zno
zno: Krackelering i kakel brukar i allmänhet bero på alltför stora spänningar mellan glasyr och gods. Fel på kaklet alltså.
9 svar · 3,4k läst
·
A
andreas5514: hej! någon som köpt duschkabin på Swetub.se? funderar på att beställa men eftersom jag bor så långt ifrån visningshall så har jag inte tagit någon närmare titt. är intresserad av ångbastu med litet kar i botten, till barnen. bra priser och allt ser ju bra åt, dessutom bra garanti. tacksam för svar! Mvh Andreas
0 svar · 1,9k läst
T
tank77: Lättare och billigare att rolla om det bara ska vara till tvättstugan!
1 svar · 1,8k läst
Tigersågen
Tigersågen: Det troligaste är väl att föregående ägare har haft något monterat där, ex. speglar, handukskrokar eller liknande. Har man då monterat dessa på ett riktigt sätt, dvs med silikonplugg innan man skruvat då är det väl inga problem med att trycka dit en ny plugg silikon.
1 svar · 2,0k läst
pa.albinsson
pa.albinsson: Jon: Att inte använda distansbitarna, tycker du det är rätt sätt också när man ska ha plastmatta (samt inga värmeslingor)? Jag har tänkt ha golvspån och sen golvgips (med tanken att mer gips skulle ge bättre ljudisolering för rummet nedanför) och sen flytspackla på det (110x110 cm duschutrymme). Och sist en plastmatta då. Jag hade då tänkt att höja upp monteringsplattan 12+12 mm
3 svar · 5,1k läst
F
foo792: Kaklet sitter ännu inte på väggen. Troligtvis löser vi det genom att lägga på Mierit och se hur vi kan få ihop fuktspärren med resten, tror det går om man skarvar duken som ligger under tätskiktet. Då borde det väl bli tätt.. Hoppas fortfarande på kakel i smygen. Ska prata med plattsättaren idag när han kommer. Tack för alla input!
12 svar · 6,1k läst
T
torparnorpan: ytterligare frågor på detta: Jag antar att jag måste riva bort väggarna och byta skivor till annat än nuvarande, som är masonit och gips tror jag, enligt de regler som finns ang material i väggar i badrum?Vad skall jag byta till för skivor anser ni? Flytspacklar själv tänkte jag...i dusch och bastu finns brunn och där blir det ju fall men däremellan är det ju bara handfat och toa så
3 svar · 1,3k läst
M
mattiasj78: [citat] Just det faktum att listen är vinklad har fått mig att fundera på om de påstådda problemen berodde på att tidigare modeller (de gjordes om 2008 har jag sett på monteringsanvisningen) måhända hade rak list? En vinklad list torde, som du säger, ge ett överlapp även vid visst glapp.
2 svar · 2,2k läst
M
mandg: Annars kolla på rinkaby rör de brukar ha saker hemma och har gratis frakt. www.rinkabyror.se
7 svar · 1,0k läst
S
SteffeM: Hej, Jag har också funderat på en likande lösning för vårat hus, dock så skulle jag vilja ha in spottar också. Vårat hus är också från sekelskiftet.
3 svar · 1,7k läst
C
_coffe_: I badrummet på nedervåningen så var en toalett (110mm) och en dusch samt handfat (50mm) kopplade via en krök på "stammen" (110mm gjutjärn från källaren rakt upp genom bottenvåning och övernåning och sedan ut genom taket... Det jag har gjort är att jag har knackat bort allt gjutjärn och bytt ut det till plast (mest för att det var lite småknepigt att bygga på med fler krökar på
3 svar · 7,3k läst
·
M
MagnusKD: Jepp, det stämmer! Knallade in på Coop Bygg o hittade en stång från Duschprodukter AB. Gick att böja precis som jag ville, blev väldigt bra.
2 svar · 5,8k läst
S
squalus: [citat] Precis så gjorde jag tillslut. Nu är det i alla fall ok tycker jag.
10 svar · 28,1k läst
T
Tommyboy: Tackar!
