Alltså lägga finbetong nivån med brunnen å sen flyta tunt resten av rummet från väggar mot brunn?

Eller blir flyt kakan för vek om man flyter den för tunn??

Precis. Jag hade kanske lagt brunnen ett par millimeter över betongen, det är inte alla spackel som man kan dra ner till noll. Men om betongkakan är som den ska så kan spacklet i princip ligga hur tunt som helst.

ok låter riktigt bra!!

Nån som vet nu på rak arm hur myket en säck finbetong räcker/ cm/m2

Flytspackel måste jag väl kunna räkna en säck /m2??

Flytspackel ligger normalt runt 15-18 kg per m2/cm, betong ligger runt 20 om jag inte missminner mig.

jon_h skrev:
Om man gjuter med vanlig betong måste man vänta minst en månad innan vidare beläggning. Något att tänka på om det är brådis.
Helt rätt. Skulle nog säga 3 månader. Så har betongen spruckit färdigt

K
Hade jag valt så hade jag behållt det som det är och gjort en flytande konstruktion med 4320, som du hade tänkt dig innan, för bästa värmeåtergivning, men visst, vill man spara pengar så kan man ju gjuta i betong. Jag vet inte hur spån är i tröghet jämfört med gips, men det bästa är spackel. 20 mm gips motsvarar 30 cm flytspackel. Vanlig finbetong om du vill snåla som mest. Vill du att det ska gå fortare så väljer du snabbtorkande betong och fortsätter badrumsbygget inom 1 vecka.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.