Matti_75
Matti_75: Fukten kommer att vara kvar där och torka sakta nedåt om du inte tillför mera vatten. Eftersom du ska riva badrummet så småningom så kommer du riva bort det. Om du är osäker så får du riva lite lokalt runt brunnen och laga i det med en ny matta tills du tänker riva hela rummet
6 svar · 1,7k läst
Dr Benz
Dr Benz: [citat] Det ser ut som att det kan funka. Men du får nästa kolla måtten från rörandlutningen till kanten. Kör båda med appen och det är väldigt enkelt att ställa in som önskas.
16 svar · 2,8k läst
·
O
osgus: Ser ut som det saknas endel saker ja.
1 svar · 641 läst
·
M
Mgns L: Ok, fattar. Ja jag sa fel där med linoleum. Då får jag nog leva med plastmattan ett par ag till. Jag tackar er för svaren!
4 svar · 862 läst
·
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Till viss del har du såklart rätt men problemet är oftast fokuserat till nyproduktion. Finns enormt många duktiga yrkesarbetare från öst inom mur/puts/platt men de gör oftast mindre projekt och är anställda på mindre firmor som handplockat dem.
6 svar · 1,2k läst
·
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: OMG... vad är detta för en tomte som varit i farten... Utbildning... och jobbar med Byggmax fuktskydd, jo tjena 😱 När det ser ut så där runt brunnen skulle jag aldrig lita på hur resten är gjort... vilken jävla pajas. 🤬
22 svar · 3,5k läst
·
GoForIt
GoForIt: [citat] Kan det mycket väl vara. Vill du inte byta den, så finns det lagningskitt man kan använda för att täta.
3 svar · 1,0k läst
·
H
Henrik Vamos: [citat] Några år sedan men du kommer inget ihåg vilken kontakt du hade för flytspacklingen. Bor söder om GBG och i färd med att hitta någon som kan flytspackla vårt badrum.
35 svar · 11,3k läst
·
Demmpa
Demmpa: Silikon skär man med pianotråd eller vass kniv (rakblad, mattkniv, brytbladskniv, skalpell, etc)
1 svar · 704 läst
·
C
camaro z28: [citat] En spegel då?
23 svar · 10,1k läst
·
mdubbelv
mdubbelv: Vi har redan löst det med tryckventiler på varmvatten och kallvatten in som sänker från 6bar till 4bar.. Eller jag tror jag har löst det eftersom de nya tvättställsblandarna inte ger oljud längre. Ska byta duschblandarna och testa där också 👍
18 svar · 4,7k läst
Krilleman
Krilleman: [citat] Helt korrekt! 👍👍 Det är en Minikretsventil M5, men av någon anledning har man valt att inte montera den kapillärrörsbudna termostaten markerad (1), utan behållit "handratten". Produkten slutade tillverkas under 2020. Kvällsläsning från LK Systems för enheten hittar du här: https://www.lksystems.se/download/64905/SE.33.C.127_LK Minikretsventil M5.pdf?1738953232528 [bild]
4 svar · 766 läst
·
Krilleman
Krilleman: [citat] Backventiler är en standardutrustning i alla armaturer för dusch/bad ska tilläggas. Finns även omnämnt i säkervatten: [bild]
4 svar · 816 läst
·
GoForIt
GoForIt: Hej, och välkommen.. Ungefär så har jag gjort, fast övre delen av väggen är i glasbetong. Undre del uppmurad med leca. Lecastenen sitter fastmurad mot väggen, och glasbetongen limmad mot monterad skena. Sedan har vi en skjutdörr i glas i framkant. I det yttre hörnet mellan glasbetong och skjutdörr sitter ett stöd monterat upp till taket.
2 svar · 587 läst
E
Emm_sson: Tack för svar. Det blev tokigt när jag skulle göra ett nytt inlägg och råka redigera i denna tråd. Ordet blev tydligen ”va”. Så nej, ditt svar är inget goddag yxskaft, jag som snubblat till det 🙂
3 svar · 713 läst
J
joppz: [citat] Detta är still work in progress. Lägger in nya golvskivor nu. Tycker dock att det luktar rent trä nu istället för det kärr unkna som var innan. Rev ner allt till plankvägg/tak och byter golv
21 svar · 6,8k läst
·
O
O: [citat] Plast är väldigt vattentåligt. Så det funkar säkert utmärkt. [citat] Nej inte den enda, men det är nog den bästa 😁 [citat] Ja man kan byta. Det är egentligen inte speciellt svårt om man är lite händig.
