Hej!

Är det någon som kan svara på vad detta är för tillverkare på duschblandaren? Ska byta duschslang samt glider/duschhållare.

• Närbild på en metallisk duschblandare med ett oidentifierat runt mönster på framsidan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej och välkommen till forumet.

Om jag inte är ute och cyklar är det en Camargue från Bauhaus. Det är deras egenvarumärke.
Vad gäller duschslang och glider kan man dock välja lite vad som helst. Gängan till slangen är 1/2" (R15) vilket är något man skulle kunna kalla standard. Glider finns i lite olika storlekar och det är bara att mäta rördimensionen du har för att kunna hitta rätt. Brukar vara 18 eller 22mm rör, men finns även andra storlekar. Det brukar också finnas glider som passar flera rördimensioner.

• Gilla
Bästerortarn
  • Laddar…
The Dankster The Dankster skrev:

Om jag inte är ute och cyklar är det en Camargue från Bauhaus. Det är deras egenvarumärke.
Vad gäller duschslang och glider kan man dock välja lite vad som helst. Gängan till slangen är 1/2" (R15) vilket är något man skulle kunna kalla standard. Glider finns i lite olika storlekar och det är bara att mäta rördimensionen du har för att kunna hitta rätt. Brukar vara 18 eller 22mm rör, men finns även andra storlekar. Det brukar också finnas glider som passar flera rördimensioner.
Japp, det är Camargue från Bauhaus.

The Dankster The Dankster skrev:

Tack för svar!

Hittade en glider som passade 19-25 mm då röret var 25 mm. Blev hur bra som helst! 😊

• Gilla
The Dankster
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.