urk skrev:
Jasså?! Precis tvärtom för mig.
Du badar alltså i 95% av fallen? Det är du sannolikt ensam på planeten om.

urk skrev:
Hur skulle man själv göra vid t ex ett bilköp? Om det stod två exakt likadana bilar till samma pris hos bilhandlaren och den ena kunde du köra på etanol/bensin och den andra bara på bensin, vilken skulle du välja?
Just det: den som man kan välja drivmedel.
I badkar kan du välja att duscha eller bada.
I duschen kan du bara duscha.

De flesta kunder tänker nog samma sak.
Inte äldre personer som inte vill hoppa över en halvmeter badkarssarg för att duscha. Dessa skulle säkerligen välja bort en lägenhet som bara har badkar...

Och inte heller de som vill rymma annat i sitt badrum. Ett badkar tar dubbelt så mycket plats. Om en etanolmotor tog dubbelt så mycket plats skulle ingen välja den heller... ;)

jenfor skrev:
Du badar alltså i 95% av fallen? Det är du sannolikt ensam på planeten om.
Rättelse: just nu har jag dessvärre inget badkar så då är det svårt.
Men i alla de lägenheter jag bott i tidigare och som har haft badkar har jag badat 95-97% av fallen. Det hände att jag duschade några gånger per år men det var ett fåtal gånger då man hade bråttom.

Har ingen statistik på hur ofta folk badat men jag vet att många av mina bekanta tar ett bad varje kväll så jag tror inte jag är ensam på planeten i alla fall.

jenfor skrev:
Inte äldre personer som inte vill hoppa över en halvmeter badkarssarg för att duscha. Dessa skulle säkerligen välja bort en lägenhet som bara har badkar...

Och inte heller de som vill rymma annat i sitt badrum. Ett badkar tar dubbelt så mycket plats. Om en etanolmotor tog dubbelt så mycket plats skulle ingen välja den heller... ;)
Hur kommer det då sig att folk väljer lägenheter med badkar? Det verkar ju lika dumt som om att folk skulle välja en bil som hade en motor som tog dubbelt så stor plats.

Att äldre inte skulle vilja ha badkar kan jag väl hålla med om, min 93-åriga farmor vill inte hålla på och kliva över ett sådant så hon tog bort sitt.
Men tittar man på dem som går på lägenhetsvisningar i Stockholm så är äldre den sista kategorin man träffar där.

urk skrev:
Hur kommer det då sig att folk väljer lägenheter med badkar? Det verkar ju lika dumt som om att folk skulle välja en bil som hade en motor som tog dubbelt så stor plats.

Att äldre inte skulle vilja ha badkar kan jag väl hålla med om, min 93-åriga farmor vill inte hålla på och kliva över ett sådant så hon tog bort sitt.
Men tittar man på dem som går på lägenhetsvisningar i Stockholm så är äldre den sista kategorin man träffar där.
För att man inte kan vara så kräsen att man väljer bort en lägenhet i Sthlm för att den har dusch när man vill ha badkar och vice versa. Tror inte en sekund på att bostadsmarknaden i huvudstaden någonsin blir så iskall. Jag säger bara vad jag anser vara mest praktiskt och med dusch är det enkelt att byta till badkar om man nu absolut vill ha det, men det blir svårare att göra tvärtom.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.