1 svar · 1,0k läst
·
Dizzydoo
Dizzydoo: Japp, såg det☺️ vad bra att norgips vågar gå högre. Dom har nog gjort fler tester. Det är därför det är viktigt att följa tillverkaren. Allt handlar om förutsättningar. Monterar man något väldigt nära väggen (stöd bygel eller en stor tv) håller gipsskivan, men det säger sig självt, att en tv på en arm 1 meter ut på en fästpunkt, skulle ge vika
28 svar · 12,7k läst
·
GoForIt
GoForIt: Ingenting är omöjligt - bara olika svårt, som det heter Sådant här är väldigt svårt att bedöma på distans, men har andra i fastigheten gjort det så bör det väl finnas goda förutsättningar. Fråga hur de har gjort. Kanske t.o.m tips på vem som utförde arbetet, och en prisindikation. Eller ring någon som bygger badrum och be om ett besök och prisförslag.
1 svar · 936 läst
·
T
Testarn: Om slangen bara ligger så där kommer vattnet från tvättmaskinen spruta ut över hela golvet, det pumpas ut med ganska stor kraft. Jag upptäckte det när jag flyttade in och bara hade stoppat ner slangen i brunnen genom det hål som fanns i silen och den hade tryckts upp av vattentrycket... stora delar av tvättstugans golv blev täckt av vatten innan det rann undan vid tömning. Det är nog
4 svar · 2,5k läst
·
B
BelindaH: Tusen tack Paul för du tog dig tid, verkligen tacksam, från mobilen dessutom!!🤩😍 Det låter det som ljuv musik i mina öron att inte behöva ta bort hela golvet och slippa regla. Som du skriver så sitter det rester på gipset, både lim och spackel, så jag tar bort gipset. Då ser jag ju också var allt sitter i väggen. Jag ska sätt upp två nya små skåp där det satt skåp tidigare
8 svar · 2,9k läst
·
Demmpa
Demmpa: https://www.google.com/search?q=t2+golvv%C3%A4rme+manual&oq=t2+golvv%C3%A4rme+&gs_lcrp=EgZjaHJvbWUqBwgCEAAYgAQyBggAEEUYOTIHCAEQABiABDIHCAIQABiABDIHCAMQABiABDIHCAQQABiABDIHCAUQABiABDIHCAYQABiABDIHCAcQABiABDIHCAgQABiABDIHCAkQABiABDIHCAoQABiABDIHCAsQABiABDIHCAwQABiABDIHCA0QABiABDIHCA4QABiABNIBCDU5NDlqMGo3qAIUsAIB&client=ms-android-samsung-ss&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8&chrome_dse_attribution=1
2 svar · 1,4k läst
T
Tiagop: [citat] Stort tack! Funderar nu på att sätta upp en hel täcksida istället som tar lasten från skivan ner till golvet med samma käkel som på väg, som har föreslagits här i tråden. Har ni tips på var jag ska börja? Vilken typ av vägg behöver jag och vad ska jag googla för att hitta hur man gör?
14 svar · 1,3k läst
·
Workingclasshero
Workingclasshero: Mina 2 Ghroeblandare droppar lite i dusch och handfat. Då de bara droppar lite i kallt läge (längst till höger) så placerar jag handtaget inte fullt till höger så det inte droppar. Nu är de 32 år gamla, så vid nästa renovering blir det nya. /Workingclasshero
1 svar · 524 läst
D
Dilato: När jag står i duschen och tvålar in och skrubbar särskilt fötter, så behöver jag hålla i mig i något för att att säkerställa att jag inte slinter och ramlar. Eftersom jag saknar handtag i min dusch så blir det då antingen duschblandaren eller de genomgående rören i hörnet av duschen jag grabbar tag i. Vi blir alla äldre och behöver stöd (även om du själv inte behöver det
5 svar · 660 läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: https://www.bauhaus.se/vattentatningsmembran-lip-vs-30-12kg
16 svar · 2,1k läst
·
BirgitS
BirgitS: [citat] Jag kollade lite mer och det kan tydligen variera mellan olika tillverkares instruktioner. Så upp till din tillverkare att bestämma.
12 svar · 988 läst
·
Tobias Runnerstam
Tobias Runnerstam: Jag råkade ha på fog för länge när jag kaklade senast så dom blev alldeles skitiga av grå fog (vitt matt kakel). Testade med en fläckborttagare och varmt vatten, och det funkade hur bra som helst! Testade även syror i form av ättika osv men funkade inte alls så bra som fläckborttagaren.
2 svar · 2,2k läst
MrJay
MrJay: Självklart kan man göra det. Vi hade inte det i vår bostadsrätt men fixade.
4 svar · 455 läst
B
Balthazaar: [citat] Ja, det gör den ju, men lite mer jobb som jag hoppades slippa med någon smart lösning :)
5 svar · 1,3k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.