Badrum
Balthazaar: [citat] Ja, det gör den ju, men lite mer jobb som jag hoppades slippa med någon smart lösning :)
4092: [citat] Kopplingsbrickor leta upp denna på TikTok bra info om hur och vad man ska tänka på mm.
Thomas M: Hej. Obs! Silicon remover tar även bort färg. Har det inte härdat är det bättre att skrapa bort det med en plastspatel och sen tvätta med vanligt vatten.
Marlen Eskilsson: Jag tror att det både blir snyggast och mest hållbart/fräscht i längden att köra antracit på både mörka plattor och mosaik. Till det vita hade jag valt en ljust, ljust grå hellre än vit, för den kommr att bli smutsig, såvida du inte väljer nanofog.
tergo: en del ballofixer går det att stänga med insexnyckel och spårskruvmejsel oxså
ajon: Tack för svar. Det slutade med att jag pillade loss den genom ”glipan” på baksidan.
Grillen: [citat] Perfekt. Jag provar byta till en sån och ser om det ger ett lugnare flöde.
PetterFlodberg: Du får försöka flytta upp strömbrytaren så mycket det går och flytta ned termostaten. Men lite tur kan du få dit en 1-facksram till strömbrytaren. Annars en utvändig ram till strömbrytaren
MILEMI: Tack så hemskt mycket för ditt svar och bra tips! Då kan jag alltså köra på nu då:) Ursäkta också för det sena svaret.
xxargs: Du få använda omväxlade alkalisk rengöringsmedel (hög pH typisk pH 10 och lite över i brukslösning) och sur rengöringsmedel ~pH 2 (ofta citronsyrebaserat eller fosforsyrebaserat som hessa kalkbort). - dock se upp med de sura tvättlösningarna på kakel och klinkerfogar då syran ger sig på kalket i bruket där, skölj bort så fort du ser något som börja fräsa och skumma. Och också
Småbrukaren: Har ni inget skriftligt så blir det svårt. Men han kör ju en rejäl rövare. Det borde dock vara med i ert avtal som ni skrivit om ni ska kunna reklamera något. Vad säger han när ni konfronterar honom?
Mivi: Jag har betalt 75% av fakturan Dessutom 100% på materialet. Jobbet som återstår är mer än 25%. Och Dessutom inte godkänt enligt BKR ,säkert vatten mm
AntonH93: [citat] Yes tack för svar det ska kollas upp, ja precis jag ska ju ändå bila upp och byta ut gjutjärnsbrunnen, så får passa på och bila upp för rören också efter snack med rörmockarn 👍🏻
Testarn: Det borde gå bra att använda ny epoxifärg, kolla om du inte kan hitta en som inte är blank utan matt, och i första lagret sprida ut sand/glaspärlor mot halka och sen lägga ett lager till på det. Om du kollar med någon tillverkare av epoxyprodukter så har de förmodligen ett "program" för grund, halkskydd, toppfärg som du kan följa. Sen har jag sett att man har använt
Line Farner1: [citat] Rekommenderar Jotun 3 stjärnor golvfärg. Fäster på alla underlag. Utan så mycket underarbete.
Stefan1972: [citat] Fast mattan fastnar inte i golvet för att du limmar fast toan........sätt en toastol löst på golvet och sätt dig på den och luta dig så inser du snabbt hur mycket kraft foten tar egentligen.
olgavolga: Hej, Någon som har erfarenhet av den? Exempelvis Harvias. Ska bli i källare duschutrymme som ska glasas in. Med frånluft i rummet utanför duschen. Är det bara att skaffa sig onödiga problem med fukt? Kvalite och livslängd? Känns oväntat men känns som kanske lyxigt med ångbad i duschen när man har brist på ytrumme för större ånggeneraror.
senosh: Tack för alla svar! Slang finns och allt ser bra ut annars. Fixturen till toalett sätter man fast i väggen bara så det blir inga problem med golvvärmen.
sjoelund: [citat] Ibland? Jag har aldrig fått annat än returer när jag beställt med leverans. Till och med på ersättningsprodukten. Märker alltid returerna retur-ex
Paul-Staffanstorp: [citat] Jag kan bara prata av egen erfarenhet och vi har nischer i vårt senast renoverade badrum men inte inne i duschen. Det hade vi i det andra badrummet förut och aldrig mer säger jag för precis som du skriver tyckte vi det blev en samlingsplats för smuts och skit som bara blev jobbig att hålla ren. Dessutom är alla dessa vinklar och vrår alltid förenat med mer risker om inte den som
Paul-Staffanstorp: Det ser ut att vara gjort med fuktskydd av rollat gummi typ och då är det i princip omöjligt att plocka bort utan att skada fuktskyddet. Hade det varit folierat tätskikt är det lättare men då borde man anat folien sticka fram.
Rickard.lj: Epodex, skulle ringt och prata med säljare för att få en förståelse och se vad de rekommenderar
Demmpa: Prova att skruva bort strålsamlaren, de brukar blanda i en massa luft, nr 5 alt. nr 6, https://www.gustavsberg.com/se/produkter/gustavsberg-reservdelar/blandare-reservdelar/tvattstallsblandare-reservdelar/product/csev237349 https://www.gustavsberg.com/se/produkter/gustavsberg-reservdelar/blandare-reservdelar/tvattstallsblandare-reservdelar/product/csev341317
BirgitS: [citat] Det finns olika typer av färger, silikatfärg brukar man ha på källarväggar eftersom den andas, medan andra färger kan vara betydligt tätare om än inte helt vattentäta. Målat betonggolv räknas inte som tätskikt. [citat] Går man tillbaks ett par årtionden så var det nog inget krav på tätskikt i toaletter. Men så började folk städa med mer vatten eller rör började