B
bjurel: Brum vid lågvarv kan ha två olika orsaker. Dels kan det vara mekaniska problem av den typ som beskrivs ovan, men dels kan det vara ett elektriskt problem som beror på att Pax och de flesta andra fläkttillverkare använder sig av tyristorstyrd varvtalsreglering. Vid tyristorstyrning skär man bort en del av sinussvängningen som finns i den oreglerade växelspänningen och får då pulser med
14 svar · 9,4k läst
B
bjurel: Duschhörnor och duschväggar kan beställas i valfria mått från t.ex. Invitrea (sök på Google), men det kostar en hel del (typ 12.000:-)/Gunnar
3 svar · 4,9k läst
T
Tragic: ok är vitt i badrummet så svårt att få bra bilder med min dåliga kamera, men ska försöka få tag i en bättre kamera och lägga upp bilder.
2 svar · 1,7k läst
H
HEM2121: [citat] Jodå, tyckte väl jag kände igen namnet, kvalitets märke i Polen www.cersanit.com.pl/ Dessa säljer cersanit finns på en rad platser i Polen. Den bästa butiken som jag besökt är den som ligger mellan Gdynia och Gdansk det finns personal som pratar engelska. Telefonnummer och adresser hittar du på denna www.adress www.wema.pl
5 svar · 16,6k läst
V
v_skogh: Finns en uppsjö av högkvalitativa blandare som inte kommer från "Sverige". Det finns egentligen två felkällor på blandare. Keramiken ger upp, kromet släpper. Keramiken kommer uteslutande från två olika fabriker i Europa.
8 svar · 9,3k läst
R
R
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Svårt att säga annat än att det var en kladdig jäkla plattsättare... Man ser ju inte om det är "rätt utfört" om man säger som så...
18 svar · 15,2k läst
·
X
xl15: Hoppas jag inte, jag var mer klädd som en hemmapulare ;) Konsistensen var väldigt slät, som filmjölk. Inte några "korn" som i vanlig fog.
8 svar · 8,5k läst
B
Byggaremogge: Hej pga av olika skäl så har jag bestämt mig för att bygga "grönt". Kan någon vänlig skäl förklara för mig om olika typer av byggteknik och "grönt" bygge för jag är en nybörjare.
0 svar · 1,0k läst
Gynteri
Gynteri: Jodå, leveransen kom och allt är i sin ordning. Installerat och i funktionsdugligt skick.
7 svar · 3,8k läst
B
byggankan: Supersmidigt. Det finns exakta instruktioner om hur man ska göra så om man bara följer dom och inte hittar på något eget så blir det bra. Glöm inte att fotodokumentera bara så att det inte behöver råda någon osäkerhet vid försäljning.
6 svar · 2,5k läst
P
petersson79: Nåt att tänka på med är väl också om man en dag vill ta bort badkaret och ha en dusch istället, så att brunnen funkar även då...
3 svar · 2,1k läst
H
HEM2121: Svedbergs har
7 svar · 1,9k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Då är antagligen det limmet flexibelt nog, men jag kan inte Mapeis sortiment...
13 svar · 20,7k läst
G
Gilbert: [citat] Jag har en stol av vardera sorten och har ceran i ett alldeles normalt badrum med dusch och tvättmaskin i utan att ha märkt av någon kondensutfällning. Med det inte sagt att det inte förekommer, men det torde knappast bli något stort problem i ett normaltempererat och normalfuktigt badrum.
6 svar · 5,5k läst
T
Thingamajig: Hej, hoppas nån kan hjälpa mig med detta. Är på gång att renovera badrummet i en bostadsrätt och behöver lite vägledning. Är relativt händig och tänkte därför göra väggarna själva, dvs sätta upp våtrumsskivor eftersom jag tänker låta en firma plattsätta. Just nu sitter det gamla vanliga kartongklädda gipsskivor på väggarna som är reglade. Tänker därför byta ut dessa
0 svar · 973 läst
·
B
bytaupposs: Jag söker en återförsäljare av Mesda badkar, ett kinesiskt märke. Vi har ett i vår lägenhet som fanns här när vi köpte den och nu har det blivit lite problem. Elen tycks fungera då den brummar till när man slår på relät (som vanligt) och belysning och ozonrening fungerar. Men när bubblorna ska slås på, både luftutblåset och vattenpumpen, så är det stendött. Kanske har
0 svar · 1,9k läst
T
Tossegubbe: Jodå det finns det men även om man ligger inom normen så kan man uppleva resultatet väldigt olika i en subjektiv bedömning. [citat]
10 svar · 2,1k läst
haavard
haavard: [citat] OSB = Bäverkräk
17 svar · 14,4k läst
S
swemax: Prova Fredells hantverksservice dom tar visst totalentrepenad men varning, det lär kosta
1 svar · 1,7k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Dock såg jag sen att din dörr är ju lite dumt placerad så du måste ju samtidigt se till så du har lite fall från dörren mot duschen så du tänker på detta...
3 svar · 1,2k läst
·
prototypen
prototypen: Det finns lite marginal och sedan finns möjligheten att sätta dörrarna på 101 cm på ena sidan och 99 på andra. Protte
2 svar · 1,9k läst
Maxpayne
Maxpayne: Hej på er, ska börja kakla tvättstugan och badrummet och tänkte kolla vad ska jag spackla med? Då har jag fyra väggar två av de är bärande ( betong och putts på) de andra är inte bärande (95 trä vägg med OSB skiva och våtrumsgipsskiva på). Anledningen till att jag frågar är att jag blev förvirrad när jag läste några anlägg här o där och man blir osäker vissa säger att
0 svar · 794 läst
J
Jonastostared: ej fått svar än från försäkringsbolaget........ring mailat igen 2 ggr..............
23 svar · 3,9k läst
·
Thomas59
Thomas59: Kan bara hålla med vissa föregående inlägg. Du har en helt galen kontruktion som du gör bäst i att riva bort och göra om på nytt. Angående fukt under klinkers så är det, som någon/några påpekat, helt normalt. Det är tom så att klinkersgolv som regelbundet utsätts för vatten ALLTID har fukt under plattorna. Rejält med fukt tom. Det är tätskiktet som ska stoppa fukten från att
13 svar · 3,5k läst
T
tank77: Nej, endast golv!
4 svar · 4,9k läst
nino
nino: ring veidec, testade deras produkter i veckan funkade kanon! limmade en duschvägg (skenorna), blandarfäste och duschstång och krokar det var riktigt bra, bara att klicka på fästet till duachstången trycka den på plats rikta in den och sen var det klart
3 svar · 4,1k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: [citat] :D:D:D Då sitter vi i samma båt då... :x
17 svar · 8,7k läst
P
petersson79: Så när det nu då strax blir dags att inhandla våtrumsskivor så är det vita humidboard från Bauhaus/K-Rauta som gäller då?
14 svar · 12,7k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.