3 357 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Inspektions lucka i rostfritt, eller bättre lösningar?
Hej
Inser att jag måste ha en inspektionslucka in på badrummet.
Just denna vägg skall jag klä med svart glasmosaik.
Någon som har erfarenhet med s.k. push luckor, som man sedan kaklat in. Känns ju inte som det kommer se helt 100% ut då man inte kan foga i skarven , kommer antagligen denna lucka synas ganska mycket ändå.
Har inte hittat några luckor i rostfritt att ha utanpåliggande, vilket skulle vara ganska ok ändå.
Vart kan man hitta/köpa sådanna?, eller får jag söka mig till lokala plåtisen?
Har någon några bättre förslag på hur man löser det snyggt, finns inga intilligande rum att ha de i heller tyvärr.
Inser att jag måste ha en inspektionslucka in på badrummet.
Just denna vägg skall jag klä med svart glasmosaik.
Någon som har erfarenhet med s.k. push luckor, som man sedan kaklat in. Känns ju inte som det kommer se helt 100% ut då man inte kan foga i skarven , kommer antagligen denna lucka synas ganska mycket ändå.
Har inte hittat några luckor i rostfritt att ha utanpåliggande, vilket skulle vara ganska ok ändå.
Vart kan man hitta/köpa sådanna?, eller får jag söka mig till lokala plåtisen?
Har någon några bättre förslag på hur man löser det snyggt, finns inga intilligande rum att ha de i heller tyvärr.
Perfekt, tack.
Har dunerat lite till, skall nog försöka mig på att eventuellt göra en inkaklad luck ändå, och om det skiter sig(inte blir snyggt), så sätter jag i en rostfri istället.
Ingen som har exempel på inkaklade luckor?
Har dunerat lite till, skall nog försöka mig på att eventuellt göra en inkaklad luck ändå, och om det skiter sig(inte blir snyggt), så sätter jag i en rostfri istället.
Ingen som har exempel på inkaklade luckor?
Jag satte ett rostfritt galler/lucka istället. Hade också tänkt kakla in luckan först, men ändrade mig och har inte ångrat mitt val. Ett snyggt galler ser proffsigt ut och sticker inte i ögonen. Finns hos vilken kakelaffär som helst.
Klicka här för att svara