Hej, jag har fått en offert på ett nytt badrum på cirka 10kvm med snedtak och ett fönster.
Som behövs gipsas, flytspacklas och läggas våtrumsmatta.
Har fått offert på 92.643:- men tycker det kändes lite dyrt?

Eller känns det rimligt? Elen är redan framdragen med dosor osv. Så bara uttag och elgolvvärmen som ska monteras.

Se bild.

• Offert för nytt badrum med detaljer för material och arbete, inklusive priser för gipsning, flytspackling och våtrumsmatta. Totalt 92.643:- inklusive moms.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Rotavdraget är helt orimligt eftersom det är 30% på hela beloppet. Är bara den del som består av arbetskostnader som är avdraget kan grundas på.

Är offerten löpande pris eller fast pris för resten?

Pjosk75 Pjosk75 skrev:
Rotavdraget är helt orimligt eftersom det är 30% på hela beloppet. Är bara den del som består av arbetskostnader som är avdraget kan grundas på.

Är offerten löpande pris eller fast pris för resten?
Rotavdraget blir 50% på arbetskostnaden i Maj.
Det är ett fast pris på allt.

BirgitS
Det är rätt mycket tid för elarbete, 2-3 dagar. Vad är det som ska göras med elen?

Ska verkligen inte golvbrunnen bytas eller något annat med VVS?

Det är ett helt nytt badrum.
Endast golvvärmen och sätta upp några eluttag i doser som redan är framdragna.

BirgitS
Golvvärme, då är det ju inte konstigt att det blir lite extra tid för elektrikern.

22 000 drygt för arbete, ungefär 40 timmar, men sen tillkommer arbete för gips och lister. Är det något mer än att limma fast Tarkett-produkterna som ingår i de 22 000 kr?

Väldigt lite för servicebilen, det är normalt vad den kostar per dag.

Nåja, enda sättet att veta vad som är ett rimligt pris för just ditt badrum med de förutsättningar som gäller där är att få in fler offerter.

Jag får inte ihop ROT avdraget, även om det skulle vara 50% på arbetskostnaden så stämmer inte beloppet. Men det stämmer inte heller med 30% på totalsumman.

H hempularen skrev:
Jag får inte ihop ROT avdraget, även om det skulle vara 50% på arbetskostnaden så stämmer inte beloppet. Men det stämmer inte heller med 30% på totalsumman.
Slår man ihop alla arbetskostnadsposter och lägger på momsen och sen drar av 50% rot så stämmer det.

• Gilla
hempularen och 1 till
  • Laddar…
Känns lite offtopic ang om Rotavdraget är korrekt eller inte.
Eller hur det nu ska räknas.

Det jag frågade är om kostnaden innan avdrag. Dvs Arbetskostnaden + moms är rimlig för jobbet.

60.000 i arbetskostnad är 1,5-2 veckors arbetstid. Verkar rimligt för en person att göra göra klart badrummet på

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.