Hej! Vi håller på att renovera vårt badrum. Efter de fogat alla plattor så körde de silikonfog i hörnen. Vi var inte riktigt beredda på det. Trodde det skulle vara samma fog som övrigt. Den är dessutom ljusare och glansig. Är det vanligt att de sätter mjukfog i hörnen?
Renoverare
· Värmland
· 1 178 inlägg
Ja de är standard i inner hörn att köra mjukfogIncinerate81 skrev:
Renoverare
· Värmland
· 1 178 inlägg
Hur ser de ut ? Bild, de borde köra samma cement fog å silikon med samma färg ?
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Det är ju två helt olika material så än om hårdfog och mjukfog heter samma så blir det aldrig samma nyans till 100% och mjukfog blir naturligtvis glansigare då det är ett helt annat material.Incinerate81 skrev:
Dock är det normalt med mjukfog där rörelser kan uppkomma eftersom hårdfog riskerar spricka.
Allt går men lär ta betydligt mycket längre tid om man inte ska mjukfoga hörnen.
Fick precis mitt badrum renoverat och de använde silicon från samma leverantör som fogen med samma färgnummer.
Visst är det lite blankare men det smälter in riktigt bra och skiljer sig inget färgmässigt från fogen.
Fick precis mitt badrum renoverat och de använde silicon från samma leverantör som fogen med samma färgnummer.
Visst är det lite blankare men det smälter in riktigt bra och skiljer sig inget färgmässigt från fogen.
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Absolut finns det sätt att undvika det om man är villig att betala för mertiden det tar att kapa plattor mer exakt och även skriva på en avvikelse att man själv ansvarar för att eventuell sprickbildning på plattor kan uppstå av rörelser i konstruktionen.Farstatjej90 skrev:
Klicka här för att svara
