Jag skulle vilja ansluta min nya tvättmaskin till avloppet för handfatet. Vad behövs för att göra detta? Här är en bild:

• Vit avloppsröranslutning under ett handfat med synliga rör och kakel på väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Rapps
  • Laddar…
Köpte en sån där idag men jag lyckades inte montera den. Det finns heller inga instruktioner hur man gör.

Om bara dimensionen stämmer måste det ju vara busenkelt att montera. Man kanske får justera höjden en aning på avloppsröret genom att kapa bort en liten bit?

G Gtv skrev:
Köpte en sån där idag men jag lyckades inte montera den. Det finns heller inga instruktioner hur man gör.
Vilket problem stötte du på? Den skall monteras mellan handfatet och vattenlåset. Eftersom vattenlåset då kommer längre ner måste det vinklade röret från vattenlåset ner till golvet kortas av.

Vad jag kan se så går det att skruva fast den till vattenlåset men inte till handfatet. Kanske har missat något men jag försökte på flera olika sätt.

Här är alla delar som följde med. Är det något mer som behövs?

• Delar av vit plast för VVS-installation, inklusive två gängade ringar, en Y-koppling och en kort rördel, ligger på ett trägolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Y-kopplingen har en klämkoppling i båda ändar så att du kan fästa den på ett rör som sticks in. Alternativt kan du ta bort en mutter och skruva dit den medföljande rörstumpen och få något att sticka in i en klämkoppling på andra sidan.

Lägg upp en bild på hur långt du kommer så kanske det går att se något mer specifikt.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.