573 läst ·
2 svar
573 läst
2 svar
Riva plastmatta i badrum på vägg
Hej är det någon som vet om det är möjligt att riva ner plastmatta på vägg utan att förstöra gipsväggen bakom. Ja jag vet att gips är billigt osv men det är inte det jag vill höra. Jag undrar helt enkelt kan man riva ner det utan att förstöra pappen på gipsskivan genom att kanske använda värme eller något?
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Det är tyvärr inte möjligt utan att pappen följer med.
Sen vet du säkert att väggarna behöver få ny gips med anledning av att du troligen behöver förstärka väggarna efter att det varit plastmatta där och vvs samt el behöver oftast ändras med.
Sen vet du säkert att väggarna behöver få ny gips med anledning av att du troligen behöver förstärka väggarna efter att det varit plastmatta där och vvs samt el behöver oftast ändras med.
Jag har ett badrum med plastmatta på vägg och golv. Haft en skada därinne så ska nu klä om rummet. Vår mattläggare har sagt att det inte är något problem. Papp kommer följa med men att man sedan får bredspackla allting innan matta går upp på väggen igen. Så det ska ju vara möjligt som jag förstår det.S sofresh skrev:Hej är det någon som vet om det är möjligt att riva ner plastmatta på vägg utan att förstöra gipsväggen bakom. Ja jag vet att gips är billigt osv men det är inte det jag vill höra. Jag undrar helt enkelt kan man riva ner det utan att förstöra pappen på gipsskivan genom att kanske använda värme eller något?
Klicka här för att svara