Jag har planer på att bygga ett nytt badrum i en del av ett rum där det idag finns klinkers med golvvärme.
Kan man göra detta utan att ta bort det befintliga klinkersgolvert med golvvärme i, d.v.s göra en fuktspärr ovanpå klinkersen och sedan lägga ny klinkers ovanpå den.
Jag kanske tvingas bila upp en del av golvet för att få in en golvbrunn finns det något sätt som man kan göra detta utan att riskera att paja golvvärmen?
Någon som har några andra tankar om detta projekt?

Nicke

• nytt bad.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Vet Du vart slangen går i golvet är det ju bara att bila bredvid :D men i mitt kök så flyttade flytspacklet på slangen mellan fästena så markeringarna på väggen stämde inte när jag sen skulle borra i golvet :mad::(:confused: Vet Du inte vart slangen går är det handjaga som gäller, hammare och huggmejsel tills Du hittar slangen och förhoppningsvis inte hög hål på den, sen följer man slangen när man bilar "bara" ;)

Om inte tätskiktet misstycker nåt ang fogarna så borde det inte va nåt problem att lägga tätskiktet ovanpå klinkersen. Men hur ser det ut under ditt nuvarande golv? har Du ett befintligt tätskikt under dom klinkers som ligger där skulle jag va försiktig. Man ska generellt aldrig bygga så att man tätar mot fukt på bägge sidor om nåt!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.