tycke mycket högre finish. Har haft hemma både Biltemas och Bauhaus lister och de var inte i närheten så snygga som kakelhandlarns. Dock kostar de sin vikt i guld ;)
4 svar · 7,4k läst
K
kristian69: sitter lite i samma sits,jag tänker gjuta i 5 cm cellplast (s200)i EPS betong så att det blir en kaka på ca 11-12 cm sedan gjuta in golvvärme samt klinker det blir ju lite kompromisser när man inte har någon isolering under plattan.........
5 svar · 8,0k läst
GoForIt
GoForIt: [citat] 120 kr per meter. Duken till Kerasafe kostar 139 kr per meter.
9 svar · 3,5k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.