3 svar · 2,3k läst
Z
Zax: Hej! Jag har ett gammalt hus från 1962 med torpargrund och plankor både i vägg (15 mm ) o golv (20mm). I vägg är det 60 cc mellan reglarna och i golv 55 cc mellan reglarna.I badrummet har det stått en gammal varmvattenberedare som har åkt ut. Där skall nu en ny varmvattenberedare in som är en ca 2 meter hög.Tyvärr måste den stå i badrummet, finns ingen annan plats. Badrummet är 2,6
0 svar · 1,4k läst
·
S
SvenD: Detta bör kollas med försäkringsbolaget. Svaren finns ibland närmare än man tror. http://www.byggahus.se/forum/vaerme-allmaent/45094-golvbrunn-i-tvaettstuga.html
4 svar · 2,0k läst
T
Tompa74: Ett alternativ är ju att bila upp golvet och isolera och sedan gjuta golv ovanpå med golvvärme osv. Då kan man ju lägga in golvbrunnar och allt vad du vill ha. Se till att sätta golvbrunn till maskinerna ifall en slang springer läck eller vad som helst. Du kan ju ha den med fall innanför skjutdörrarna som täcker maskinerna. Sen rummet som blir genomgång har du plant eller lite lätt
13 svar · 1,8k läst
L
LGMP: [citat] Okej, så det ska blåsa ut från avloppet under vattenlåset i golvbrunnen? Är det alltså undertryck då och allt som det ska? Det luktar inte bajs hos oss när grannarna går på toa iallafall.. Och kallrasskydd, hur vet jag om det finns i vår fläkt?
2 svar · 5,8k läst
schlebrugge
schlebrugge: Murade glasblock på bara 1,20 är rätt stabilt i sig. Och ska du dessutom armera in i väggen + silicon så håller det definitivt. En siliconad toalettstol brukar sitta som berg! Har fäst mina block med fix,fog + armering in i vägg. 1,80 hög rundad glasvägg.
1 svar · 1,7k läst
O
Originalet: Våtvägg är ju alltså den tjockare typen av våttapet som de flesta har, som man kan duscha direkt på.
2 svar · 2,2k läst
F
frhe: Bnicke - du behöver inte ha våtrumsskivor bakom enligt deras branschstandard. Läs på: http://www.maleri.se/Templates/Article____925.aspx På senare år har dock helkaklingstrenden gjort att våtrumsfärg fallit lite i glömska och många inser inte att man kan renovera ett badrum billigt genom att måla istllet för kakla. Microlit är inte godkänd, men det finns godkända vävar med mkt
15 svar · 4,1k läst
·
M
mlkjhr: Eftersom det finns smäckra excenterkopplingar om man vill byta till en blandare med annat cc så har det inte så stor betydelse tycker jag.
3 svar · 5,1k läst
Immobil
Immobil: [citat] Jag vet, men jag vill att han ska inse att det blir för smalt, därav mina råd. ;)
14 svar · 3,0k läst
T
tank77: Måste vara jäkligt dålig klinkers du har köpt om den inte tål att en stol dras på dom??
11 svar · 1,0k läst
A
androxe: [citat] 11.600 kr inkl nytt handtag och lås m.m. till toadörren
48 svar · 17,1k läst
·
A
Anonymiserad 23608: Plattsättaren kan/bör inte göra endast tätskiktet och lämna garanti/kvalitetsdokument eftersom fixet ingår i tätskiktssystemet.
2 svar · 1,3k läst
J
jup: Det finns bara ett vettigt märke av massagebadkar , det heter Hurricane. http://www.fjordbad.no/Fjordbad%20norsk.htm[/
14 svar · 6,2k läst
S
SvenD: Det kan till och med vara så att du skall undvika tätskikt för det fall det finns risk för uppträngande markfukt. Ninos ide' om tätskikt i golv-väggvinkeln kan nog iofs vara bra. Jag skulle i sf. använd en 10 cm förstärkningsremsa som målas in i vinkeln och inte täta mycket bredare än 5 cm på golvet.
2 svar · 2,2k läst
T
Anonymiserad 23608: [citat] Jisses.. Dags att läsa på lite om branschregler och konsumentlagar?
46 svar · 9,1k läst
S
SvenD: Eniro gula sidorna, sök på beslag .
1 svar · 985 läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.